Glas > Övrigt och okänt ursprung
Glass med teak stett.
blackenpot:
Er Surte et glassverk eller er det navnet på glasset og hvor kan jeg leter videre om Surte?
MVH
ada:
Du kan söka på Surte glasbruk, Surte ligger 15 kilometer norr om Göteborg, jag kände inte till att de gjort annat än flaskor o damejeanner, så du får förhöra JJ (som också bor närmast :)) eller se om du hittar något liknande skapat där (jag har kollat lite men hittar inget annat än flaskor och burkar ännu)
JJ:
Surte glasbruk har gjort mängder av olika dricksglas. En specialavdelning för just dem är sådana med tryck på, t ex de från fotbolls-VM 1958. Det finns även ett glasbruksmuseum på orten som jag faktiskt inte har besökt än, trots att det har planerats i flera år...
ada:
Såg av en tillfällighet denna auktion
http://www.tradera.com/FOTBOLLSVM_VM_1958_OLGLAS_SURTE_GLASBRUK_BLATT_nr_2-auktion-72875440
engelsson:
Har tittat på dina glas..har aldrig sett dem i detta utförandet med sån fot..däremot har jag haft fyra sådana glas som jag köpte på en loppis ..de hade som sagt ingen fot utan var nedstoppade i flätade korgar..kanske detta varit sådana glas från början som någon satt fot på...ett hemmabygge m a o..bara en tanke
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida
Gå till fullversion