Design, övrigt > Plast

"Kulan"

<< < (2/3) > >>

Ficklampan:
De finns att beställa här http://www.swedoffice.se/show_subcategory.php?gid=54008&highlight=4 men tydligen finns de bara i svart.

Moses:
Anno domini 1972, när socialförvaltningen i en mellansvensk stad (anonymitet, var det!) flyttade in i nya utrymmen, var varje rum försett med ett runt bord (skrivbord var inte bra för klienkontakten....) och mitt på detta stod en brun "kulan".
flitigt i användning.

JJ:

--- Citat från: kikarbara skrivet sön 14 sep 2008 17:37:26 --- :o Är dessa retro??? Hm, jag brukar diska en brun sådan någonstans, men vet inte var på rak arm... men jag har inte uppfattat den som äldre, finns de inte i handel fortfarande?

--- Slut citat ---

Du är inte så ofta på mässor har jag förstått. På varenda mässa ser man dessa - brukar kosta runt en hundralapp. Jag har inte kollat vad de slutar på om de säljs på Tradera men det kan säkert variera pga färg och skick.

engelsson:
Läste i en gammal Antik o Auktion från 1992..där nämner de Kulan..tydligen är den formgiven av Lisa Larssons man Gunnar..förlagan knåpade han   ihop med hjälp av en pingpong boll o en pappskiva..

convallaria:
Och jag läste i Moderna Antikviteter av Jane Fredlund (Ordalaget 2005), att han "vidareutvecklat" en gammal Bauhausmodell från 1920-talet.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion