Glas > Svenskt glas

Glasdjur Lisa Larson, vad mer?

<< < (4/5) > >>

guygil:
Jag är väldigt intresserad av den björnen.  Ska lägga in lite bilder på vårt menageri

ada:
den är din :)

dodozi:
Jag har hittat glaskatten som finns med på bilden med grön bakgrund, men det sitter en etikett på den med texten "Form Lisa Larsson". Då kan det väl inte vara en originaletikett? Eller tror ni att hela katten är en kopia?

Förresten, jag hittar verkligen ingen bra faktasida med vilka kända verk våra älskade glas- och keramik-konstnärer har gjort. Finns det någon sådan samlingssida, eller får man helt enkelt hoppas på att kunniga personer från glasbruken barmhärtigar sig över sådana här forum?

ada:
Ett sånt här forum är en ansats att samla kunskap, kunna fråga och någon som vet svarar.

Kan vi få se din katt på bild, helbild + detaljbild med etiketten. Så kan man sen se om det finns utseendeskillnader, annars får vi luska vidare om det är fel uppgifter någonstans...

På bilden med grön bakgrund finns ju en kartong i mitten längst ner, med bild på någon form av katt, men det återstå att se kanske om den ser exakt ut som de uppställda katterna till höger, och man får också se om det finn mer upg om att det är LL som är upphovsman.

Det finns ett fenomen som kallas "vandrande etiketter" men det får vi hoppas du inte drabbats av.

Om du har svårigheter att minska storlek på foto eller så, kan du mejla dem till mej admin@retroforum.se

dodozi:

--- Citat från: ada skrivet ons 19 aug 2009 14:34:34 ---Kan vi få se din katt på bild, helbild + detaljbild med etiketten. Så kan man sen se om det finns utseendeskillnader, annars får vi luska vidare om det är fel uppgifter någonstans...

På bilden med grön bakgrund finns ju en kartong i mitten längst ner, med bild på någon form av katt, men det återstå att se kanske om den ser exakt ut som de uppställda katterna till höger, och man får också se om det finn mer upg om att det är LL som är upphovsman.

Det finns ett fenomen som kallas "vandrande etiketter" men det får vi hoppas du inte drabbats av.

--- Slut citat ---

Såhär ser katten och etiketten ut, är det inte lite misstänkt att Larson är felstavat?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion