Allmänt > Fria diskussioner

Ada

<< < (3/7) > >>

Kanon:
 Ja det kan vara svårt att säga vilket som är ädlast, termometern eller röholled. om man vetat infallsvinklen så skulle det varit mycket lättare

Reggis:
Du menar väl anfallsvinkeln min kära Kanon. Nej rikta in kanonen i en för skottlängden optimal anfallsvinkel innan eldgivning och undvik skottlossning med lösplugg.

engelsson:
Kanon lille..tycker det e lite obehagligt att du för denna konversation med anknytning till Adas ändalykt :-[ ...sorry Ada..det vaknade en liten moraltant i mig.. :)

BF:
ADA betyder ju Apotekarnas Droghandel AB

--- Citat från: Reggis skrivet tis 14 okt 2008 10:04:04 ---... jag har lite svårt och se kopplingen mellan Ada och en termometer för avläsning av kroppstemperatur ...

--- Slut citat ---

Som vanligt ::) har Wikipedia svaret:

--- Citat från: Wikipedia  ---ADA AB, (urspr. Apotekarnes Droghandel AB), tidigare grossistföretag inom läkemedelssektorn. ADA etablerades 1921 som grossist för läkemedel, droger och salter till apoteken. I samband med den nya lagstiftningen vilken skapade dagens monopolstrukur, förvärvades ADA 1970 av det då nybildade statliga Apoteksbolaget AB. ADA såldes 1995 till finländska Tamro Abp, sedan dess ingår verksamheten i det svenska dotterbolaget Tamro AB, Göteborg

--- Slut citat ---

Om Ada etablerade sig 1921, hur gamal är hon isåfall nu?
 Hon verkar ju vara en frisk gumma iallafall. ;D

ada:

--- Citat från: engelsson skrivet tis 14 okt 2008 16:32:52 ---Kanon lille..tycker det e lite obehagligt att du för denna konversation med anknytning till Adas ändalykt :-[ ...sorry Ada..det vaknade en liten moraltant i mig.. :)

--- Slut citat ---
Termometerfixeringen får stå för dom själva :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion