Loppisar, antikbodar och retromiljöer > Antikbodar m fl

Bildreportage: Johan Engbergs Antik alias Antikladan Lilla Edet

(1/5) > >>

ada:
Helt på impuls satte jag mej idag i lingonet (den lilla röda bilen ni vet) och åkte iväg till Johan Engbergs Antik, som också kallas Antikladan, i Lilla Edet.

Vi börjar med vyn från vägen, och lite utsida (och det är nåt jag ser nu: hur håller den tredje lilla rara keruben sin lilla klut egentligen?)

ada:
Ja och den läckra stolen planterd med taklök måste ju komma med i bildserien också.

Väl inne möts man av vimmel, bakgrundsmusik och doftljus/rökelse, en total atmosfär, och så mycket grejer!

Här har vi t ex lite hjälmar till Ficklampan, och en pojkvän att slåss om till era skyltdockor, Kikis Ylva, Nisses Amalia och Fjolls Gretchen (nej jag kom inte ihåg det utan sökte på forumet ;))

ada:
Och ovan fick en bild på nostalgiavdelningen plats också, lite detaljbilder

Den klassiska coca-colapojken har vi här t ex, nytillverkad va?

ada:
Och ännu mer, en fin Paprika-vas prislapp 1600 har jag för mej, på hyllan nedanför en kupa utan fat och handtag, är det Syco eller vad?

Hyllan nedanför är full av original-kobror och nytillverkade
Originalen till vänster 850-1100 kr har jag för mej, sen en orange som är en sort nytillverkad och till höger en annan sort (den var lite sämre kopia tycker jag) Det låg kartonger med fler såna bredvid så man såg ett det var från två tillverkare. Nu glömde jag om en kopia också kostade 850 kr? Kolla upp priserna om ni är intresserade, jag kan ha dåligt minne (tantvarning!)

ada:
Ech på tal om atmosfär, en gammal TV står på och visar program, tänk vad mycket det gör!

Ett nedre plan är fullt med glas och porslin också (och detta är bara ena flygeln ;))

Och i andra flygeln ännu mer...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion