Författare Ämne: SKOJIGA- SMÃ…FRÄCKA STORYS  (läst 65293 gånger)

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: SKOJIGA- SMÃ…FRÄCKA STORYS
« Svar #135 skrivet: fre 1 feb 2008 13:43:46 »
ada, VADÃ…??? Gillar du inte vaniljpudding?   ???

Här höjs ingen ribba idag, vi ska ha gäster ikväll.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: SKOJIGA- SMÃ…FRÄCKA STORYS
« Svar #136 skrivet: fre 1 feb 2008 13:55:00 »
Jag lägger inte ut alla efterrättsrecept jag har på Retro, utan behåller en del för mej själv :)

Mitt senaste projekt www.ipnr.se

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: SKOJIGA- SMÃ…FRÄCKA STORYS
« Svar #137 skrivet: fre 11 jul 2008 18:24:02 »
Jag hittade mitt gamla skolhäfte som jag i tidig tonår klistrade urklippta vitsar ur tidningar i, detta är garanterat retro för det är 70-talsvitsar alltihop :) Här är en som fastnat särskilt (har brukat återge den ur minnet, men nu kan jag citera exakt):

Den unga damen skulle på fest. Hon var ordentligt förkyld, så för att vara på den säkra sidan tog hon med sig två näsdukar. Den ena stoppade hon i handväskan, den andra -på damers vis- i behån.
   Mitt under middagen kände hon att en nysning var på väg. Handväskan var i ett annat rum. Hon började febrilt leta i behån. I sin upphetsning märkte hon ej att de andra gästerna vid bordet tystnade och stirrade på hennes förehavanden. Halvhögt utbrister hon för sig själv:
   "Konstigt. Jag vet bestämt med mig att jag hade två, när jag gick hemifrån"


..ett litet upplivande av en gammal tråd med en snäll fredagsfräckis :)

(redigerat stavfel)


« Senast ändrad: lör 12 jul 2008 13:52:38 av ada »
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: SKOJIGA- SMÃ…FRÄCKA STORYS
« Svar #138 skrivet: lör 12 jul 2008 13:12:14 »
ada, VADÃ…??? Gillar du inte vaniljpudding?   ???

Här höjs ingen ribba idag, vi ska ha gäster ikväll.

Här höll jag på att skriva att va? Vaniljpudding som är så gott? Men sen läste jag bakåt. Uärrk...

Här kommer en rumsren historia:

Kalle ringde hem till sin fru och sa:
– Gumman; jag har blivit erbjuden att följa med på en fisketur med min chef och några av hans vänner. Det är ett bra tillfälle för mig för att få den befordran som jag väntat på, så packa kläder för en vecka och ställ fram mitt spö och fisklådan. Vi kör från firman så jag kommer förbi och hämtar upp mina saker. Förresten, glöm inte att packa ner min blå sidenpyjamas?
Frun tänkte: "Det låter lite konstigt” men som vanligt var hon den goda hustrun, och gjorde vad han bad om. Följande vecka kom mannen hem lite trött, men såg ändå pigg och glad ut. Frun välkomnade honom.
– Har du fångat många fiskar?
– Ja, vi har ju fiskat varje dag och fått massor av fisk, några riktiga baddare minsann. Men varför packade du inte ner min blå sidenpyjamas som jag bad dig om?
– Det gjorde jag. Den ligger i fisklådan!

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: SKOJIGA- SMÃ…FRÄCKA STORYS
« Svar #139 skrivet: mån 21 jul 2008 14:00:44 »
Lille Kalle 8 år är ute och går ensam på stan kl.2 på natten.
Bilpatrullerande poliser tycker det är konstigt med en så liten parvel ensam på stan vid denna tidpunkt. De stannar och tar upp Kalle. På polisstationen utspinner sig följande samtal:

Vad gör en sån liten herre ensam ute mitt i natten?
Jag har rymt hemifrån!
Var bor du då?

Kalle ruskar på huvudet. Vägrar att svara trots ihärdiga försök från polisernas sida. De beslutar att ändra taktik:

VARFÖR har du rymt hemifrån? Slår de dig?
NEJ!
Är de elaka mot dig?
NEJ!
Vad är det då för fel?
Jag har inte råd att bo hemma!
???????????????

Kalle beslutar att tala om hur det förhåller sig:
Igår kväll när jag hade gått och lagt mig, så pratade mamma och pappa om amorteringarna på huset. De hade blivit så dyra, så pappa sa att de nog inte skulle klara av dem. Mamma sa att då blir vi tvungna att flytta. Sen somnade jag.

Jag vaknade mitt i natten av att pappa stönar och skriker:
 Nej, det här klarar jag inte längre!  NU drar jag mej ur!

Då skriker mamma:
Inte än, inte än! Vänta! Nu  jag kommer också!

DÃ… stack jag hemifrån. Jag klarar ju inte amorteringarna på huset ensam. Jag är ju BARA 8 Ã…R !!!!

pelle

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 27
    • Visa profil
SV: SKOJIGA- SMÃ…FRÄCKA STORYS
« Svar #140 skrivet: sön 27 jul 2008 06:40:28 »
Tänkte berätta den om den fulla finnen som pissade i garderoben men åldern har tagit ut sin rätt så jag kommer inte ihåg den... Nån annan kanske minns, det var ett kvastskaft med oxå.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: SKOJIGA- SMÃ…FRÄCKA STORYS
« Svar #141 skrivet: sön 27 jul 2008 08:40:54 »
Tänkte berätta den om den fulla finnen som pissade i garderoben men åldern har tagit ut sin rätt så jag kommer inte ihåg den... Nån annan kanske minns, det var ett kvastskaft med oxå.

Nu blir jag ju nyfiken, här är absolut en historia jag inte har hört. När åldern har slutat att ta ut rättor, och du kommer på den så teckna mer än gärna ner den.