Författare Ämne: Skorna anfaller ………  (läst 26384 gånger)

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: Skorna anfaller ………
« Svar #15 skrivet: mån 29 sep 2008 13:04:43 »
Jag tror Kiks har rätt. Det är allvar nu. Titta bara på min garderob. De är på G.
Allt går.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Skorna anfaller ………
« Svar #16 skrivet: mån 29 sep 2008 13:57:56 »
Ja man känner en hotfull stämning från garderoberna och det är skorna som går i fronten. Kan det vara så att förra årets vinterkläder längtar ut och att detta är början på en allmän garderobsrevolution. Dessutom har de ju sett att de fått sällskap av nyinköp och känner sig förbisedda. De fruktar att de skall hamna i Emmaussäcken, att bli ratade på grund av att de blivit föråldrade.

Klädernas liv är osäkert och obarmhärtigt. När plagget är nytt och inne så får det vara ute i svängen så gott som dygnet runt. Sen blir plagget äldre och har inte samma fräschör och får mer och mer sällan visa upp sig tills det en dag blir liggande i garderoben samlandets damm och till slut hamnar i Emmaussäcken. Emmaussäcken är osäker. Det kan innebära något nytt att någon annan person uppskattar plagget och det går en renässans till mötes. Det kan också sluta med att plagget blir lump och ingår som råmaterial till papper.

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Skorna anfaller ………
« Svar #17 skrivet: mån 29 sep 2008 22:30:13 »
Så sant  Reggis! mina kläder hamnar ju direkt i bingen hos UFF eller Röda korset, men när jag till helgen är bjuden på fest så grubblar jag över vad jag ska klä mig i ,jag har ju varken tid eller råd att svepa över modeshopparnas Meccka i Göteborg.
Jag funderar på att  ta på mig min snäva svarta kjol med en liten top över,men det känns så tråkigt , den svarta kjolen har jag använt på begravningar samt på barndop. 
Så snälla du sänd mig en lämplig klänning..............

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: Skorna anfaller ………
« Svar #18 skrivet: tis 30 sep 2008 07:58:35 »
Du har ju klänningarnas klänning redan: Beatlesklänningen!
Allt går.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Skorna anfaller ………
« Svar #19 skrivet: tis 30 sep 2008 09:04:28 »
Änglautanskor, jag kan bara rekommendera mina modetips under rubriken "Dagens filosofiska funderingar". De sista inläggen där innehåller rekommendationer som bör vara till användning för varje kvinna. Det du framför allt skall tänka på är benen. Det är benen som är det viktiga nu till hösten. Fast läs så skall du se att det ordnar sig.

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Skorna anfaller ………
« Svar #20 skrivet: tis 30 sep 2008 20:58:11 »
Okej visst har jag beatlesklänningen , men tror du att nån skulle släppa in mig iklädd denna klänning någonstans ??? Klänningen är sydd för en ung sylfid..........inte för en knubbig sälliknande kvinna i sin bästa ålder.Reggis har rätt jag ska framhäva mina ben får nog återigen använda min snäva silkiga kjol som säkert är 15 år gammal , på begravningar får den vara lång  vid andra tillfällen så viker jag upp linningen så den blir kortare.
Visst är jag väl en äkta miljövän. när jag är död så kan den användas till min sista vila,skall dock undvika höga klackar vilket gör att jag går som en anka, det sista gäller för nuet när jag är vid liv.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Skorna anfaller ………
« Svar #21 skrivet: tis 30 sep 2008 21:11:06 »
Ja vi får väl hoppas att du inte springer iväg när du är död, då kan du ha högklackat när du gått till den sista vilan. Det är inget fel att gå som en anka, det gör ju alla ankor vet jag och inte är det något fel på dom inte. Nej tänk på benen bara så blir allt bra.

gitzie

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 888
    • Visa profil
SV: Skorna anfaller ………
« Svar #22 skrivet: tis 30 sep 2008 21:49:58 »
Det är inget fel att gå som en anka, det gör ju alla ankor vet jag
;D ;D ;D ;D
There is just a slight difference between "hobby" and "mental illness" ;o))

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Skorna anfaller ………
« Svar #23 skrivet: tis 30 sep 2008 22:11:33 »
Fniss !! jag är hellre än liten anka än en stor gås :-*

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Skorna anfaller ………
« Svar #24 skrivet: ons 1 okt 2008 22:33:48 »
Sluta fnissa Gitzie ::)

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Skorna anfaller ………
« Svar #25 skrivet: sön 5 okt 2008 10:30:36 »
Reggis, skicka genast de röd/vita (som ligger längst fram) till mig!  :-* Har ett hål i skoskåpet där de skulle kunna få plats.

Ps skicka inga T-shirt! Är rädd att bli dränkt av dem jag har.
« Senast ändrad: tis 7 okt 2008 21:32:38 av Reseda »

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Skorna anfaller ………
« Svar #26 skrivet: tis 7 okt 2008 21:08:43 »
Hej alla har saknat er här på forumet,

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Skorna anfaller ………
« Svar #27 skrivet: ons 8 okt 2008 18:53:57 »
I min lägenhet råder det motsatta. Det är jag som anfaller skoskåpen. Allt i hopp om att finna en för dagen passande sko men ack vad jag bedrar mig närhelst jag öppnar dörren. Nåra sketna gamla pjucks är allt som står att finna. Njaa, inte riktigt men nästan. De som de facto är snygga och skulle stå sig mot mina, faktiskt, rätt så snygga ben, är så högklackade att jag garanterat skulle stå på skalle en bit på väg nedåt Götbacken. Så därför, åtta par, platta som pannkakor, är vad jag varierar mig med och då är både sommar och vinterbehovet inberäknat.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Skorna anfaller ………
« Svar #28 skrivet: ons 8 okt 2008 20:23:34 »
Lyckliga du Fjoll som har utrymme för skoköp, det är en av mina passioner. Jag har säkert 1.000 par skor skall du veta. Ett slag kunde jag köpa runt 5-6 par skor på vägen hem från jobbet. Vid ett tillfälle var jag på en Skåneloppis där de sålde ut en hel skoaffär med eleganta modeskor för inga pengar alls. Resultatet vart 57 par skor på en gång. Min kille fick inte plats i bilen så jag fick åka hem och tömma bilen och åka och hämta honom efter tömning. Fast då gjorde jag en eftersläckning och fick med mig 14 par till, lyckliga jag. Jag handlar nästan ett par skor varje dag.

gitzie

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 888
    • Visa profil
SV: Skorna anfaller ………
« Svar #29 skrivet: ons 8 okt 2008 20:49:05 »
Önskedrömmen att kunna hitta skor när man vill............jag har storlek 34 i skor och har ett rent h-e att hitta skor för vuxna >:(
There is just a slight difference between "hobby" and "mental illness" ;o))