Författare Ämne: Jaha, då var man i Traderaträsket  (läst 4568 gånger)

convallaria

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
Jaha, då var man i Traderaträsket
« skrivet: tis 16 sep 2008 20:33:12 »
Tvingad under hot av Kikarbara och kronofogden samt med en spark i ändalykten av Närkingen har jag nu gett mig in i den livsfarliga och snåriga Traderadjungeln efter många år av passivt och aktivt motstånd. Jag ser fällor och försåt överallt.
Nån som har några bra tips? Är det nån idé t e x att sälja (fint) lagade figurer (naturligtvis med upplysning om att de är lagade)? Hur gör man om man har fler än en av samma pryl t ex förpackningar? Det där med omdömen tycker jag verkar störtjobbigt. Hur gör ni?
Nicket på Tradden är samma som på min antikhandel Qeptas Antika. Så var det sagt också. (Får väl skicka nakenbild på fårskinn till barnbildstråden sen, när jag skaffat en scanner, nu när den - inbillade-  nätanonymiteten ändå är puts väck.)
Allt går.

Reggis

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Jaha, då var man i Traderaträsket
« Svar #1 skrivet: tis 16 sep 2008 21:02:50 »
Ja nu vet jag allt om dig utom skostorlek, kan du fylla ut den lilla luckan så är du bussig.

convallaria

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: tis 16 sep 2008 21:04:04 »
36 1/2 ungefär.
Allt går.

ada

• Administratör
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: tis 16 sep 2008 21:06:50 »
För en tre år sen sålde jag lite och har trillat i pölen i sommar en sväng och nu. Tycker inte det är så mycket att oroa sej för som säljare. Folk får betala i förskott, och man skickar snällt, omgående när man fått betalningen, välpackat, och får positivt omdöme, sen skriver man själv ett trevligt omdöme. Fast det blev lite ledsamt när en köpare hävdade att spelen inte funkade (supernintendo), fick tänka och säga att putsa och blås och funkar inte det får de skickas tillbaka, så betalar jag tillbaka pengarna. Köparen uppskattade det raka beskedet och spelen funkade med lite trix så allt var frid och fröjd, men det kändes lite trist en stund...

Fler av samma kanske Kikis kan svara på, tror det finns nån ny funktion som jag inte begriper? Annars är det lätt att kopiera föregående auktion man just skrivit och sälja en likadan igen och igen.
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kikarbara

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
« Svar #4 skrivet: tis 16 sep 2008 22:25:17 »
Ja nu vet jag allt om dig utom skostorlek, kan du fylla ut den lilla luckan så är du bussig.

=)! Bara en liten varning... ställ inte fel frågor för du får svar. *blinkar till convalleria och biter mig i kinden*.

änglautanskor

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: tis 16 sep 2008 23:06:36 »
Att handla på  Tradera är både spännande och helt okej, jag har oftast vunnit de auktioner som jag har har önskat.
Jag har aldrig blivit lurad utan föremålen som jag bjudit på har alltid motsvarat det som varit utlovat.
 Det jag tycker är allra trevligast är att jag ofta har sänt pengar kontant i brev har då utjämnat summor uppåt för att slippa tyngd och avslöjande innehåll och vid samtliga tillfällen fått växelpengarna tillbaka utan att ha bett om det.