Författare Ämne: Missförstå vad jag säger...  (läst 48994 gånger)

Nastamuumio

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 232
    • Visa profil
SV: Missförstå vad jag säger...
« Svar #90 skrivet: sön 28 sep 2008 18:47:36 »
Tur att det inte är på plats med förstånd här och nu.Annars skulle man absolut inte kunna tro att ni tänkte schappa bakåt i tiden och ändra utgången av viktiga händelser i historien.Dessutom ger jag mig den på att ni tänkte betala Leonardo Da Vinci i förväg för att lägga vantarna på tavlan med den där leende tanten han just står i begrepp att måla efter det han kommit hem från nån ensligt belägen fästning i Varberg där han under tre år varit sysselsatt med att måla av Jesus sista måltid.Ett beställningsjobb av två konstintresserade damer som valt att vara anonyma.
« Senast ändrad: sön 28 sep 2008 19:11:29 av Nastamuumio »

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Missförstå vad jag säger...
« Svar #91 skrivet: sön 28 sep 2008 19:02:19 »
Hm, Nasta... det låter som en traumatisk upplevelse att bli bjuden på middag av två tokiga damer och jag har all förståelse för att du schappade ärligt talat. Jag dömer dig inte för detta det minsta, det skulle de flesta med lite självbevarelsedrift ha gjort, vare sig man är hemlig agent eller inte. Vi lovar att inte tala om för någon att du gömmer dig i katedralen i Blekinge... din hemlighet är trygg hos oss. Hoppas bara inte att FRA läser inlägget för annars kanske de ringer damerna som står och ler.

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Missförstå vad jag säger...
« Svar #92 skrivet: sön 28 sep 2008 22:12:10 »
Jag säger bara skam åt alla politiker, min dotter med barn bor i skogen, undrar varför folk måste bo där? Varför får inte mina barnbarn få känna doften av avgaser och asfalt??
Jag säger bara fy samt åter fy, ska små barn behöva leva så här?
Det behövs absolut en skärpning av rätten att bo tätt samt rätt!!

Nastamuumio

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 232
    • Visa profil
SV: Missförstå vad jag säger...
« Svar #93 skrivet: sön 5 okt 2008 01:47:55 »
Dom som nu eventuellt bor kvar i Hackebackeskogen är så välkomna till Stora Stan.En del försigkomna exemplar av hare och rådjur har redan intagit staden.Det bor ett gäng harar vid KTH och jag såg ett rådjur vid Barnängen häromdan.För några år sen mötte jag en  räv! lallande på Medis kl 4 en vårmorgon.En och annan gör gällande att de sett både älgar och elefanter i stan.Huruvida de var rosa eller gråa är högst diffust.

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Missförstå vad jag säger...
« Svar #94 skrivet: sön 5 okt 2008 10:11:55 »
"såd ett rådjur vid Barnängen häromdan" Skitsnack!! Rådjur använder inte Barnängens tvål. Det är älg som gör det. Särskilt i juletider, eftersom den vill bli ren. Alldeles särskilt Rudolf med röda mulen förståss.

engelsson

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 601
    • Visa profil
SV: Missförstå vad jag säger...
« Svar #95 skrivet: sön 5 okt 2008 10:30:14 »
Rudolf!! honom såg jag på apoteket häromdagen..han o tomtemor var där o köpte nezeril o en storpack näsdukar

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Missförstå vad jag säger...
« Svar #96 skrivet: sön 5 okt 2008 11:26:52 »
VAA? Köpte de inte Nezeren? Undra på att mulen är röd!  ;D

Hade mina funderingar förut på , om nosfärgen kom av flitigt itnag av alkoholhaltiga drycker.......Fult tänkt. Har omvärderat nu  ::)

engelsson

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 601
    • Visa profil
SV: Missförstå vad jag säger...
« Svar #97 skrivet: sön 5 okt 2008 11:35:08 »
Ja det var fult tänkt minsann  om lille Rudolf....vi får väl bara hoppas tomtemor kan kurera honom någorlunda tills i december

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Missförstå vad jag säger...
« Svar #98 skrivet: sön 5 okt 2008 12:08:16 »
Ja det var fult tänkt minsann  om lille Rudolf....vi får väl bara hoppas tomtemor kan kurera honom någorlunda tills i december

Ni har fått det hela om bakfoten tror jag. De hämtade självklart antabus till tomtefar. Det är ju denna tid på året där han måste ha klart sinne inför alla sistaminutenjobb som måste göras. All denna dryck som han bjuds på denna ena afton och allt stress har tyvärr inneburit att han har svårt att stå emot dessa drycker under övrig tid och framförallt tiden strax efter hemkomst till Rovaniemi igen. Dessutom all den här hemska ryktesspridningen att han kommer någon annanstans ifrån tar fullständigt knäcken på honom så han har börjat på på AA, och går just nu igenom tolvstegsprogrammet med viss framgång. Det kommer att bli en helnykter jul för alla i år av det skälet! För att stötta honom så kommer de att gå ut med ett pressmeddelande om att de inte besöker barn som har föräldrar i hemmet som dricker just för att det är en för stor lockelse för vår käre Joulupukki.

Så till alla er som vill ha julefrid i år, samt glada barn med stjärnblick; se till att ha en helnykter jul!

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Missförstå vad jag säger...
« Svar #99 skrivet: mån 6 okt 2008 13:06:51 »
Är det så du vill ha det, ingen sprit på julen. Då får man bulla upp med cola och puff i stället. Det går lika bra puff som man brukar säga och när man behöver en ögonlocksöppnare så är det bara att snorta lita cola. Julen kommer att bli fantastiskt, inga spyor i julgröten, bara det.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Missförstå vad jag säger...
« Svar #100 skrivet: mån 6 okt 2008 13:10:54 »
Är det så du vill ha det, ingen sprit på julen. Då får man bulla upp med cola och puff i stället. Det går lika bra puff som man brukar säga och när man behöver en ögonlocksöppnare så är det bara att snorta lita cola. Julen kommer att bli fantastiskt, inga spyor i julgröten, bara det.

Kalaspuffar och coca-cola, jag vet inte om det gör en julafton... men visst funkar det. Om du snortar cola, finns det inte risk att du dregglar eller spiller och blir helt brun på framsidan av blusen?
Att julen kommer att bli fantastisk när Inga spyr i gröten kan jag dock inte hålla med om. Tycker att hon kan gå på toa och äckla sig... 

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Missförstå vad jag säger...
« Svar #101 skrivet: tis 7 okt 2008 21:48:50 »
Milda makaroner, är det fler än jag som har kvar sypuffen? Denna förnämliga möbel......Men inte används väl den på julafton??

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Missförstå vad jag säger...
« Svar #102 skrivet: ons 8 okt 2008 21:18:35 »
Sybuffen är mitt gladaste julminne, min  mor och mormor satt alltid vid sybuffen och sjöng vemodiga julsånger , sånger om stoppad korv och feta skinkor. rökta eller saltade.
Sybyffen var alla kvinnors bästa tid tillsammans, det värsta var tiden för Griffontiden då männen fick slita för att sybuffen skulle jämna ut allas plågor

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Missförstå vad jag säger...
« Svar #103 skrivet: tor 9 okt 2008 15:42:46 »
Det du skriver Änglautanskor får mig att tänka på vår arvssynd. Jag funderar på att sy fast den ena armen vid den andra för att sona vad mina syndiga händer har gjort.

Då sade Herren, har din arm syndat så hugg av den. Det är bättre att du blir av med en arm än att hela kroppen förgås. Har ditt öga syndat så stick ut det för det är bättre att du blir av med ett öga än att hela kroppen förgås.

Oh herre tag av mig de kroppsdelar som äro befläckade med synd och bered av dem en gryta som gamar kunna kalasa på. Skicka grytan till Göteborg för där är det snart dags för soppkök med anledning av det ökande antalet personer som hamnar i utanförskap. Då kan min syndiga lekamen till sist komma till nytta. Hon gav sin kropp för att de stackars människorna i Göteborg skulle bli mätta. Låt er väl smakas där nere i Götet.