En gång sa jag att jag samlade på udda strumpor, för det kunde ju dyka upp en likadan i nästa tvätt..
Men senare löste jag det hela med att bara köpa likadana enfärgade, grå till en son, svarta till den andra -typ
*skrattar*
Jodå, så gör vi också. Svarta till äldsta, alltid samma tolvpack på gekås eller liknande, gråa likaledes till nästäldsta sonen och vita till sambon, det här herrarna som drar 45-47 i familjen, lättast att förväxla.
Seriefigurer till yngsta.
Till nästyngsta är det färgade med lite motiv, som skiljer sig från de vuxna, han är 11 men drar 43, så de är lite svårskiljda från övriga herrars annars.
Och här anar ni redan vilken guldgruva det blir när det gäller att hitta två olika strumpor? Här finns ju allt? För det SKALL vara två olika, gärna en svart en vit, en grå en vit, en med stålmannen en svart, en svart med röd döskalle och en grå med rutor etc, etc, etc, så länge det inte är två lika. Häromdagen kikade jag ner på den finska neanderthalaresn fötter (sambon) och ...

En grå och en svart?

Men hålla?

-Jamen vad fasen, det FINNS ju inte två lika, alla mina strumpor ligger i H´s och N´s garderob...
Numera är det inte ens säkert att man äger sina egna strumpor i det här huset även om man har monopol på en färg. *suck*.