Författare Ämne: Markaryd utemarknad, 24/8  (läst 6153 gånger)

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
Markaryd utemarknad, 24/8
« skrivet: sön 17 aug 2008 21:39:22 »
På Söndag är det dags för en av Sveriges allra största uteantikmarknader. Det gäller att vara där i ottan om man vill ha chans på fynd. Som vanligt så plockar vissa handlare upp redan på Lördagen, men de flesta handlarna kommer mellan 07 och 09 på Söndagen. Inget inträde men avgift för parkering brukar det vara.

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Markaryd utemarknad, 24/8
« Svar #1 skrivet: mån 18 aug 2008 20:09:05 »
 Då är det tid igen att gänget säljare sveper ner allt från kryddhyllan och drar till markas.
 Kom nu inte dragandes med för gamla grejor, tänk på vår gemenskap, inga utbrytar
tendenser, sådant blir minus poäng.
 Själv har jag fått viss förlåtelse från mamma om jag skulle hoppa över skaklarna.
 Det är svårt med flaskor, ja ni vet att hålla måttan, här har jag en måttlig sådan som även damer med berått mod skulle kunna klämma, är bara 22cm hög.
 Får man bjuda på ett "glas"!?
 Det kan mycket väl vara en dansk taske flaske me chookooelae-eeee, en rätt ovanlig sort som endast häckar i häckar runt Ã…l-borg.

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Markaryd utemarknad, 24/8
« Svar #2 skrivet: mån 18 aug 2008 21:24:52 »
Då är det tid igen att gänget säljare sveper ner allt från kryddhyllan och drar till markas.
 Kom nu inte dragandes med för gamla grejor, tänk på vår gemenskap, inga utbrytar
tendenser, sådant blir minus poäng.
 

Det skulle aldrig falla mig in att köpa gammalt antikt skräp! Nej, fina saker med lagom ålder hoppas jag kunna köpa till rimligt pris.

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Markaryd utemarknad, 24/8
« Svar #3 skrivet: mån 18 aug 2008 21:49:44 »
 Tänk dig noga för eftersom det nya också blir gammalt skräp om det får leva och ha "hälsan".
 Tur att man inte är fastlåst vid teak, här kör vi med det röda som rubin.

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Markaryd utemarknad, 24/8
« Svar #4 skrivet: tis 19 aug 2008 21:48:04 »
 Jag skall sticka dit redan i morgon kväll så man inte missar något. Skall köpa vart enda träben i teak jag ser eftersom dom är så motståndskraftiga mot röta.
 Dom säger att vädret skall blui rätt bra så jag tar en eka med mig.
  Man får väl lov att ro i gångarna?