Författare Ämne: Första, andra, tredje!  (läst 21981 gånger)

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Första, andra, tredje!
« Svar #15 skrivet: mån 1 okt 2007 23:16:09 »
Jag missade kanske två minuter av programmet - var tvungen att besöka det lilla rummet... Jag såg inget resultat av skålen, däremot var vasen med. Skyltsamlaren pratade jag med i Markaryd i somras, eller om det var i Stockaryd.

Anja

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 540
    • Visa profil
SV: Första, andra, tredje!
« Svar #16 skrivet: mån 1 okt 2007 23:21:24 »
Skyltsamlaren

Han såg LYCKLIG ut!  :) Den blicken känner man igen. Fasen vad gött att hitta precis det man saknat i samlingen. Det har jag också upplevt.

kas

  • Gäst
SV: Första, andra, tredje!
« Svar #17 skrivet: tis 2 okt 2007 11:24:56 »
 Är han lagom okunnig eller hittar han sin plats så småningom? Det är inte lätt att ha många "bollar" i luften "om the stage", och få fram uttrycket till kameran att detta känns bra, lite vilse i pannkakan var han... Tror att det blir bättre längre fram/ hoppas jag!! Anne L. på andra kanalen utstrålade en helt annan personlighet!! Men som Stålmannen sa: Inga delar är lika med de hela.. ;)

Domino

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 250
    • Visa profil
SV: Första, andra, tredje!
« Svar #18 skrivet: tis 2 okt 2007 11:33:26 »
Det var en hyfsad satsning tycker jag! Ska bli roligt att följa programmet och se om Ernst blir lite varmare i kläderna, han kändes lite så där i auktionsvärlden.........
Roligt med killen som fick sin skylt... :D
Men han som köpte åsnan och backade på moppen förstår jag mig inte riktigt på!  ???
Hade nog hellre köpt moppen och skippat åsnan!  :o

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Första, andra, tredje!
« Svar #19 skrivet: tis 2 okt 2007 14:06:59 »
Jag missade programmet helt p g a symöte  >:( Hoppas att detgår i repris.

På A-P sågas Ernst helt. Inte lätt att passa alla som programledare minsann. Hur skulle vi själva bli mottagna som programledare? Ganska intressant att fundera på!

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Första, andra, tredje!
« Svar #20 skrivet: tis 2 okt 2007 21:27:04 »
Ernsts roll i programmet är väl ungefär som högste chefen i ett relativt stort företag. Han behöver inte kunna någonting om verksamheten, bara han har slipad käft och levererar meningar som mottagaren vill höra. Programmets målgrupp är Svensson i stugan, knappast antikproffs.

Anja

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 540
    • Visa profil
SV: Första, andra, tredje!
« Svar #21 skrivet: tis 2 okt 2007 23:06:06 »
som högste chefen i ett relativt stort företag. Han behöver inte kunna någonting om verksamheten, bara han har slipad käft och levererar meningar som mottagaren vill höra.

Det var fördomsfullt.

kas

  • Gäst
SV: Första, andra, tredje!
« Svar #22 skrivet: tis 9 okt 2007 09:29:33 »
Jaha, nu är det klart med web, och "våran Ernst" är nog trevlig nånstans, men de där programmet är ingen hit :D

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Första, andra, tredje!
« Svar #23 skrivet: tis 9 okt 2007 10:33:30 »
Nån som vet om det går i repris, eländet :) eller har ett kort referat på nåt intressant i gårdagens program? (Kändes inte så väsentligt igår att flytta etikett- och frimärksklistrandet för en viss förening till tv-soffan, men funderar ändå om det var nåt intressant i programmet)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kas

  • Gäst
SV: Första, andra, tredje!
« Svar #24 skrivet: tis 9 okt 2007 11:04:12 »
Skulle väl vara Rörstrandsporslinet isåfall, Koka blå hette det om jag inte minns galet!! Kanske repris på 4+...Kom mitt mail fram igårkväll? ???

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Första, andra, tredje!
« Svar #25 skrivet: tis 9 okt 2007 12:05:35 »
En ganska fräck plaststol lämnades in, men den fanns inte med av det man såg av budgivningen. Annars var det mest gammalt skäp som inte blev sålt.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Första, andra, tredje!
« Svar #26 skrivet: tis 9 okt 2007 12:48:33 »
Kom mitt mail fram igårkväll? ???

Kan vi försöka skilja på ämnen och andra ärenden till Admin? Bra prinicip annars också om två i en tråd har andra hälsningar till varann, skicka istället internmeddelande t ex. För denna gången kan jag hälsa att inget mail kommit fram
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Domino

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 250
    • Visa profil
SV: Första, andra, tredje!
« Svar #27 skrivet: tis 9 okt 2007 14:11:02 »
Koka blå gick billigt tycker jag, har sjäv sett sådan gå på betydligt mer på Tradera! Skulle inte stolen (plast) lottas ut, har för mig att det var någon slags tävling för tittarna i programmet eller...  ???

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Första, andra, tredje!
« Svar #28 skrivet: tis 9 okt 2007 14:27:14 »
Nu är jag nyfiken så jag spricker vad det är för stol...  :(  *barnsligt trumpen min*
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Första, andra, tredje!
« Svar #29 skrivet: tis 9 okt 2007 21:35:19 »
Nu har jag missat båda programmen. Inte frivilligt minsann.