Författare Ämne: Små och stora barn (och barnbarn)  (läst 23518 gånger)

engelsson

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 601
    • Visa profil
SV: Små och stora barn (och barnbarn)
« Svar #15 skrivet: sön 5 okt 2008 18:13:32 »
Var på cityfest med min dotter som är 21, då hon fick frågan av en man in min ålder(45) om hon var mammavakt...kan ju gå åt det hållet oxå ::)
Bara en fråga Sussieh ;)flirtade   han med dig eller dottern  :D

Moses

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 908
    • Visa profil
SV: Små och stora barn (och barnbarn)
« Svar #16 skrivet: sön 5 okt 2008 19:27:45 »
Rappa fruntimmer, dethär, stå på er (vår) rätt att bli gamla! Jag avskyr att kallas "mogen", "stor flicka", "vuxen" (?), eller "senior". Jag är för sjutton tunnor GAMMAL (63 nästa vecka), och står för vartenda år av dem! Jag tycker det är sååå befriande att vara tant. Som den 40-talist jag är, har jag på 60-talet ställt klockan på 5.30 om morgnarna, för att hinna fixa den tuperade håruppsättningen, kolla att läppstift och nagellack var kompatibla, att eyelinern satt perfekt osv. Min kvot blev fylld för länge sen! När jag tänker efter, inträffade det ungefär i 30-årsåldern. Förståndet tog över?
Men tro inte annat, jag kan stum av beundran (och med ett aldrig så litet, surt, sa räven...) låta blickarna vila på någon av dessa "perfekta" unga damer, som saknar skäggväxt, åderbråck och glesnande hårväxt. Och som ändå aldrig känner sig perfekta....förstår ni vad jag menar?
Dessutom råkar jag avsky scarves, ni vet de där man virar in sig i för att dölja kalkonhalsen. Någon har sagt att det är som att plantera en björkalle´för att dölja ett kärnkraftverk....jag minns inte vem. Apropå det, minnet fallerar ju också.....
För att ännu upprepa, jag är gammal och till 99 % nöjd med det! Den ena procenten utgörs av kroppens förfall till de delar som omfattar att jag inte längre orkar med lika mycket som förr.

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Små och stora barn (och barnbarn)
« Svar #17 skrivet: sön 5 okt 2008 21:30:22 »
Äsch Moses, du är ju bara barnet. Jag blir 64 i nästa vecka!

Instämmer till fullo i:
"jag är gammal och till 99 % nöjd med det! Den ena procenten utgörs av kroppens förfall till de delar som omfattar att jag inte längre orkar med lika mycket som förr."

Det är jobbigare att ta sig över dikena, sedan jag tvingades sluta hoppa över de djupaste. Annars så........leker livet fortfarande :O

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Små och stora barn (och barnbarn)
« Svar #18 skrivet: sön 5 okt 2008 21:37:23 »
 Här ovan har man förklaringen till Moses "inköp" som jag har tyckt varit lite i hum-hum laget. Det är förvillande när damer tar sig manligt namn. Vi vet ju alla att damer är lite åt lull-lull hållet.

 Här har vi åt det grabbiga hållet, då med tanke på hur ombonat det ter sig.

engelsson

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 601
    • Visa profil
SV: Små och stora barn (och barnbarn)
« Svar #19 skrivet: sön 5 okt 2008 21:40:45 »
Snälla Kanon ;) du om någon är förvirrande..fast på ett ytterst charmigt vis naturligtvis..men först har du underliga saker i din garderob o så nu detta..vad är det du har köpt???

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Små och stora barn (och barnbarn)
« Svar #20 skrivet: sön 5 okt 2008 21:44:53 »
Ser att du varit ute igen och snott avloppsrör Kanon. Är det Kävlinge som är drabbat?

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Små och stora barn (och barnbarn)
« Svar #21 skrivet: sön 5 okt 2008 21:49:31 »
Jag avskyr att kallas "mogen",

M.O.G.E.N, detta förfärliga sätt att beskriva åldrande. Hallå, Bananer mognar. Och vi vet ju hur det går med dem, eller hur? De mjuknar, och blir bruna innan de skrumpnar ihop i ett hörn, precis när de varit som bäst. Nä, för sjutton gummor, vi får fasen i mig Bouquet, blir vintage, har bättre eftersmak som vilken vinare som helst, eller som ostar, bättre och bättre med åldern och så kommer folk och drar in bananer mitt i alltihop. Huvvamig, sicket folk det finns.


Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Små och stora barn (och barnbarn)
« Svar #22 skrivet: sön 5 okt 2008 22:02:20 »
 Garderob ..där står global. Det ett musikinstrument, väl brukat av någon som har bambu in på knutarna, pluss ett skäkteträ.
 Man vill ju skapa en miljö där retro härskar, lite skit i hörnorna med andra ord.

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Små och stora barn (och barnbarn)
« Svar #23 skrivet: sön 5 okt 2008 22:05:26 »
 Det var det sista avloppsröret just i Kävlinge.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Små och stora barn (och barnbarn)
« Svar #24 skrivet: sön 5 okt 2008 22:12:28 »

Jo jag vet att det finns en belöning uppsatt på den som kan gripa Kanon död eller levande i Kävlinge när han likt en mullvad plundrar detta Skånska samhälle på deras avloppsrör.

Moses

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 908
    • Visa profil
SV: Små och stora barn (och barnbarn)
« Svar #25 skrivet: sön 5 okt 2008 22:34:18 »
Du Kanon, underskatta inte små tanter, vi kan dölja tigrar inom oss. Dessutom, när jag läste dina inlägg, kom jag på ytterligare en sak, som jag har att tacka ålderdomen för: jag har inte längre samma behov av att hävda mig som i yngre dagar. Ofta rycker jag numera bara på axlarna.

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Små och stora barn (och barnbarn)
« Svar #26 skrivet: mån 6 okt 2008 09:31:03 »
Ja visst är de underbara de små liven. Min tös skakade loss häromkvällen till någon rmb-låt och visade hur man skakar loss rumpan. Alltså som magdansarna gör. Jag skrattade så tårarna rann och så gjorde även resten av familjen. Inte åt henne, hon är en jätteduktig liten dansare, men väl åt mig själv. Hon ville att jag skulle lära mig, ja herre min skapare, att lära sig är en sak men att visa upp det på lokal, nej aldrig någonsin i detta levande livet. Men tösen, hon tyckte på fullt allvar att jag skulle vara helcool om jag kunde dansa så när jag och min man gick ut nästa gång.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Små och stora barn (och barnbarn)
« Svar #27 skrivet: mån 6 okt 2008 09:58:43 »
Ja visst är de underbara de små liven. Min tös skakade loss häromkvällen till någon rmb-låt och visade hur man skakar loss rumpan. Alltså som magdansarna gör. Jag skrattade så tårarna rann och så gjorde även resten av familjen. Inte åt henne, hon är en jätteduktig liten dansare, men väl åt mig själv. Hon ville att jag skulle lära mig, ja herre min skapare, att lära sig är en sak men att visa upp det på lokal, nej aldrig någonsin i detta levande livet. Men tösen, hon tyckte på fullt allvar att jag skulle vara helcool om jag kunde dansa så när jag och min man gick ut nästa gång.

Ã…h, jag dööööör... ser det framför mig hur vi ärovördiga damer shakar loss rumpan när vi dansar på lokal framöver... säg till henne att hon får hålla kurs för oss allihop, vi vill ochså vara med. Glömt är väl vandra-sida-till-sida-disco-dans-vaggande-i-takt-till-musik (min dotter skrattar jämt åt mig om jag dristar mig till att ta ett danssteg, hallå, jag var faktiskt disco-virtuos när det begav sig... :o) och bump till daddy coool? Det vet hon inte ens vad det är. Keep on jogging skrattar hon åt. Men hallå, så springer de här och snor våra benvärmare och långa tröjjor och tights, men säger att VI är mossiga när vi faktiskt gör som vi gjorde dååå?
Fattar ingenting....

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Små och stora barn (och barnbarn)
« Svar #28 skrivet: mån 6 okt 2008 12:54:03 »
Finns det något mer patetiskt än ett gäng med överåriga damer som efter lite överförfriskning regregerar till tonårsstadiet och shakar loss. Det finns speciella ställen för detta, Ã…landsbåtar heter dom. Fläsket svänger och kläderna som ofta är en storlek för små är troligtvis från ”dotterns” avlagda garderob, tvii. Tillsammans med camping och det mjukismode som florerar på campingplatser är detta bara för mycket. Visste man inte att det är verkligt så skulle man tro att man hamnat i inspelningen av någon sorts retrofilm. Skärp er kärringar, lite finess om jag får be.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Små och stora barn (och barnbarn)
« Svar #29 skrivet: mån 6 okt 2008 12:59:03 »
Finns det något mer patetiskt än ett gäng med överåriga damer som efter lite överförfriskning regregerar till tonårsstadiet och shakar loss. Det finns speciella ställen för detta, Ã…landsbåtar heter dom. Fläsket svänger och kläderna som ofta är en storlek för små är troligtvis från ”dotterns” avlagda garderob, tvii. Tillsammans med camping och det mjukismode som florerar på campingplatser är detta bara för mycket. Visste man inte att det är verkligt så skulle man tro att man hamnat i inspelningen av någon sorts retrofilm. Skärp er kärringar, lite finess om jag får be.

Jag visste väl att Tant Reggis också vill hänga med och motionera gäddhänget! Du är vaaaarmt välkommen när vi öser på. Finlandsbåten, där kan ju allt hända, så det var kanske inget dåligt förslag från dig. När åker vi?  ;D ;D ;D :-*