Allmänt > Fria diskussioner

Finansmarknaden är en sadistisk show….

<< < (2/2)

Reseda:
"Jag har fegat den här gången, sitter på läktaren och spanar på spektaklet."

Ansluter mig till föregående talare. Tror inte det är någon ko på isen!

Reggis:
Isen är proppfull med kor, och de här korna leker alltid följa John. Det behövs bara att en kossa får för sig något så åker hela jävla flocken rakt ner i drickat. Ingen av kossorna törs sitta och titta på utan som sagt var ”skjut först och tänk sen”, det är finansvärlden. Den är befolkad av lättledda hysteriker som lyssnar på den som skriker högst oberoende av vad personen skriker. Budskapet har ingen betydelse det är ljudnivån som är avgörande. Det är därför du skall göra som flocken gör och sen snabbt göra tvärt om. Då uppstår vinster eftersom svansen finns där. Du måste bara göra tvärt om innan svansen kommit till skott, säkra pengar min vän.

Reggis:
Ja nu har den finansiella krisen även drabbat vårt Kungahus. Har dessa bankdirektörer ingen skam i kroppen, skall Kungen behöva drabbas av sådant här. Enligt Aftonbladet så har han blivit av med 10 millioner den stackarn. Tycker att regeringen genast borde kompensera Kungen för förlusten. Annars får vi, folket, starta en insamling till Kungen. Kan organiseras som en gala av TV-3 under beteckningen ”Vår allmosa för Kungens väl”. Kan garantera att många artister och kändisar som Carola, Pastor Ekman, Filippa Reinfeldt, Lars-Eric Petersson och andra ställer upp gratis för ett så behjärtansvärt syfte. 

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion