Allmänt > Fria diskussioner
Skorna anfaller ………
convallaria:
Jag tror Kiks har rätt. Det är allvar nu. Titta bara på min garderob. De är på G.
Reggis:
Ja man känner en hotfull stämning från garderoberna och det är skorna som går i fronten. Kan det vara så att förra årets vinterkläder längtar ut och att detta är början på en allmän garderobsrevolution. Dessutom har de ju sett att de fått sällskap av nyinköp och känner sig förbisedda. De fruktar att de skall hamna i Emmaussäcken, att bli ratade på grund av att de blivit föråldrade.
Klädernas liv är osäkert och obarmhärtigt. När plagget är nytt och inne så får det vara ute i svängen så gott som dygnet runt. Sen blir plagget äldre och har inte samma fräschör och får mer och mer sällan visa upp sig tills det en dag blir liggande i garderoben samlandets damm och till slut hamnar i Emmaussäcken. Emmaussäcken är osäker. Det kan innebära något nytt att någon annan person uppskattar plagget och det går en renässans till mötes. Det kan också sluta med att plagget blir lump och ingår som råmaterial till papper.
änglautanskor:
Så sant Reggis! mina kläder hamnar ju direkt i bingen hos UFF eller Röda korset, men när jag till helgen är bjuden på fest så grubblar jag över vad jag ska klä mig i ,jag har ju varken tid eller råd att svepa över modeshopparnas Meccka i Göteborg.
Jag funderar på att ta på mig min snäva svarta kjol med en liten top över,men det känns så tråkigt , den svarta kjolen har jag använt på begravningar samt på barndop.
Så snälla du sänd mig en lämplig klänning..............
convallaria:
Du har ju klänningarnas klänning redan: Beatlesklänningen!
Reggis:
Änglautanskor, jag kan bara rekommendera mina modetips under rubriken "Dagens filosofiska funderingar". De sista inläggen där innehåller rekommendationer som bör vara till användning för varje kvinna. Det du framför allt skall tänka på är benen. Det är benen som är det viktiga nu till hösten. Fast läs så skall du se att det ordnar sig.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion