Författare Ämne: stålstift till stålpennor  (läst 13491 gånger)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
stålstift till stålpennor
« skrivet: fre 26 sep 2008 22:36:45 »
... är hör och häpna, riktigt riktigt riktigt intressant  :o :o :o
Jag är helt chockerad över mitt nyvunna intresse att sitta och sortera upp olika sorter och varianter. Jisses, det finns så många så man knappt tror att det är sant. Vid 16,00-tiden idag satte jag mig ner i min affär och började sortera upp stift i den här lådan, och det var så .... ROLIGT! De är så fantastiska, olika former och böjjar, en del med reliefpräglade hästskor och annat, olika små små små märkningar så man ser om den är svensk, engelsk tysk eller från något annat land och de är sååå smååå och sååå vackra så jag bara dånar.

Hm. Jag är knäpp?? Men roligt det har jag. *skrattar åt mig själv*.

Och helt plötsligt, efter några avbrott och återgång och avbrott och återgång till sortering så tyckte jag att det kanske hade gått sådär en halvtimma? Men klockan var över 18,00 och jag borde ha stängt för en stund sedan.

Det är vad jag kallar livskvalitet. Att få sitta bakom sin lilla disk och sortera stålstift, den ena vackrare än den andra...
« Senast ändrad: fre 26 sep 2008 22:38:22 av kikarbara »

engelsson

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 601
    • Visa profil
SV: stålstift till stålpennor
« Svar #1 skrivet: fre 26 sep 2008 23:01:46 »
Hmmmmm ??? känns som om du hittar någon mening med livet som gått mig spårlöst förbi..du kan inte tänka dig att hålla kurser i stiftsortering..jag anmäler mig bums..

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: stålstift till stålpennor
« Svar #2 skrivet: fre 26 sep 2008 23:10:45 »
Hmmmmm ??? känns som om du hittar någon mening med livet som gått mig spårlöst förbi..du kan inte tänka dig att hålla kurser i stiftsortering..jag anmäler mig bums..

Jamen aha, att jag inte tänkt på det... bara de stiften i den lådan som jag visar på bild gick ju på ett par timmar... men jag har ett antal olika små bland-lådor med miljarder (nåja, liten överdrift) av olika stift i, som skall sorteras upp efter tillverkare, artikelnummer, M F eller EF samt helst ochså ungefärlig period... så visst har jag kursmaterial så det räcker och blir över; att jag inte tänkte på det? Jag sparar tid, behöver inte göra jobbet själv eller ensam, och dessutom tar jag självklart kursavgift... på köpet får ni lite stunder av lycka över gångna tiders produktion, svensk stål-historia, och massvis av egna tankar tänkta.
Det skulle nog kunna bli en god deal för både er och mig förstås  ;D

engelsson

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 601
    • Visa profil
SV: stålstift till stålpennor
« Svar #3 skrivet: fre 26 sep 2008 23:23:29 »
Jajamen en perfekt affärside ;D o glöm inte att det var min ide..så jag ska ha bara betala halva min kursavgift resten får du allt räkna av som provision för denna eminenta ide..  ..o naturligtvis står jag först i kö ;)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: stålstift till stålpennor
« Svar #4 skrivet: fre 26 sep 2008 23:27:10 »
Jajamen en perfekt affärside ;D o glöm inte att det var min ide..så jag ska ha bara betala halva min kursavgift resten får du allt räkna av som provision för denna eminenta ide..  ..o naturligtvis står jag först i kö ;)

Självklart! Och som ren fjäsk får du naturligtvis den största burken att sortera upp dessutom!  :P

engelsson

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 601
    • Visa profil
SV: stålstift till stålpennor
« Svar #5 skrivet: fre 26 sep 2008 23:31:19 »
 ;D ;D ;D ;D ;D hihi  låter bra detta..nu lämnar jag dig att fila på affärsplanerna o kryper till kojs..har en diger loppisrunda inplanerad i morgon..säga vad man vill om oss loppistanter..vi arbetar hårt..o behöver gå på kurs hos dig o meditera bort stressen..sov gott

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: stålstift till stålpennor
« Svar #6 skrivet: lör 27 sep 2008 19:40:15 »
Jag vill ochså vara med, har aldrig innan förstått mig på tjusningen av en sånt udda intresse, men varför inte??

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: stålstift till stålpennor
« Svar #7 skrivet: lör 27 sep 2008 20:08:48 »
Jag har legat i hårdträning idag, sorterat ett antal tusen stift och det blev ungefär 75 olika sorter utav det... så snart vet jag precis hur jag skall göra en intressant sorteringsinstruktion. Så fort lektionsplanen är klar så lägger jag ihop olika sorter i små blandade lådor så att ni verkligen verkligen får känna på det här underbara intresset...  ;D ;D Olika svårighetsgrader förstås. Den som sorterar riktigt ihärdigt får en speciallåda där alla är snarlika och texterna på dem otydlig.

engelsson

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 601
    • Visa profil
SV: stålstift till stålpennor
« Svar #8 skrivet: lör 27 sep 2008 20:12:18 »
Hör att du har koll på läget ;)

hapre

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
SV: stålstift till stålpennor
« Svar #9 skrivet: ons 31 dec 2008 15:43:18 »
Hej "kikarbara", var finns din affär med stålstift till stålpennor? /Hans

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: stålstift till stålpennor
« Svar #10 skrivet: ons 31 dec 2008 17:25:39 »
HOHOHO var tusan är mina pennstift??

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: stålstift till stålpennor
« Svar #11 skrivet: ons 31 dec 2008 17:30:19 »
Hej "kikarbara", var finns din affär med stålstift till stålpennor? /Hans

Hej Hans!
Jag finns mellan varberg och falkenberg, men just nu har jag stiften på hemmaplan eftersom jag är mellan två lokaler. (lämnar en till årsskifte och kommer först in i nästa efter årsskiftet...).

Du kan nå mig på bortbytingen@telia.com

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: stålstift till stålpennor
« Svar #12 skrivet: ons 31 dec 2008 17:31:48 »
HOHOHO var tusan är mina pennstift??

Nehejdu, Reseda... var kan du ha lagt dem? *kliar mig i skallen*

engelsson

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 601
    • Visa profil
SV: stålstift till stålpennor
« Svar #13 skrivet: ons 31 dec 2008 23:15:00 »
O var tog kursen vägen?????????????????????????????

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: stålstift till stålpennor
« Svar #14 skrivet: tor 1 jan 2009 01:15:14 »
O var tog kursen vägen?????????????????????????????

*skrattar*.
Jajustdet, kursen. Låt mig bara flytta klart så skall jag genast sätta upp anslag för detta! =)!