Författare Ämne: Stressfaktor hög, jag ska flytta....aargghhhh  (läst 24076 gånger)

Jemmifer

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 204
    • Visa profil
SV: Stressfaktor hög, jag ska flytta....aargghhhh
« Svar #30 skrivet: mån 20 okt 2008 21:19:08 »
En sån där husvärd låter smaskens att ha. Är det någon sorts tomte som man kan få hem om man ställer en tallrik med gröt och en 6-pack med starköl på köksbordet?

Tyvärr så måste jag göra dig besviken Reggis, min kvartersvärd heter Ã…sa! Vet inte hur mutbar hon är med gröt/öl, kanske ska testa det om jag blir desperat.

Just nu så har flyttandet avstannat, sonen har 39° feber, förkylningsastma och öroninflammation och stora dottern var uppe inatt runt 4 och kräktes. Sambon är kanonförkyld och påminner starkt om Rudolf med röda mulen.

Det är ju bara så jäkla typiskt, de är friska i stort sett hela året men nu så blir alla sjuka.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Stressfaktor hög, jag ska flytta....aargghhhh
« Svar #31 skrivet: mån 20 okt 2008 21:31:18 »
Män är ena riktiga klenisar. Jag skulle hälla kalt vatten på denna ohjälpsamma man. Han har bergis låtit sig bli nersmittad för att slippa engagera sig i flytten. Hittat någon snorig tjej på jobbet som han kurtiserat och på det sättet lyckats bli sjuk. Förbannad simulant det är vad han är. Nej fram med reveljen och samla nu styrkorna under ditt ledarskap och ge tydliga kommandon.

Jaha är det en tjej, vilken besvikelse. En ung man som man kan linda runt lillfingret skulle ha varit bättre. Jag älskar ”men at work”, att få stå och titta på när de arbetar. Framför allt på somrarna när de inte har så mycket kläder på sig och kryper under vasken, det är grejer det.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Stressfaktor hög, jag ska flytta....aargghhhh
« Svar #32 skrivet: mån 20 okt 2008 21:33:58 »
luktar inte
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Stressfaktor hög, jag ska flytta....aargghhhh
« Svar #33 skrivet: mån 20 okt 2008 21:41:03 »
Antar att du tagit fotot Ada. Såg ett annat som också var jättebra. De är nästan för bra.

engelsson

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 601
    • Visa profil
SV: Stressfaktor hög, jag ska flytta....aargghhhh
« Svar #34 skrivet: mån 20 okt 2008 21:41:59 »
Snälla Ada nu gjorde du mig hemsjuk..jag vill åka till Finland snyfft

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Stressfaktor hög, jag ska flytta....aargghhhh
« Svar #35 skrivet: mån 20 okt 2008 22:18:09 »
Tack Reggis, några dåliga bilder smätter jag allt av emellan de bra..

Hur mycket tror du inte jag längtar hem till pappa tror du då Engelsson :'( *bölar*
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

engelsson

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 601
    • Visa profil
SV: Stressfaktor hög, jag ska flytta....aargghhhh
« Svar #36 skrivet: mån 20 okt 2008 22:30:42 »
Känner med dig Ada... :'(

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Stressfaktor hög, jag ska flytta....aargghhhh
« Svar #37 skrivet: tis 21 okt 2008 13:30:11 »
Det gör inte jag. Det är väl bara att se till och få den där finska känslan hemma. Fram med några helrör Kosken, elda upp bastun och sup. Saknas bastu så lägg lite ris på spisen så det ryker lite. Ta och ställ dig upp då och då och hoppa jämfota. Att hoppa jämfota kallas för jenka. Sen gäller det bara att ha en buske i närheten och spy i. Det är väl inte så svårt. Visst jag glömde, sätt på Björneborgarnas marsch också.

engelsson

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 601
    • Visa profil
SV: Stressfaktor hög, jag ska flytta....aargghhhh
« Svar #38 skrivet: tis 21 okt 2008 16:51:01 »
Men Reggis..du har totalt missförstått oss finländare... :P

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Stressfaktor hög, jag ska flytta....aargghhhh
« Svar #39 skrivet: tis 21 okt 2008 18:28:59 »
Ta och ställ dig upp då och då och hoppa jämfota. Att hoppa jämfota kallas för jenka.
;D Ja du är rolig du
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Stressfaktor hög, jag ska flytta....aargghhhh
« Svar #40 skrivet: tis 21 okt 2008 19:26:14 »
 Det är tango som gäller, var på en finsk afton en onsdag vill jag minnas, någon paviljong i Stockholm. där fick man både friska upp det ena och det andra.
 Var en häktisk vecka då sömnen fick vila.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Stressfaktor hög, jag ska flytta....aargghhhh
« Svar #41 skrivet: tis 21 okt 2008 20:50:49 »
Tango, är det tango dom dansar de där finnarna. Hade jag ingen aning om. Jag trodde bara att dom var så fulla att dom måste stötta sig på varandra. Jag vet bara att dom sjöng ”Var är duuu, var är jaaag, levande

engelsson

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 601
    • Visa profil
SV: Stressfaktor hög, jag ska flytta....aargghhhh
« Svar #42 skrivet: tis 21 okt 2008 21:00:32 »
Reggis,,du e inge snäll du..du får mig att vackla i min nationella identitet ??? Jag menar jag tåål inte att bada bastu... kan inte dansa varken jenka eller tango... kan inte fördra varken kosken eller nån annan alkoholhaltig dryck....svär inte på finska..kanske dax o ge upp sin finska nationalitet..jag hör uppenbarligen inte hemma där.. ;)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Stressfaktor hög, jag ska flytta....aargghhhh
« Svar #43 skrivet: tis 21 okt 2008 21:53:27 »
Nej det låter som om du kom från Jönköping, staden du helst ser i backspegeln. Det är motsatsen till Finland. I Jönköping där halsar man inte en koskin till frukost och inte dansar man jenka eller tango heller. Utan där tillber man Herren. Om du undrar vilken herre det är så finns det tre nämligen Fadern, Sonen och den helige Ande. Fadern det är killen med skägget som också kallas Gud, Sonen det är Jesus han som sitter på ett kors och Anden det är för närvarande vår Finansmarknadsminister Odell som ljuter liv i våra banker.

Vill här till sist citera Mian Lodalen som kommer från Jönköping: ”Att vara flata i Jönköping är som att vara en glass i helvetet.”

engelsson

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 601
    • Visa profil
SV: Stressfaktor hög, jag ska flytta....aargghhhh
« Svar #44 skrivet: tis 21 okt 2008 22:02:45 »
Neeeeeeeee  tyvärr..det sprack på det faktum att jag e agnostiker..jag erkänner inga högre makter.. ;D