Allmänt > Fria diskussioner
Kära Retroister, dags att sätta full fart nu......
Reseda:
.......hoppas att ni vet hur höstens bär, frukt,grönsaker och svamp ska tagas tillvara.
En välfylld källare hörde till 50-talets prövningar. Jag har som sann Retroist renan satt igång!
Man vill ju inte stå med skammens röda rosor på kinderna om det dyker in Retroister. Ã…sså är det ju den där hemska glutamaten som vi just nu bor oroa oss för! :o
Reseda:
Jaha, det ante mig! NI är alltså inga sanna Retroister. Springa på loppisar och rota, det har ni tid med. Marsch ut i skogen och skörda. Sen in i köket med er. Männen kan vara behjälpliga vid nedbärande av fyllda burkar till matkällaren.
ada:
Titta inte på mej :) Jag har minsann varit ute och plockat redan för länge sen -det har jag skrivit om
* 30 st hjortron
* 15 st kantareller
* 5 liter jordgubbarDet sista var ju skitjobbigt att plocka, och man lyfte blicken och tittade ut över fälten på sjöhelvetet och den knallblå himlen och de löjliga molntussarna. Sen gjorde jag faktiskt mitt livs första jordgubbssylt på bäreländena, äckligt gott blev det dessutom.
Nastamuumio:
Min traditionsenliga tjuvodling på Alströmergatan har även i år skattats av nån gynnare.
För att förvilla blev det Ulsterpotatis i år men även dessa har blivit igenkända och uppätna.
Tänker byta strategi och odlingsplats till kommande år.Dels en annan innergård på Alströmergatan,dels i trakterna av Vitabergsparken,som fortsatt är en ödslig avkrok med många fina odlingslägen.
Har stående invitation till att odla på kolonilotterna i Spånga vid Hjulsta men har ingen tillgänglig mandelpotatis som jag antar dessa trakter kräver.
Reseda:
Stackars er vad ni jobbar och sliter! :-*
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
Gå till fullversion