Allmänt > Fria diskussioner
SKOJIGA- SMÃ…FRÄCKA STORYS
kas:
I butiken:Väldigt vad den här kastrullen är dyr...
Men den kanske är hållbar?
-Javisst,det är ju handtag på den!
kas:
-Hur har du blivit så bra på att dansa cha-cha-cha?
-Jo, en gång hade jag en cykel med lös sadel!
ZapZap:
Mattelektion i mellanstadiet:
Fröken till eleverna.
-Om det sitter 4 fåglar på en gren i ett träd och du skjuter en, hur många är det då kvar?
Pelle vinkar ivrigt och får svara.
-Ingen sitter kvar.
Fröken är inte nöjd med svaret, hon ville att det skulle bli tre. Hon säger detta till Pelle men tillägger också.
- Jag gillar hur du tänker.
Då frågar Pelle om han får ställa en fråga till fröken. Och det får han givetvis.
- Det är tre kvinnor som äter glass, en slickar på glassen, en biter på glassen och den sista suger på glassen.
- Vem utav dom är gift, frågar Pelle fröken.
Fröken blir ganska omgående röd i ansiktet och är tillsynes lite besvärad men svarar:
- Det är väl hon som suger...??
Pelle svarar: Nej det är det ej det är hon med ring på fingret, han tillägger:
- Men jag gillar hur du tänker.
kas:
Och jag gillar Dina historier!!! :D
Reseda:
Sjätteklasslärarinnan, Fröken Lund frågade sin klass, "Vilken mänsklig kroppsdel ökar sin storlek med tio gånger när den blir stimulerad?"
Lilla Lisa stod upp och sa, "Du borde inte ställa sådana frågor till sjätteklassare! Jag skall berätta detta för mina föräldrar, och de kommer att berätta det för rektorn, som då kommer att avskeda dig!"
Fröken Lund ignorerade henne och frågade samma fråga en gång till. "Vilken mänsklig kroppsdel ökar sin storlek med tio gånger när den blir stimulerad?"
Lilla Lisa stod då med öppen mun, men sade sedan. "Nu kommer du allt att få stora problem".
Lärarinna fortsatte att fråga, är det någon som kan svaret.
Till slut så reste sig Patrick upp, tittade sig nervöst omkring, och sa, "Den kroppsdel som ökar sin storlek tio gånger när den blir stimulerad är pupillen i ögat."
Fröken Lund sa. "Det är helt rätt Patrick", sen vände hon sig till Lisa och sa. "Och för dig min lilla flicka. Så har jag tre saker att säga:
Ett, du har snuskig och osmaklig fantasi.
Två, du har inte läst läxan du skulle ha läst till idag.
Tre: och en dag kommer du att bli mycket, mycket besviken.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion