Författare Ämne: Små och stora barn (och barnbarn)  (läst 23535 gånger)

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Små och stora barn (och barnbarn)
« Svar #30 skrivet: tis 7 okt 2008 12:55:46 »
Finess, jo jag tackar. Här saknas vare sig finess eller fitness, och varför inte finlandsfärjan, tjo va det skulle vara livat i holken.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Små och stora barn (och barnbarn)
« Svar #31 skrivet: tis 7 okt 2008 14:11:50 »
Och inte att förglömma Reggis, läs nedan. Kört hårt tjejer, och killar med för den delen. Inte behöver vi gå på fjortisdisco, vi kan ha halloballo alldeles på egen hand.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Små och stora barn (och barnbarn)
« Svar #32 skrivet: tis 7 okt 2008 21:42:58 »
Reggis skulle må bra av att få lära sig HOA i BUSKEN av oss gamla Tanter. DET är något som den yngre generationen inte behärskar! ::) :o ;D

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Små och stora barn (och barnbarn)
« Svar #33 skrivet: ons 8 okt 2008 10:16:22 »
Reggis skulle må bra av att få lära sig HOA i BUSKEN av oss gamla Tanter. DET är något som den yngre generationen inte behärskar! ::) :o ;D

Nuuu backar jag. Hoar i busken gör jag inte, det låter för avancerat till och med för mig....

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Små och stora barn (och barnbarn)
« Svar #34 skrivet: ons 8 okt 2008 15:11:42 »
Jag förmodar att du menar hoa med busken, tyvärr så är det inget jag behärskar. Har inte några ambitioner inom detta område heller.



kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Små och stora barn (och barnbarn)
« Svar #35 skrivet: ons 8 okt 2008 17:20:44 »
Jag förmodar att du menar hoa med busken, tyvärr så är det inget jag behärskar. Har inte några ambitioner inom detta område heller.




Jag fick massor av associationer till vad "hoa i busken" skulle kunna vara och jag måste säga att ingetdera vill jag gå ut med offentligt ifall jag gör eller inte gör, men du hittade ytterligare en tänkbar betydelse. Fasen, hade man kunnat göra det så hade man nog till och med kunnat svälja förtreten och visat upp det offentligt och blivit miljonär på kuppen...

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Små och stora barn (och barnbarn)
« Svar #36 skrivet: ons 8 okt 2008 18:41:34 »
Reseda, kunde vi möjligtvis få en liten lektion här och nu eller är det kanske något som vi bör ta på något mer enskilt forum ;)
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Små och stora barn (och barnbarn)
« Svar #37 skrivet: ons 8 okt 2008 21:38:32 »
Okej , jag tycker inte om snuskiga svar från vuxna kvinnor som har barnbarn, hoppas på lite mer vuxna svar från mormödrar samt farmödrar, önskar ett forum där vi kan  mötas!
Kram från mig................!!

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Små och stora barn (och barnbarn)
« Svar #38 skrivet: ons 8 okt 2008 21:44:34 »
Jag vill verkligen inte skaka rumpa på Finlandsfärjan, är alldeles för blyg för det

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Små och stora barn (och barnbarn)
« Svar #39 skrivet: ons 8 okt 2008 21:49:48 »
Jag förstår vad Reseda menar med "Hoa i busken"
Det är när man svänger sina lurviga på en lövad utomhusdansbana...................eller när man hittar en oas av gula kantareller bakom en gran ;D

engelsson

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 601
    • Visa profil
SV: Små och stora barn (och barnbarn)
« Svar #40 skrivet: ons 8 okt 2008 21:52:44 »
Det känns som ett gäng tanter klev på finlandsfärjan o hamnade i buskarna  ??? ??? ;)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Små och stora barn (och barnbarn)
« Svar #41 skrivet: tor 9 okt 2008 08:52:46 »
Buskhoanade är en religiös upplevelse som kommer från berättelserna om Moses. Moses satt och  deppade, han kände sig övergiven av Gud. Han skrek ut i luften i sin ensamhet: ”Fader har du övergivit mig, ge mig vägledning.” Han fick inget svar och det är bakgrunden till hans deppighet.

Då gick Moses ut i öknen för att söka döden. ”Vill du inte svara mig oh Fader så må jag försmäkta ute i öknen”, sa Moses. Därefter tog han sin stav och gick längre och längre ut i öknen. När han gått i flera timmar började nattens mörker att lägga sig i öknen. På grund av törst och hunger började Moses att se syner.  Det första han såg var en skål med paradisiska frukter. ”Fresta mig inte oh Fader”, sa Moses. Nästa syn var tre undersköna jungfrur som blinkade mot honom och såg inbjudande ut men Moses sa: ”Fader sluta fresta mig och ge mig i stället råd.”

Då såg Moses något framför sig som hoade som en uggla. Ӂh fader, den ”hoande busken””. I samma stund så började busken brinna och trumpetstötar som från tusen änglars trumpeter hördes över öknen och ner från himmelen föll 10 stycken stentavlor. På varje tavla fanns en lag, Guds lag. Det är så 10 Guds bud kom till människorna. Ja sen kom det 11 kameler galopperande och på 10 av dessa fraktade Moses stentavlorna och på den 11:te red han själv på. Ja resten är ju så allmänt känt att det behöver jag väl inte dra här.

Det är det här som är bakgrunden till julgranen och julfirandet om ni inte visste det. Granen symboliserar den hoande busken och ljusen att den brinner. Julklapparna under granen står för Guds gåva till människorna i form av dessa stentavlor.


kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Små och stora barn (och barnbarn)
« Svar #42 skrivet: fre 10 okt 2008 08:55:01 »
Okej , jag tycker inte om snuskiga svar från vuxna kvinnor som har barnbarn, hoppas på lite mer vuxna svar från mormödrar samt farmödrar, önskar ett forum där vi kan  mötas!
Kram från mig................!!

Skall jag få snuskiga svar, vilket kan vara tämligen underhållande mellan varven, för visst finns det en lampa i blicken som kan tändas mellan varven när en förbjuden tanke mottages från oväntat håll; så vill jag verkligen ha den från VUXNA kvinnor, oavsett om de har barnbarn eller ej, för att få dylika svar från flickor som snarare borde vara engagerade i sina barbiedockor tycker jag är felplacerat, så pryd är jag. Dvs inte buskablyg när det bjuds, men väl inställd på att sexualiteten är något som hör vuxenlivet till.

Därför tycker jag definitivt att en sexuell underton, (om det var sådan snusk som avsågs? Du kan ju ha menat något helt annat med snusk som inte är lika trevligt som sex) hör vuxenprat till, och inget annat.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Små och stora barn (och barnbarn)
« Svar #43 skrivet: fre 10 okt 2008 16:10:30 »
Jag däremot som är en gudfruktig och ärans flicka utan orena tankar tänker genast på Herren Krist, Moses, Mussolini, Carl Bildt och andra manliga förebilder för oss människor. Visste ni föresten att Carl Bildt är en stor beundrare av just Mussolini? ”Det är grabben hela dan” lär han ha sagt på ett av sina bejublade framträdanden hemma hos sin hustru den Italienska Grevinnans släkt. Problemet med Mussolini var inte hans politik enligt Carl utan att han såg så fånig ut på film. Han borde ha skaffat sig en stuntman. Synd att inte jag fanns tillgänglig.  Vi, jag och Mussolini, skulle ha blivit ett utmärkt par, en dynamisk duo. Bara tänk hur bra hans budskap skulle ha låtit på Lidingöska med mina härliga ”rrrrr”. Tyvärr så är det ofta så att det inte är något fel på budskapet utan felet är av vem det sägs.