Författare Ämne: Skvallerkanalen!!  (läst 71041 gånger)

kas

  • Gäst
SV: Skvallerkanalen!!
« Svar #45 skrivet: tor 18 okt 2007 15:12:24 »
Hej Moses! Om du visste så många gentlemen som jag stött på i mitt liv, en granne t ex. spelade på en bydans nåra år sedan, en "gammpojke" ville höra Nya Värmlandsvalsen, men såklart inte gick de för sig, allt annat spelades men inte den...Mitt motto har alltid varit att kan jag låten och nån är förtjust i den, då ska den spelas eftersom det är publiken som betalar! Kom på ett undantag på Statt i Ö-vik,jag spelade på en fest med middag och fick vid bordena och spela Champagnegalopp, sen skulle dansen börja, det var "fint folk",konsuler o dylikt haha, en karl kom fram o frågade om tango, javisst, ska bli! Då kom en annan fram och viftade med en tusing o skulle ha stilla vals, Vad f--n gör man? Jag hann inte spela nånting "herrarna i hagen" rök ihop o slogs om vem det var som bestämde över musiken...Det kanske är såna "gentlemen du menar,eller?
-Kommer nog inte in mera nu på grund av webbproblem!!! ;D 

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Skvallerkanalen!!
« Svar #46 skrivet: tor 18 okt 2007 15:24:58 »
det är nog det där med ord som pastor och församling som ställer till webbproblem, det är spärr på ord som antyder sektbildning här på retroforum


-säger vi :)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kas

  • Gäst
SV: Skvallerkanalen!!
« Svar #47 skrivet: fre 19 okt 2007 11:05:49 »
 Du är rolig Du Ada, Nu har jag lyckats komma in på webb igen, och det är ingen "sinekur", väntar på ett nytt modem, kanske det kommer med posten idag...Funkar inte de, då blir det ny PC!
 Ser att "krig pågår", min kommentar är: Hur märkestrogen kan folk bli? Det är så dumt att köpa en vara bara av någon sort bara för att "det gjorde jag förut ochså"!
 Sedan är det en befrielse att slippa alla "nick, (dönick haha), som konstrueras vartefter disskutionen pågår, här går det inte att "slingra sig", här står man för vad man skriver!
 Nu kommer jag till nästa problem, att få iväg detta med. till retro, lika svårt som att komma till... :D

kas

  • Gäst
SV: Skvallerkanalen!!
« Svar #48 skrivet: fre 19 okt 2007 15:23:00 »
Säg den glädje som varar! Nu är det samma h-vette igen, nyss gick PCn som ett spjut, men nu är det ruta 1 igen... ???

kas

  • Gäst
SV: Skvallerkanalen!!
« Svar #49 skrivet: sön 21 okt 2007 00:18:12 »
 Många av grannkanalens klienter speglar bara sitt rätta "jag", några av dom har ju hyfs, andra lider av förföljelsemani kan man tro, sen finns där trevliga pers. ochså! Men frihetsälskarna kan då jag undvara för dom tillför aldrig nåt bestående. "Sådan herre, sådan hund"!! 8)

kas

  • Gäst
SV: Skvallerkanalen!!
« Svar #50 skrivet: tor 8 nov 2007 13:44:25 »
 Kollade lite på "grannkanalen", Det verkar bara gå neråt i tonen sinsemellan, eftersom jag är "bekant" med många av dom så känns det trist, att fortfarande så får rötäggen husera som dom vill!!

kas

  • Gäst
SV: Skvallerkanalen!!
« Svar #51 skrivet: tor 15 nov 2007 13:27:51 »
 Kan någon förklara hur det kommer sig att finska dragspel har så många kunder?
Är det utifrån kunderna kommer, eller?
Jag har väl skrivit 100 av "statten", då har vi 400 kvar, vi är 100 regade som skulle varit in ca. 4 ggr. i var.
Det kommer ju inga frågor så att det är på tapeten/aktuellt. Ã…terstår bara vem fasen är det som tittar? ???

brodertuck

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 383
  • To much is not enough
    • Visa profil
SV: Skvallerkanalen!!
« Svar #52 skrivet: tor 15 nov 2007 13:53:09 »
Vi kan vända på det.
Jag tittar INTE.
399 kvar. ;D

kas

  • Gäst
SV: Skvallerkanalen!!
« Svar #53 skrivet: tor 15 nov 2007 14:11:34 »
 Aha!!! Då har du alltså varit in och tjuvtittat, jaa, jag kan ju inte värja mig mot dylikt! ;)

kas

  • Gäst
SV: Skvallerkanalen!!
« Svar #54 skrivet: tor 15 nov 2007 14:39:39 »
 Ska väl i sanningens namn erkänna att jag har inte tagit ur dragspelet ur väskan sen jag var till Ö-vik i september, så nån större freak är inte jag heller...Men skulle jag inte ha det i närheten DÃ… blir jag sjuk om att spela, eller jag kan inte gå förbi ett skyltfönster o se ett spel utan att stanna o värdera ,ska jag eller ska jag inte prova, med tanke på min ålder så är det ju ganska barnsligt att beteendet hänger kvar sen barnsben...

Anja

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 540
    • Visa profil
SV: Skvallerkanalen!!
« Svar #55 skrivet: tor 15 nov 2007 22:51:07 »
med tanke på min ålder så är det ju ganska barnsligt att beteendet hänger kvar sen barnsben...
Låter helt underbart!

kas

  • Gäst
SV: Skvallerkanalen!!
« Svar #56 skrivet: mån 19 nov 2007 22:04:21 »
 Jag sökte upp interjuven med Dig Ada on "air", jag lyssnade om och om igen, lite götteborss kunde jag förnimma, men Du är ju alldeles förtjusande att prata med och platsar lätt on stage. Nästa gång tänk så här, det är mig dom pratar med så nu är det jag som håller i taktpinnen minsann!! 8)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Skvallerkanalen!!
« Svar #57 skrivet: mån 19 nov 2007 23:39:22 »
Det finns ett radioinslag till nu, från i morse (8.00-8.30 måndag 19 nov 2007, 23 minuter in på bandet)  lite måndagmorgonwhiskystämma istället :)
http://sr.se/cgi-bin/vast/program/index.asp?ProgramID=69

Tack ska du ha för "förtjusande"

Jag får tillägga att jag haft en fruktansvärd talfobi (som att jag skulle sluta andas eller hjärtat skulle sluta slå när jag stått och pratat för folk) som jag gradvis kämpat bort sen jag fått jobba mer i föreningen och presenterat filmer osv, så det är en verklig seger över mej själv att jag kan prata i radio alls!
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kas

  • Gäst
SV: Skvallerkanalen!!
« Svar #58 skrivet: tis 20 nov 2007 09:09:54 »
 Kul att Du gillar lite beröm...Ta med ett A-4 papper i handen, detta bara som ett "stöd" för att lura hjärnan, träna att tala framför spegel är ett annat bra konsept, om Du bara visste så många timmar jag stod och tittade på mig själv i helspegel när jag började spela, där slipade jag bort en massa bonduttryck i ansiktet när jag sedermera började spela för pengar!! Och prata i en låtsasmikrofon så får Du igång den berömda andningen, vi är alla olika när det gäller att uppträda, det handlar bara om att kunna koppla av...Man behöver inte vara en "Carusso", men den som uppträder har "kommandot"! :-*

brodertuck

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 383
  • To much is not enough
    • Visa profil
SV: Skvallerkanalen!!
« Svar #59 skrivet: tis 20 nov 2007 09:48:52 »
Ett tips jag fått för att kolla "dumheter" man håller på med under ett föredrag är att videofilma och sedan snabbspola. Den där handen som drar i örat och liknande påhitt syns otroligt väl då.