Författare Ämne: Söta retro barnbilder, har vi det?  (läst 9112 gånger)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
Söta retro barnbilder, har vi det?
« skrivet: ons 10 sep 2008 21:55:49 »
Jag ändrar härmed tråden Vince startade som skulle vara till för att visa hur vi ser ut vi som är på forumet, som inte funkade pga vår stora blygsel och vårt stora anonymitetsbehov.

Men fler sköna retro barnbilder kan vi väl visa utan blygsel, vore kul att se fler retroiter såg ut som barn, är ni med på det?
« Senast ändrad: sön 14 sep 2008 12:53:33 av ada »
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
Söta retro barnbilder, har vi det?
« Svar #1 skrivet: ons 10 sep 2008 22:05:55 »
Jadu , jag är oxå en kvinna som inte gärna visa mig på bild, kanske på mig som liten men ändå tveksam, finns ju inte nån orsak till detta, tycker det är bara skönt att få vara mig själv , spelar ju ingen roll hur jag ser ut eftersom jag inte är ute efter nån ny man, utan tycker bara att det är roligt att vara här på forumet.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
Söta retro barnbilder, har vi det?
« Svar #2 skrivet: ons 10 sep 2008 22:16:35 »
Jag kanske kan vara ute efter en ny man, så det är ju inte värt att riskera allt med att visa en aktuell bild   ;D

Man fick inte prata i denna tråd utan bild Ängla, men du är förlåten

Jag slänger in en retro bild om ni inte har nåt emot att se mej naken... :)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
Söta retro barnbilder, har vi det?
« Svar #3 skrivet: tor 11 sep 2008 21:18:39 »
 Koncentration Ada koncentration, det gillar jag.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
Söta retro barnbilder, har vi det?
« Svar #4 skrivet: tor 11 sep 2008 21:54:10 »
Du fuskar jue  :(  tror det där är en kinesisk gube och ingen Kanon, nån bild har du väl som du vågar visa  ;)

Byter namn på bilden till 1968 för det var då, samt kan tillägga att flickan å bilden är rosenrasande för mor vill inte låta henne hålla lillebror själv... Ser kanske bara söt ut där, men blicken är dödlig kan jag lova. Kastar in en bonusbild som ger en skymt av klädstilen 68, mor har varit hos frissan, klänningen är rak, Jackie O-kort, herrarnas frisyrer talar för sig själv. (gudföräldrarna står till vänster) Kyrkan är förresten finska församlingens i Göteborg. Vänta är det där det är loppis nu? Ett av mina första barndomsminnen detta, minns också att jag snurrade och snurrade runt pappa, hela tiden hållande i hans finger, medan prästen mässade...
« Senast ändrad: sön 14 sep 2008 14:58:33 av ada »
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
Söta retro barnbilder, har vi det?
« Svar #5 skrivet: fre 12 sep 2008 09:46:11 »
Jag skall väl inte vara sämre. Här kommer en bild på mig.  :-*

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Söta retro barnbilder, har vi det?
« Svar #6 skrivet: sön 14 sep 2008 12:52:05 »
Ja som sagt, det funkade inte att få folk att visa sina nuvarande nuna, men söta barnbilder har vi alla? Jag vill se fler osnutna oförstörda retromedlemmar på bild!
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Söta retro barnbilder, har vi det?
« Svar #7 skrivet: sön 14 sep 2008 17:19:45 »
Ja som sagt, det funkade inte att få folk att visa sina nuvarande nuna, men söta barnbilder har vi alla? Jag vill se fler osnutna oförstörda retromedlemmar på bild!

Jag måste medge att jag skämtade lite när jag la in babybilden på mig. Jag hade tänkt lägga en senare tillkommen bild på mig själv, jag måste be Vince om ursäkt, det var inte alls meningen att spexa bort det hela, jag tyckte att det var en rolig tråd som jag gärna hade sett fortsätta.

Jag glömde nästan att man inte fick skriva i tråden utan att visa bild; här kommer jag. Asså, det är jag som ligger i vagnen.

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Söta retro barnbilder, har vi det?
« Svar #8 skrivet: sön 14 sep 2008 18:14:50 »
Kyrkan är förresten finska församlingens i Göteborg. Vänta är det där det är loppis nu?

Huset med loppisen som jag visade bild på förut är finska pingstkyrkans lokaler. Loppisen är i en avskiljd del av huset - de har fortfarande kyrka i en annan del. Huset var från början en biograf.

Sorry, jag har inga bilder på mig själv, inte ens som barn. Kanske finns det några gamla bilder hemma hos farsan - jag vill inte se dem iaf...

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Söta retro barnbilder, har vi det?
« Svar #9 skrivet: sön 14 sep 2008 20:30:19 »
 På våran gård bakade vi stora bullar, har alltid gillar stora bullar, stora bullar är bäst, när man smaskar på stora bullar ja då är det fest.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Söta retro barnbilder, har vi det?
« Svar #10 skrivet: sön 14 sep 2008 22:46:36 »
Huset med loppisen som jag visade bild på förut är finska pingstkyrkans lokaler.
Jag hade lite otur när jag tänkte där, inte pingstkyrkan, men tror det funnit sen finsk sjömanskyrka? Nåt var det.

Kanon, du är en fegis :)

Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Söta retro barnbilder, har vi det?
« Svar #11 skrivet: mån 15 sep 2008 21:57:15 »
 Nä men Ada då, jag var inte permanentad på den tiden och så kan man ju inte visa sig.
Jag förstå inte hur du Ada som verkar såååå trevlig bara kunde visa bild av dig i det tillståndet, det var nästan så man ramlade av pinnen så pinsamt det kändes på din bekostnad. Och inte hade du clown näsan på heller, ja nu minns jag inte riktigt, eller hade du det? Var puss munnen  tillräckligt röd, nej en miss som heter duga, för min del skulle då aldrig jag utsätta omgivningen för sådan blundern, en pussmun skall alltid vara röd, röd som danskt korvspa.
 Ja i varje fall vill jag inte visa någon bild av mig om det inte framstår att min premanent är proper, så det så!!!!!!!
 Sen får andra göra som dom vill... skämma ut sig pyttsan.
 Och om läret tillåter så vill man ha silver och lila slingor i håret, det känns så pitt-oriskt och mysigt på något oförklarligt vis när man skrider fram, fast det tycker väl inte lilla Ada? Där går det väl bra med ett par liter Brylkräm och några stänk renat på blussnibbarna och T-Grönt-ljus mellan kalebasshalvorna?
 Ja sådan är inte jag i varje fall, så det så!!!!!!!! Och därmed basa!

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Söta retro barnbilder, har vi det?
« Svar #12 skrivet: mån 15 sep 2008 22:07:59 »
Nä men Ada då, jag var inte permanentad på den tiden och så kan man ju inte visa sig.
Jag förstå inte hur du Ada som verkar såååå trevlig bara kunde visa bild av dig i det tillståndet, det var nästan så man ramlade av pinnen så pinsamt det kändes på din bekostnad. Och inte hade du clown näsan på heller, ja nu minns jag inte riktigt, eller hade du det? Var puss munnen  tillräckligt röd, nej en miss som heter duga, för min del skulle då aldrig jag utsätta omgivningen för sådan blundern, en pussmun skall alltid vara röd, röd som danskt korvspa.
 Ja i varje fall vill jag inte visa någon bild av mig om det inte framstår att min premanent är proper, så det så!!!!!!!
 Sen får andra göra som dom vill... skämma ut sig pyttsan.
 Och om läret tillåter så vill man ha silver och lila slingor i håret, det känns så pitt-oriskt och mysigt på något oförklarligt vis när man skrider fram, fast det tycker väl inte lilla Ada? Där går det väl bra med ett par liter Brylkräm och några stänk renat på blussnibbarna och T-Grönt-ljus mellan kalebasshalvorna?
 Ja sådan är inte jag i varje fall, så det så!!!!!!!! Och därmed basa!

Kanon!
Här får du rätt på din näsa  :-* oavsett om den är röd, grön eller gredelin!

Eftersom man inte fick prata utan att lägga bild så lusar jag ner med en till:

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Söta retro barnbilder, har vi det?
« Svar #13 skrivet: mån 15 sep 2008 22:23:12 »
Ã…hhh vad ni är duktiga, man måste helt enkelt försöka finna någon bild av lilla mig, ni är ju så söta och rara, så underbart bedårande, stum blir man, slagen av hur fantastiskt underbara bilder av dom små liven som vuxit sig stora och starka (inte för stora får jag verkligen hoppas?). Aja lite fett på höfterna skadar inte om det skulle bli sämre tider. För att inte tala om rumpen stumpen, där vilar inga ledsamheter förutom lite längre in.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Söta retro barnbilder, har vi det?
« Svar #14 skrivet: mån 15 sep 2008 22:28:44 »
Ã…hhh vad ni är duktiga, man måste helt enkelt försöka finna någon bild av lilla mig, ni är ju så söta och rara, så underbart bedårande, stum blir man, slagen av hur fantastiskt underbara bilder av dom små liven som vuxit sig stora och starka (inte för stora får jag verkligen hoppas?). Aja lite fett på höfterna skadar inte om det skulle bli sämre tider. För att inte tala om rumpen stumpen, där vilar inga ledsamheter förutom lite längre in.

Hö-hö, den här damen sitter stadigt på stolen får jag nog lov att säga... eller... det skall många kor till för att välta en ladugårdsvägg, eller något sådant.

Attans nu löpte jag torr på bilder på mig... ni fick klara er utan den här gången, jag ställer mig genast i skamvrån! (fast där torde jag ha sällskap, eller hur kanon??).