Allmänt > Om Retroforum

Statistik (ny sida)

(1/6) > >>

ada:
På årsdagen börjar jag en ny tråd med statistik.

Jag har ett digert excelark med alla siffror, låt oss börja med en där jag samlat de unika besöken dag för dag och lagt til en trendlinje (1-2 december låg webhotellet nere, de värdena är medelvärden av de närmaste dagarna före och efter) Det hela har en trevlig stabil uppgång om man säger så :)

Därnäst en där antalet unika besök lagts ihop varje dag för de senaste sju dagarna (alltså en veckostatistik må-sö, ti-må, ons-tis, tors-ons osv...)

Jag har på samma siffror satt ihop en med medelbesök per dag för senaste 30 dagarna. Den tycker jag väl mest känns som nåt att ta på, alltså att vi är betydligt fler som vistas här dagligen i snitt än i början....

ada:
Jag är inte särskilt bekymrad över att inte vara uppe i andras nivåer, för jag har ju jämfört hur utvecklingen är för ett nytt forum, och det som finns att jämföra med är PES första stapplande steg.

Jag tycker ju vi tål jämförelsen :)

Vi har nya medlemmar per dag (graf 1) (jag har räknat medlemsnummer helt enkelt)

Men också sk officiell statistik som jag jämfört, här antal inlägg per månad, man kan se att vår linje svackat över sommaren (färre inlägg), men vi har repat oss igen.

ada:
Jag kan nu visa att det lilla födelsedagsbarnet, sitt andra års första vecka gjort sin bästa vecka någonsin vad gäller unika besök :) (och antalet inlägg stiger)

kikarbara:
Det ser bra ut med statistiken!
Gör pes och de andra sidorna också jämförelse med andra sidor? Är det ett samarbete eller en överenskommelse ni har att jämföra era statistiska utvecklingar? Kanonbra i så fall! Men vad säger det, eller vad innebär det?

ada:
Alla slår sig nog för bröstet och visar på vilket sätt man är bäst. Som jag, jag kan visa att vi blivit större snabbare. Jämförelsen jag gjort är med statistik utlagd av PES, samt att jag som medlem räknat antal nytillkomna medlemmar per registreringsdatum. Har kostat ett par avstängningar att bläddra i medlemsregistret  ;)

--- Citera ---Ditt användar-id är tillfälligt avstängt pga forumaktivitet som påminner om "webspider"...
--- Slut citat ---
...fast det ju är uppgifter tillgängliga för andra medlemmar och borde vara OK att kolla vilket datum medlemsskapet börjat för ett medlemsnummer. Jag har inte tid för såna bläddringar nu så di kan va alldeles lugna over there :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion