Författare Ämne: Smalfilmskamera o projektor..  (läst 5610 gånger)

engelsson

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 601
    • Visa profil
Smalfilmskamera o projektor..
« skrivet: tor 25 sep 2008 20:12:19 »
Heii jag ropade in en hel drös med mörkrumsutrustning på en auktion..med i lådorna låg en smalfilmskamera o projektor som jag inte är intresserad av..jag undrar om någon kan tala om för mig om det finns något intresse överhuvudtaget för dylika ting längre..

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Smalfilmskamera o projektor..
« Svar #1 skrivet: tor 25 sep 2008 22:26:43 »
Men visst finns det intresserade, kolla tradera, jag har inte koll på prislägen, men entusiaster finns det alltid
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

engelsson

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 601
    • Visa profil
SV: Smalfilmskamera o projektor..
« Svar #2 skrivet: fre 26 sep 2008 07:32:55 »
Ok..tack Ada ska kika där..måste ju bli av med grejerna..så jag inte blir en entusiast på det oxå...räcker bra med att jag utökat min mörkrumsutrustning med fem bananlådor.. :o kan tillägga att det fanns en gammal diaprojektor i lådorna med..allt i perfekt skick..någon ordentlig människa som ägt detta..

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Smalfilmskamera o projektor..
« Svar #3 skrivet: lör 27 sep 2008 19:53:27 »
Ohhhhhhhhhh, Engelsson kolla noga in vad som finns ,släng aldrig äldre foton det kan vara en kulturskatt som finns i ditt tillfälliga ägo, detta hände min far han bevarade gamla foton som efter många år gavs en utställning på museum i Örnsköldsviks museum, Googla in på Lennart Sandström ,han har bevarat och förvaltat detta kulturarv i så många år.............jag är hans stolta dotter.

engelsson

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 601
    • Visa profil
SV: Smalfilmskamera o projektor..
« Svar #4 skrivet: lör 27 sep 2008 20:02:13 »
Men ojjj snälla du nu ger du mig skrämselhicka..höll ju nästan på o slänga en hel drös gamla filmrullar en del troligen exponerade..allvarligt talat så vet jag inte riktigt vad jag ska ta mig till med alla dessa grejer..fotografen i mig reagerade instinktivt o ropade in allt o nu står jag här :-\ det finns en pärm med intressanta artiklar o instruktioner på hur man bygger egna kameror o annat för filmning o fotografering + några ihopbyggda konstruktioner ..en massa olika lampor ..fyra kompletta kopieringsapparater..de tidigare nämnda smalfilms grejerna. + massa andra saker som jag inte vet vad det är....hjällp

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Smalfilmskamera o projektor..
« Svar #5 skrivet: lör 27 sep 2008 20:19:28 »
Sorry det är bara att ta ditt ansvar över materialet, har du sagt A så är det bara att säga B. tror att du kommer att vara så nöjd när du har tagit ansvar över allt.
Kram från  mig!!

engelsson

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 601
    • Visa profil
SV: Smalfilmskamera o projektor..
« Svar #6 skrivet: lör 27 sep 2008 20:23:04 »
 :D ja jisses..ibland kan man verkligen köpa sig huvudbry..jag får hitta någon kunnig som identifierar allt  för o stilla min egen nyfikenhet  o sen kanske skänka bort det till någon som verkligen värdesätter sakerna..tack för kramen..den återgäldas härmed