Författare Ämne: Nu blommar det......  (läst 12875 gånger)

gitzie

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 888
    • Visa profil
SV: Nu blommar det......
« Svar #15 skrivet: lör 30 aug 2008 19:02:06 »
I år har jag satt nya skott i 3 krukor. Det finns nu PINNAR med små blad i toppen i alla krukorna.
Reseda, min man skär ner stammarna i ca 40cm:s bitar nu på hösten och kör ner dem i planteringsjord i plasthinkar (med små hål i botten). Vattnar dem och sedan åker de ner i källaren. Där får de stå ifred till våren (Har de tur får de en slurk vatten några ggr under vintern).
På vårkanten när frostrisken är borta planterar han om dem och vårdar dem sedan ömt ;D
There is just a slight difference between "hobby" and "mental illness" ;o))

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Nu blommar det......
« Svar #16 skrivet: sön 31 aug 2008 21:11:13 »
Jahaja!! Det är precis så jag gjort i flera år nu. De överlever vintern. Får ny jord i stora krukor på våren. Får gå utomhus då frostrisken är över. Har placerats på olika ställen på tomten.

Alltid samma resultat. PINNAR PINNAR PINNAR små gröna blad.
NU är de 3 krukorna vattenfyllda av regnandet. Där ska pinnarna få stå och skämmas i vinter. De ska få STÃ… UTE hela vintern.

Ps: Grannens Ä............r blommar lika grant som dina.  >:( >:( >:(

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Nu blommar det......
« Svar #17 skrivet: sön 31 aug 2008 21:49:54 »
JJ, "danska vilstolar i teak".Haha dem kan man inte sitta och "gungsa i". Pool har vi men med trätrall runt. Svart skiffergolv bränner man nog sönder fötterna på då solen steker.

Vilstolarna kan man ligga och slöa i. Och man kan ha tofflor på fötterna - fast naturligtvis inte dessa hemska foppatofflor! Hoppas att ingen här har sådana :)

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Nu blommar det......
« Svar #18 skrivet: mån 1 sep 2008 21:21:54 »
Bra Rededa, håller med dig blommor som jäklas bör straffas, ut med dom bara i vintervädrer ,låt dom böna och be om förskoning förhoppningsvis tar dom lärdom av denna hårda läxa.
Jag har fyra renoveringsobjekt av liknande gamla tiders Grythyttans stolar samt en bordskiva utan ben,( obs inte äkta Grythyttans ) Trädgårdstolar med mysigt gung i, helt underbara att sitta i .Nån är kanske intresserad av dessa?

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Nu blommar det......
« Svar #19 skrivet: mån 1 sep 2008 21:47:36 »
Foppatofflor är helt värdelösa , tvättade ett duntäcke ,letade efter något att torktumla med detta, mina ögon föll på mina nya Foppatofflor för 400 kronor, slängde in dessa med täcket. Duntäcket blev fluffigt och fint, men Foppatoffeln kom ut helt förvriden av värmen . Ack ja!!!

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Nu blommar det......
« Svar #20 skrivet: mån 1 sep 2008 21:58:08 »
Det hade nog funkat bättre med tennisbollar.

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Nu blommar det......
« Svar #21 skrivet: mån 1 sep 2008 22:33:28 »
Jag vet att tennisbollar är bättre men barnbarnen  visste inte att farmor/ mormor behövde dessa till ett mer praktiskt syfte än att tillgodose deras leksinne , men  egentligen ska dessa små marodörer även de ut i vinterkylan , små pinnar ut i krukorna bara, ställ upp  er och lär er av detta.
Men mina barnbarn är förlåtna för alla sina småhyss  ,eftersom dom är mina barnbarn

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Nu blommar det......
« Svar #22 skrivet: mån 1 sep 2008 23:25:41 »
Foppatofflor mmmmmmmm har 3 par!!

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Nu blommar det......
« Svar #23 skrivet: ons 3 sep 2008 22:19:04 »
Foppatofflor är så himla fula och egentligen pinsamma att bära! Fniss! Nu skojar jag bara så inte fler blir arga på mig.Alla får självklart använda sig av de skor de trivs med, min egen dröm  är att bära skyhöga klackar i skor där jag får trippa fram i ,men med nagelsvamp med gula äckliga döende tånaglar så gömmer jag mina fötter i strumpor som jag  sen stoppar in i ett par sandaler

brodertuck

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 383
  • To much is not enough
    • Visa profil
SV: Nu blommar det......
« Svar #24 skrivet: tor 4 sep 2008 00:25:59 »
Strumpor i sandaler :o Det är om möjligt ännu fulare än foppatofflor. Trodde att det bara var tyskar och amerikaner som höll på med detta smaklösa "mode".

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Nu blommar det......
« Svar #25 skrivet: lör 6 sep 2008 19:36:47 »
Samt vi med nagelsvamp icke att förglömma ;D

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Nu blommar det......
« Svar #26 skrivet: lör 6 sep 2008 22:45:57 »
Nu har jag inte haft sandaler på en hel del år, men när jag hade det så hade jag strumpor i dem. Utan strumpor så blir det väldigt klibbigt!

Moses

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 908
    • Visa profil
SV: Nu blommar det......
« Svar #27 skrivet: lör 6 sep 2008 23:22:17 »
....sk lågskor (ofta bruna) med strumpor....värre....brrrr

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Nu blommar det......
« Svar #28 skrivet: sön 7 sep 2008 00:59:29 »
Foppatofflor är både fula och töntiga, men ack så skööööööna för fötter och rygg. Hellre fötter och rygg som mår bra än snygga skor. Då kan man stoppa i fötterna i högklackat då man ska gå på lokal.
Gummistövlar är ändå fulare men det har jag i skogen i alla fall.