Författare Ämne: Skvallerkanalen!!  (läst 71059 gånger)

kas

  • Gäst
SV: Skvallerkanalen!!
« Svar #120 skrivet: mån 24 dec 2007 11:42:27 »
Terve! Nu är det läge att titta på vad finnarna sysslade med i Amerikat, TV 2 nu! Kiitos!

kas

  • Gäst
SV: Skvallerkanalen!!
« Svar #121 skrivet: mån 24 dec 2007 12:48:45 »
Vilken "must" det är på de finska retroprogrammen, jag brukar kolla på dom! 8)

kas

  • Gäst
SV: Skvallerkanalen!!
« Svar #122 skrivet: fre 28 dec 2007 17:18:34 »
Hallå!!! Hallå!!! Om ni söker nick i medlemslistan, tänk på att alfabetet är engelskt,Ã….Ä hamnar under A osv. Kan vara bra att veta! :o :o

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Skvallerkanalen!!
« Svar #123 skrivet: lör 29 dec 2007 01:26:07 »
På tal om medlemsnick. Ni förstår ibland undrar jag vem ni alla är, alltså era andra ev nick. Själv har jag behållit mitt gamla men alla har kanske inte gjort det. Ja, jag vet att jag är nyfiken och det är en av mina bästa (och nyttigaste också för den delen) sportgrenar förutom att läsa böcker, det är min bästa.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

kas

  • Gäst
SV: Skvallerkanalen!!
« Svar #124 skrivet: lör 29 dec 2007 12:40:26 »
Jag kan rekommendera att vända och vrida på alla menyer från "start", när jag började skriva så var det pang på, och funderationer blev det med alla bilder, man vill ju leverera ochså, men nu har jag kollat runt snart det mesta, och tycker programmet är så pass bra att jag kunde ha gjort det själv!
Förutom att nya uppdateringar kommer inte in, när man skriver! Jag ska lägga in en sån där bild under sign. men är inte överens med mej själv än, om hur man gör, men snart så kommer ni att få dåndimpen... 8)
« Senast ändrad: lör 29 dec 2007 12:43:36 av kas »

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Skvallerkanalen!!
« Svar #125 skrivet: lör 29 dec 2007 13:44:12 »
På tal om medlemsnick. Ni förstår ibland undrar jag vem ni alla är, alltså era andra ev nick. Själv har jag behållit mitt gamla men alla har kanske inte gjort det. Ja, jag vet att jag är nyfiken och det är en av mina bästa (och nyttigaste också för den delen) sportgrenar förutom att läsa böcker, det är min bästa.

Jag har inte mitt vanliga nick, jag stöter och blöter säkert med några av er i andra forum. Jag valde inte kikarbara som en form av barbara, utan för att markera det jag skulle... BARA kika....
min vana trogen glömmer jag bort att det tillhör god ton att inte kasta sig in i debatter med främlingar hur som helst utan tanke på intryck och uppfattningar. Adhd-light måhända...

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Skvallerkanalen!!
« Svar #126 skrivet: lör 29 dec 2007 13:50:37 »
På tal om medlemsnick. Ni förstår ibland undrar jag vem ni alla är, alltså era andra ev nick. Själv har jag behållit mitt gamla men alla har kanske inte gjort det. Ja, jag vet att jag är nyfiken och det är en av mina bästa (och nyttigaste också för den delen) sportgrenar förutom att läsa böcker, det är min bästa.

Jag har inte mitt vanliga nick, jag stöter och blöter säkert med några av er i andra forum. Jag valde inte kikarbara som en form av barbara, utan för att markera det jag skulle... BARA kika....
min vana trogen glömmer jag bort att det tillhör god ton att inte kasta sig in i debatter med främlingar hur som helst utan tanke på intryck och uppfattningar. Adhd-light måhända...

Ja då kommer osökt frågan, vad kan du månne heta nån annanstans? :)

Kikarbara var ganska svårt att uttala först, innan man kom på det :)  OM du vill så småningom, det verkar ju som du kanske kan tänkas vara intresserad av mer än bara kika lite :) så går det bra att byta sitt tilltalsnamn i forumet -det som syns utåt alltså, i dina profilinställningar
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kas

  • Gäst
SV: Skvallerkanalen!!
« Svar #127 skrivet: lör 29 dec 2007 13:56:41 »
Du skriver tanke på intryck, man ska ta intryck! ;D

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Skvallerkanalen!!
« Svar #128 skrivet: lör 29 dec 2007 14:42:01 »
Jag har alltid hetat Fjoll eller Fjollan, åtminstone på AP under allmänt och Leksaker. Lite schitz får man lov att vara då det gäller så vitt skilda saker som Barbie och Skandinavisk formgivning. När Fjoll har sina tysta stunder tar Ozeloten vid.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Skvallerkanalen!!
« Svar #129 skrivet: lör 29 dec 2007 16:00:39 »
Ungefär 75% av det jag skriver på AP gör jag med signaturen JJ. Resten blir lite olika nick efter tycke och situation. På PES har jag signaturen J.J eftersom det måste vara minst tre bokstäver där. Jag skulle vilja skriva mycket mer där men min dator är kass och den sidan är mycket trög - det tar minst en minut att få upp en sida och då får man oftast uppdatera ett par gånger innan allt syns.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Skvallerkanalen!!
« Svar #130 skrivet: lör 29 dec 2007 16:08:26 »
Är det möjligtvis så att du underförstått säger att Retroforum är snabbt och bra? :):)

(jag förstår iofs om det är nåt som trögar här också, du hade inte vassaste datorn, eller hur var det?)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Skvallerkanalen!!
« Svar #131 skrivet: lör 29 dec 2007 16:11:12 »
Säga vad man vill men nog tycker jag att du Ada har den klart bästa applikationen!
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Skvallerkanalen!!
« Svar #132 skrivet: lör 29 dec 2007 16:24:17 »
Är det möjligtvis så att du underförstått säger att Retroforum är snabbt och bra? :):)

(jag förstår iofs om det är nåt som trögar här också, du hade inte vassaste datorn, eller hur var det?)

Retroforum är klart snabbast och även överlägset bäst. Min 486:a är på 66 MHz, och pga att hårddisken är proppfull så är den superslö! Men jag kopplar in en bättre på Måndag eller Tisdag.

kas

  • Gäst
SV: Skvallerkanalen!!
« Svar #133 skrivet: lör 29 dec 2007 16:35:10 »
Kallas det applikation, det var som---...Tack Ada, jag misstänkte väl det...Kul att Du tog hem bilden, men det finns en till, nästan lika denna. Det råkade vara det finare spelet..Det är så här, att i Viborg fanns den här fabriken, och när ryssarna kom så var det över med den! Sen gick jag igenom resten av trådarna längre ner, där finns allt från musik till AB:n som konkat, ganska kul, jag tror det var någon auktionfirma där ochså ;)
« Senast ändrad: lör 29 dec 2007 16:38:21 av kas »

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Skvallerkanalen!!
« Svar #134 skrivet: lör 29 dec 2007 16:42:53 »
*torkar en tår i ögonvrån*

Tack både Fjoll och JJ, roligt att höra att ni upplever det, jag har svårt att jämföra med köpeforumet vBulletin (som PES har), då jag nu inte ser nåt sådant forum utan reklam, och Flashback t ex är vansinnigt trögt just pga reklamen. Är det nån mer än jag som är vansinnig på att se tusenlappen fara hysteriskt i Betwayreklamen som finns här och där?

Ja Kas, det kallas forumapplikation :) det finns detta SMF som är en php-utvecling av gamla goda Yabb (yet another bulletin board) i Perl, vBulletin och phpBB är det vanligaste

Och snälla söta Kas, försök skriva där det hör hemma, jag har ingen lust att flytta inlägg hit och dit så det ska stämma
Mitt senaste projekt www.ipnr.se