Allmänt > Fria diskussioner
Stressfaktor hög, jag ska flytta....aargghhhh
Reggis:
De va fasen Ada har din pappa parkettgolv utomhus? Är det vanligt i finska kretsar? Det hade jag ingen aning om.
ada:
Javisst, ett "finskt parkettgolv" ordnar man enkelt genom att slänga ut de hopspikade tunna bräderna man haft till form när man gjöt betongplattan till huset över några timmerstockar, så har man raskt ökat antalet kvadratmeter på verandan framför strandbastun. Spänning blir det i tillvaron när det då är halt av gammal motorolja som det är impegnerat med, och cc-måttet mellan stockarna är betydligt högre än det klena virket skulle behöva, man vet inte vilket som kommer först: om man ska halka och bryta lårbenet eller gå rätt igenom golvet. Detta är min älskade far i ett nötskal :)
engelsson:
Haha man :D tager vad man haver,med andra ord..o det man haver till övers måste brukas..jaja..lite finsk ta till vara-anda låter det onekligen som.. ;)
engelsson:
Ada..jag bara måste återkomma till din pappa o hans snickeribravuder...jag har gått o smålett hela eftermiddagen :D för det ger mig såna minnen runt min egen far..som inte heller var som andra fäder..han fick sina infall lika snabbt som en gris blinka o genomförde dem alltid..med varierande resultat ::)
Reggis:
Härliga uttryck, â€som en gris blinkaâ€. Känns som en fläkt från myllan drar igenom ens rum när man läser det. Ja det får mig att tänka på ladugårdar, kalkongödsel och andra odörer som en stackars flicka kan råka ut för på landet.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion