Författare Ämne: Nagel ljusstake  (läst 50167 gånger)

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Nagel ljusstake
« Svar #45 skrivet: tor 3 apr 2008 22:11:06 »
För den som såg Antikdeckarna ikväll i TV4+ så dök Nagelljusstakarna upp vid ett besök i affären Wigerdahls Värld i Stockholm. Men nog trodde jag att han skulle ha fler sådana i butiken...

Antikdeckarna är nog det klart bästa antikprogrammet i svensk TV. Man tar upp mycket förklaringar och bakgrundsfakta, och klart mer modernt än i Antikrundan som inte har varit någon höjdare i år. Dock har 2-3 av uppföljningsprogrammen i Kunskapskanalen varit mycket bra.

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: Nagel ljusstake
« Svar #46 skrivet: lör 5 apr 2008 13:02:49 »
Häromnatten, efter ganska mycket Nagel-prat här, drömde jag att jag hittade en massa moduler till Nagelljusstakar i mitt föräldrahem. Jag blev såå lycklig och tänkte att nu kan jag också bidra till Nageldiskussionerna på Retro!
Fast mest tror jag det handlade om hur jag ska få ihop mitt liv som mest liknar en massa isärtagna Nagelmoduler.... :)
Allt går.

Chicaboom

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 284
    • Visa profil
SV: Nagel ljusstake
« Svar #47 skrivet: lör 5 apr 2008 21:37:33 »
Jag vet inte vad det skulle kunna vara för pinnar så det är nog ljus. Fast två ljus till tre moduler verkar orealistiskt ???

Jag fick en exakt sådan originallåda i frigolit när jag köpte mina från Tyskland, med några ljus på köpet. Det får plats flera ljus på djupet, så det är nog mer än två även i den här lådan.

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Nagel ljusstake
« Svar #48 skrivet: sön 6 apr 2008 18:15:53 »
Nu sitter det fullt med svarta ljus i min. Kanske är det snyggare med inte riktigt så många. Det blev så stor kontrast mot den vita väggen så jag pytsade dit lite turkos färg i datorn, men jag skall ha en annan nyans på väggen sedan.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Nagel ljusstake
« Svar #49 skrivet: sön 6 apr 2008 18:42:11 »
Nu sitter det fullt med svarta ljus i min. Kanske är det snyggare med inte riktigt så många. Det blev så stor kontrast mot den vita väggen så jag pytsade dit lite turkos färg i datorn, men jag skall ha en annan nyans på väggen sedan.

Jag tyckte att det var läckert med alla dessa många svarta ljusen, fast det är klart, det är lite wiccas årsmöte över det hela... men som sagt, jag hade haft allihop isatta! =)!

paloka

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 3
    • Visa profil
SV: Nagel ljusstake
« Svar #50 skrivet: lör 12 apr 2008 21:01:50 »
hej igen Jan!

Louise här. Var har du köpt dina svarta ljus?

Tack igen för all info jag får

paloka

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 3
    • Visa profil
SV: Nagel ljusstake
« Svar #51 skrivet: lör 12 apr 2008 21:05:37 »
Hej!

undrar var i Tysklöand man kan köpa Nagelljusstakarna?

ha det bra
Louise

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Nagel ljusstake
« Svar #52 skrivet: lör 12 apr 2008 21:18:06 »
hej igen Jan!

Louise här. Var har du köpt dina svarta ljus?

Tack igen för all info jag får

Ljusen finns att köpa på Lagerhaus, dock inte i Göteborg. De kallas buntljus och finns i två storlekar och dessa är de mindre.

Nagelmodulerna finns som allt annat vintage i antikaffärer eller om någon lägger ut dem på eBay. Kolla både ebay.com och ebay.de

Jemmifer

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 204
    • Visa profil
SV: Nagel ljusstake
« Svar #53 skrivet: sön 13 apr 2008 00:26:05 »
Maffigt med alla ljusen JJ!! Man får ju hoppas att de inte droppar på ditt teakskåp bara.

Vart hittade du ljusen? Bad du Lagerhaus på dina bara små knän eller har du en "kran" i Stockholm som kan förse dig?

Kram o godnatt

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Nagel ljusstake
« Svar #54 skrivet: sön 13 apr 2008 18:13:09 »
Maffigt med alla ljusen JJ!! Man får ju hoppas att de inte droppar på ditt teakskåp bara.

Vart hittade du ljusen? Bad du Lagerhaus på dina bara små knän eller har du en "kran" i Stockholm som kan förse dig?

Kram o godnatt

Jag kommer nog bara att tända ljusen vid mycket speciella tillfällen, och då får man väl lägga ett skydd under.

Jag har en "kran", men inte i Stockholm - det visade sig att de tas in på andra orter också. Det är nog bara i Göteborg som de inte tas in, fast det finns minst två Lagerhaus här...

Chicaboom

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 284
    • Visa profil
SV: Nagel ljusstake
« Svar #55 skrivet: sön 13 apr 2008 18:34:34 »
Ljusen har funnits på båda Lagerhaus i Malmö, men när jag var där förra helgen så fanns det bara några sketna buntar kvar, så om någon planerar att köpa får ni nog skynda er!

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Nagel ljusstake
« Svar #57 skrivet: mån 14 apr 2008 12:38:53 »
Om ljusen är bristvara så tänk på sommarvärmen, då de inte är så tjocka? Så de inte slaknar.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
FLYTTAD: Säljes Nagel ljusstakar
« Svar #58 skrivet: tis 13 maj 2008 12:05:21 »
Har flyttat ett tips om nagelljustakar till Säljes.

http://www.retroforum.se/index.php?topic=1343.0
« Senast ändrad: tis 13 maj 2008 12:07:21 av ada »
Mitt senaste projekt www.ipnr.se