Allmänt > Fria diskussioner

Stressfaktor hög, jag ska flytta....aargghhhh

<< < (9/10) > >>

Kanon:
 Det är tango som gäller, var på en finsk afton en onsdag vill jag minnas, någon paviljong i Stockholm. där fick man både friska upp det ena och det andra.
 Var en häktisk vecka då sömnen fick vila.

Reggis:
Tango, är det tango dom dansar de där finnarna. Hade jag ingen aning om. Jag trodde bara att dom var så fulla att dom måste stötta sig på varandra. Jag vet bara att dom sjöng ”Var är duuu, var är jaaag, levande

engelsson:
Reggis,,du e inge snäll du..du får mig att vackla i min nationella identitet ??? Jag menar jag tåål inte att bada bastu... kan inte dansa varken jenka eller tango... kan inte fördra varken kosken eller nån annan alkoholhaltig dryck....svär inte på finska..kanske dax o ge upp sin finska nationalitet..jag hör uppenbarligen inte hemma där.. ;)

Reggis:
Nej det låter som om du kom från Jönköping, staden du helst ser i backspegeln. Det är motsatsen till Finland. I Jönköping där halsar man inte en koskin till frukost och inte dansar man jenka eller tango heller. Utan där tillber man Herren. Om du undrar vilken herre det är så finns det tre nämligen Fadern, Sonen och den helige Ande. Fadern det är killen med skägget som också kallas Gud, Sonen det är Jesus han som sitter på ett kors och Anden det är för närvarande vår Finansmarknadsminister Odell som ljuter liv i våra banker.

Vill här till sist citera Mian Lodalen som kommer från Jönköping: ”Att vara flata i Jönköping är som att vara en glass i helvetet.”

engelsson:
Neeeeeeeee  tyvärr..det sprack på det faktum att jag e agnostiker..jag erkänner inga högre makter.. ;D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion