Allmänt > Fria diskussioner
Skvallerkanalen!!
Reggis:
Vari ligger skillnaden?
ada:
Det är bra att du får mej att tänka på motiveringen :) Skillnaden bör vara att mottagaren har valt att läsa en text med promiskuöst innehåll, allt från ett sms eller mail mitt inne i en het relation till att man VÄLJER sidor med förväntat innehåll på nätet. Det är där Internet är så fantastiskt, man kan välja vad man vill ta del av. Varje ställe har en målgrupp med en viss spännvidd och ser man till Retroforum bör ju målgruppen vara de som gillar retro vilket får lov att ha stor spridning i ålder, stor spridning i sexuella preferenser, allt från viktoriansk prydhet till yttersta frigjordhet, och för att behålla spridningen och forumet inte heller ska drabbas av barntillåtetspärrar, får det hålla en ton som passar en majoritet. Skulle en stor grupp känna avsmak för Retroforums innehåll, går det emot forumets avsikter att sprida positiva vibbar och information om retroprylar.
Däremot kunde jag tänka mej att en majoritet skulle "tåla" bilder av 50-talspinuppor t ex, de är ju lagom pryda och retro, om man nu vill ta ut svängarna, är ni med på hur jag resonerar?
kas:
Aah, nu blir Reggie purken och tycker att det är fisigt, men kom igen! :-*
Reggis:
Får bara påminna Ada om hur det står på denna länk. Där står det
Fritt forum
Inga nya inlägg Fria diskussioner
Här kan du diskutera om vad som helst
Vad som helst är för mig vad som helst det vill säga även sexuella anspelningar. Annars tycker jag det skall stå:
"Vad som helst utom sex för det är förbjudet."
Har jag rätt eller har jag rätt.
Sen kan jag hålla med om att det finns gränser men jag befann mig enligt min bedömning långt från en sådan gräns. Vi är för övrigt alla vuxna.
Måste ställa frågan om det går bättre om det på trådens rubrik anges: "Innehåller texter med sexuella inslag."
För övrigt var det inget promiskuöst innehåll. Det fanns inga uppmaningar eller annat som propagerade för allmän sexuell slapphet även om jag är en vän av det synsättet.
ada:
Du vet själv att du la in det för att provocera, och nu argumenterar du nog för själva sakens skull :)
Det finns inget juridiskt anstötligt med ditt poem men jag är juridiskt ansvarig för innehållet på Retroforum, likaså är det jag personligen som avgör var gränserna går på forumet -tills forumet är så stort att man får vara flera som modererar. (Vill du bli moderator, Reggis? :))
Följden av att det är mitt forum är att det följer mina värderingar, och för min personliga del funkar sexuella anspelningar om de är lite lagom diskreta -i offentlighetens ljus. När det blir övertydligt blir det snarare avtändande. Jag tror min magkänsla funkar för att forumet ska passa så många som möjligt.
För övrig har jag sparat dina tomtedikter från förra året, för eventuellt privat bruk. I mitt forum hör de inte hemma -om man inte väljer ett forum som liberala www.flashback.info (medlem), www.bodycontact.com (har kikat genom kompis profil) och liknande
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion