Allmänt > Om Retroforum
Statistik (ny sida)
ada:
(Tombola avslutade därmed sitt medlemsskap själv, välkommen tillbaka, det är dock naivt av dej att tro att inte andra forum kollar min statistik, jag kallar inte det spionage, ens när jag vet vilka som ligger bakom vissa alias -syftar inte på dej nu)
Jag får väl visa på vilken låg nivå denna forumvärld ligger på med att påminna om vad som hände när jag startade Retroforum. Nu efter midnatt är det ett år sen idag...
PES marknadsför sig som "Sveriges bästa retroforum" klicka på länken:
http://hem.feber.se/art/28969/sveriges_bsta_retroforum/
--- Citera ---Sveriges bästa retroforum
Ta hjälp av andra fyndintresserade
Om man är intresserad av att fynda inredning och annat på loppis så är detta forum en guldgruva.
Här får du hjälp av kunniga medlemmar att identifiera dina fynd. Du kan också hitta tips på loppisar och auktioner i kalendern, sälja och köpa på annonsmarknaden, hitta bra länkar och till och med blogga.
Himla kul! Risken är dessutom stor att man blir intresserad av andra samlarområden.
www.precisensan.com
--- Slut citat ---
Varför har Gustibus/Ballo hoppat över "/antikforum" i adressen till "Världens bästa retroforum"?
Notera på bilden att forumet raskt har bytt till "Retro-och antikforum" och längre ner "Antikt, retro och design" (det senare står kvar) Ordet Retro fanns inte på sidan innan.
"Hon skulle begripit att hon inte har rätt att snacka om gamla prylar, nu ska hon krossas" eller?
Jag tror inte det lönar sig att lägga an en gullig undergiven ton när detta motstånd mot min existens råder -faktiskt.
Detta var anledningen till att jag fick söka varumärkesskydd för namnet Retroforum, med hjälp av en sponsor som vill vara anonym.
kikarbara:
--- Citat från: ada skrivet mån 15 sep 2008 23:49:48 ---Och det spelar knappast nån roll vad jag gör, det sticker i ögonen ändå att jag startat Retroforum, jag som skulle begripa att jag inte var välkommen att prata antikt och kuriosa någonsin. Hur kunde jag vara så fräck att jag startade ett eget forum när de stora pojkarna hade sagt åt mej att tiga i församlingen?
--- Slut citat ---
Nu kommer du direkt till kärnpunkten i mitt tankessätt.
Jisses kvinna, stå på dig, du duger skitbra som du är och din sida med! Den behöver inte jämföras med andra öppet i en statistiktråd, kör ditt eget race, du gör det bra som du gör det. Varför nedlåta sig till att jämföra sig med andra, när det faktiskt är en helt självständigt rullande sajt?? Det väcker bara irritation när läget är som det är!
Jag kommer inte att stänga ner min användare för det här, men kan inte låta bli att reta mig på pikarna mot andra sidor från alla tre håll. Alla sajterna har sin egen tjusning, så lev och låt leva liksom. Vore roligare om ni körde era nischer åt olika håll, lät bli att konkurrera och att jämföra er eller skapa schismer användare emellan. Käka middag ihop och sup er fulla och fundera över livet och hur man på olika sätt kan stötta varandra i stället, och istället inspirera till fler användare att återanvända gammal junk på roliga sätt. *sjunger- i min lilla lilla värld av blommor*
Psst;:
Skulle gärna käka middag med Kikabara, men risken är at vi blir bi.
kikarbara:
--- Citat från: Psst; skrivet tis 16 sep 2008 10:03:02 ---Skulle gärna käka middag med Kikabara, men risken är at vi blir bi.
--- Slut citat ---
Nu blir jag ju kanonnyfiken på hur man blir bi, så den middagsinviten kanske jag kräver dig på en vacker dag! ;D
ada:
Du kanske inte ska göra så stor sak av det Kikis. Man kan också låta en konkurrensjämförelse passera som en konkurrensjämförelse och låta bli att tolka det som en hat och hämndaktion (att jag sen presenterade ett sammanhang för Tombola är en sak för sej)
Jag ser inte att du lägger ut utläggningar om att stötta varandra, istället för att prata illa om andra forum, eller är det nåt jag missat? Kunde ju vara kontruktivt när mobben på AP t ex sätter igång och idiotförklarar alla andra...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion