Författare Ämne: Vad heter servisen  (läst 4610 gånger)

zaskar

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
Vad heter servisen
« skrivet: sön 5 okt 2008 20:32:11 »
hej,
kan någon hjälpa mig med information denna Rörstrand matservis, på baksidan står Rörstrand 601, savoy 63?? Jag har 46-delar, vad är värdet ungefär? den är i mycket fint skick inga sprickor eller nagg.

MVH/zaskar

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Vad heter servisen
« Svar #1 skrivet: sön 5 okt 2008 20:56:34 »
Tippar att den heter Savoy då. Och 601 bör stå för året 60 och 1 för första halvåret, alltså när det tillverkats, du kanske har ett par olika tresiffriga tal på delarna? (63 kunde i så fall vara delens/fatets modellnummer)
 
Hittar inte servisen Savoy från Rörstrand nånstans, och är den ganska okänd kan det vara svårt att få pengar för den, nån annan får gärna komma med en prisidé, men först:

Visa gärna delar som kan vara bekanta, nån kanna, kaffekoppar, och gärna ett foto av stämpeln så är det lättare att bedöma vad det är för något
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: Vad heter servisen
« Svar #2 skrivet: tor 9 okt 2008 21:00:17 »
Savoy tillverkades mellan 1959 och 1964. Tjusig servis, men de med guld är svårsålda eftersom de inte ska köras i diskmaskin.
Allt går.

zaskar

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
SV: Vad heter servisen
« Svar #3 skrivet: fre 10 okt 2008 12:36:43 »
Tack för svaren! Jag har lagt ut servisen på auktion med utgångspris på 1000 kr, det är väl rimligt?


convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: Vad heter servisen
« Svar #4 skrivet: fre 10 okt 2008 16:25:31 »
Nån som vill ha en finservis och kan tänka sig att handdiska borde bli mycket glad.
Allt går.