Författare Ämne: MTV Cribs  (läst 4316 gånger)

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
MTV Cribs
« skrivet: sön 27 jul 2008 10:32:23 »
Det är inte av anledningen att se snygga inredningar som man tittar på det programmet. Fastän husägarna har rejält med pengar så har ingen av dem lyckats få till ett någorlunda snyggt hem. Man blir facinerad över vilka saker som de tycker är viktiga och vad som har satsats pengar på.

Oljemålningar där de själva finns med tillsammans med någon stor kändis, ett helt rum fullt med basebollkepsar i olika färger, ett kök med de finaste vitvarorna - som aldrig har använts (de beställer hem hämtmat), en matta som de inte vet vad det är för något "men den måste vara fin för den kostade 100.000 dollar", en ny amerikansk bil där deras initialer finns i grillen (av guld) och även insydda i sätena, specialbeställda sportskor i en färg som egntligen inte tillverkas (och på köpet används skorna bara en gång, sedan slängs de).

Detta är bara några exempel på vad man har sett. Jag har nog sett de flesta programmen men aldrig har någon haft ett konstverk av en känd konstnär, Igår såg jag en repris där man visade 50cent:s hem på 3.600 kvadratmeter - jag hade inte velat bo där...
« Senast ändrad: sön 27 jul 2008 10:34:09 av JJ »

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: MTV Cribs
« Svar #1 skrivet: sön 27 jul 2008 12:34:41 »
Det är inte av anledningen att se snygga inredningar som man tittar på det programmet. Fastän husägarna har rejält med pengar så har ingen av dem lyckats få till ett någorlunda snyggt hem. Man blir facinerad över vilka saker som de tycker är viktiga och vad som har satsats pengar på.


Kan det vara så enkelt att det är tråkigt i längden att ha så mycket pengar? När man har råd med allt så blir saker kanske bara ytterst tillfälliga tillfredsställelseobjekt och när man väl har kommit över det så mister det sin glans.
Tänk om de ville ägna sig åt välgörenhet istället, det hade nog gett lite längre tillfredställelse...

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: MTV Cribs
« Svar #2 skrivet: sön 27 jul 2008 22:50:30 »
Tänk om de ville ägna sig åt välgörenhet istället, det hade nog gett lite längre tillfredställelse...

Det tråkiga med välgörenhet (speciellt när det gäller större summor) är att man kan vara nästan helt säker på att pengarna inte kommer till de som behöver det, utan försvinner på vägen till sådana som roffar åt sig. I Sverige är det som tur är väldigt lite korruption, men i många länder går det inte att lita på någon myndighet eller organisation.

domus_sport

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 29
    • Visa profil
SV: MTV Cribs
« Svar #3 skrivet: mån 28 jul 2008 19:03:45 »

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: MTV Cribs
« Svar #4 skrivet: tis 29 jul 2008 21:50:51 »
Ja, det där var klart bättre än något annat som jag har sett på Cribs! Men honom har de inte haft med, vad jag har sett iaf.

domus_sport

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 29
    • Visa profil
SV: MTV Cribs
« Svar #5 skrivet: tis 29 jul 2008 23:47:32 »
Jodå, två gånger till och med. Han är känd för att ha beklagat de andra medverkandes brist på böcker.

http://www.moby.com/journal/2001-02-15/mtv_cribs_books.html

Om någon skulle hitta något av avsnitten på någon nedladdningssida får vederbörande gärna hojta till!
« Senast ändrad: tis 29 jul 2008 23:55:27 av domus_sport »