Författare Ämne: Skorna anfaller ………  (läst 26495 gånger)

engelsson

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 601
    • Visa profil
SV: Skorna anfaller ………
« Svar #30 skrivet: ons 8 okt 2008 21:03:53 »
Jag har visserligen 38 -39 i storlek..men jäkligt smala fötter..vilket innebär att jag sladdar runt inne i skorna..så vissa typer av skor e inte o tänka på  :-\

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Skorna anfaller ………
« Svar #31 skrivet: tor 9 okt 2008 09:00:33 »
Gitzie det där är inte kul. Jag har en väninna som också måste gå på barnavdelningen och köpa skor. Hon får lägga ner jättemycket tid på att hitta vettiga skor. Jag vet att hon specialtillverkat skor vid några tillfällen men det är dyrt som fasen. Dessutom är det inte säkert att det blir bra. Fast det är i alla fall bättre än att ha jättefötter får då är det herravdelningen som gäller. Har en bekant med storlek 44 (herrskor) också och hon har det ta me tusan värre. Ibland har hon tur och hittar något som är lite nättare men oftast så ser hennes fötter ut som Mimmi Anka.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Skorna anfaller ………
« Svar #32 skrivet: tor 9 okt 2008 14:47:30 »
Det är därför gud skapade internet
http://www.small-shoes.co.uk
http://www.daintyfeet.co.uk/
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Skorna anfaller ………
« Svar #33 skrivet: tor 9 okt 2008 19:32:24 »
På tal om Reggis fynd i Skåne. Blå Station i Ã…hus brukar ha sina årliga realisationer dit jag naturligtvis åker om jag är på plats. Så även förra året. Då lämnade jag min man eftersom han inte heller fick plats i bilen. Han fick till skillnad från din kille ta tåget hem. Så kan det gå då man är i shoppingtagen, det gäller således att sålla agnarna från vetet när man tror sig ha mött sin drömprins. Hipps vipps sitter man med mannen istället för den ljuvliga fotöljen, lampan, mattan och brickbordet i bilen för att han vägrar ta tåget eller bussen. Jag är mycket lyckligt lottad eftersom vetet blev mig givet.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Skorna anfaller ………
« Svar #34 skrivet: tor 9 okt 2008 20:43:25 »
Det fanns inget tåg där jag var, inte buss heller utan han hade fått gå eller lifta. Nu var det bara 5 mil till mitt Skånehus så det var inte så farligt och dessutom blev det ju 14 par till i belöning så jag är nöjd.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Skorna anfaller ………
« Svar #35 skrivet: tor 9 okt 2008 21:13:14 »
Ja då är det nog lättare att vara singel :) det hade inte funnits plats för nån när jag körde hem byggsatsen teaksoffa :) Och fasen vad hämmande för prisförhandlingarna det skulle vara att ha med sej en man :)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

engelsson

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 601
    • Visa profil
SV: Skorna anfaller ………
« Svar #36 skrivet: tor 9 okt 2008 21:20:22 »
Ada Ada..oj vad jag hade velat sitta som en fluga på väggen under din prisförhandling ;D

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Skorna anfaller ………
« Svar #37 skrivet: tor 9 okt 2008 21:30:29 »
Asch, det är nog inget märkvärdigt, tror bara försäljare är positivare och vänligare mot en ensam tjej som kommer där strålande glad för att hittat "just en sån" och frågar vad den kostar, inte vill de se en besviken och sucka över att den är för dyr? :)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

engelsson

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 601
    • Visa profil
SV: Skorna anfaller ………
« Svar #38 skrivet: tor 9 okt 2008 21:39:20 »
Hmmm :D o jag som trodde du hade kommit på något revolutionärt häftigt..men visst är det sant..en ensam dam får ett annat bemötande,,fast ibland kan det nästan bli för bra..

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Skorna anfaller ………
« Svar #39 skrivet: tor 9 okt 2008 22:38:18 »
Jaa, jag kan förstå att du blev nöjd Reggis, hade nog gjort samma sak om skor varit min passion och avståndet mindre men gud hjälpe mig för att gå in alla paren!!!
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Skorna anfaller ………
« Svar #40 skrivet: fre 10 okt 2008 08:58:57 »
Jaa, jag kan förstå att du blev nöjd Reggis, hade nog gjort samma sak om skor varit min passion och avståndet mindre men gud hjälpe mig för att gå in alla paren!!!

Här kom jag att tänka på Sally och hennes far, skomakaren...

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Skorna anfaller ………
« Svar #41 skrivet: fre 10 okt 2008 11:46:21 »
Nästa gång jag promenerar ska jag anta hennes armhållning och då vet åtminstone ni som bor på söder eller besöker stadsdelen att det är Fjoll i högsta person som ni möter. Skulle förresten ta mig en promenad till Vanjas vardagsrum häromsistens, halvvägs kommen (mot hornstull) hade jag så jädrans mycket skoskav pga nya skor så jag fick ta en taxi hem (och det är inte spec. långt). Ack om min far varit skomakare.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Skorna anfaller ………
« Svar #42 skrivet: fre 10 okt 2008 17:41:09 »
Du får ha flera par skor med dig när du är ute och går så du kan byta. Det är en av mannens viktigaste uppgifter att bära skor så att man kan byta under dagens lopp. När man ger dem förtroendet att bära skopåsen är det som när en hund får bara husses tidning. De blir stolta, sträcker på ryggen och motsvarar oftast det förtroende de fått.

Har du ingen skopåse med dig och skomässig opasslighet skulle uppstå så kan du oftast skicka din man som bud att hämta ersättningsskor. För dessa händelser bör du alltid ha några säsongsanpassade skopåsar färdiga. Använd gärna påsar med olika färg för att förenkla det för mannen. Vi får inte glömma bort att det faktiskt handlar om en man och inte en kvinna så det finns gränser för vad de klarar av. Då behöver du bara säga: ”Var bussig och hämta blå skopåse mens jag sitter här och vilar.” Glöm inte att berömma dem när de lyckas, då blir de så glada att de ser ut som hundar som viftar på sansen och ryggen blir rak som en pinna av stolthet.

Att be en man hämta ett speciellt skopar utan att de är tydligt märkta är för mycket begärt, det är oftast över deras begränsade förmåga är jag rädd för. Man skall inte be män om något de inte klarar av då blir de så ledsna och ser ut som en hund som tappat benet.

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Skorna anfaller ………
« Svar #43 skrivet: fre 10 okt 2008 19:54:28 »
Tyvärr så är jag alldeles för glömsk för att komma ihåg att ta med mig ett extrapar på promenaden. Däremot har jag skopåsar och de får följa med på diverse eskapader. Vad gäller bärandet så måste jag tillstå att jag får bära dem själv. Visst, någon gång har han säkert burit men att hämta glömda, nej det kan jag bara drömma om. Jag har en man som är fast förvissad att jag klarar allt från att spika innerpanel i sommarvillan och byta däck på bilen till att sätta suturer på vad helst som rör sig. Att då inte fixa dojorna, nej det skulle bara inte gå. Någonstans på vägen gick något snett för någon Jean har jag aldrig haft och lär förmodligen heller aldrig få.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

Nastamuumio

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 232
    • Visa profil
SV: Skorna anfaller ………
« Svar #44 skrivet: lör 11 okt 2008 12:37:44 »
En morgon slumpade det sig så att jag gick iväg med en röd och en svart sko.
Har flera par av samma fabrikat och storlek,ungefär lika ingångna allesammans så
malören upptäcktes inte förrän jag satte mig på T-banan.Under dagens lopp var det en och annan som sneglade lite här och var men-som ofta i en storstad-ingen som kommenterade det hela.Av en händelse hade jag svarta byxor och vinröd skjorta så kanske nån trodde jag var en vandrande PR-kampanj för Brommapojkarna eller nåt?