Författare Ämne: Stressfaktor hög, jag ska flytta....aargghhhh  (läst 24077 gånger)

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: Stressfaktor hög, jag ska flytta....aargghhhh
« Svar #15 skrivet: mån 13 okt 2008 22:41:40 »
convallaria, visst är det Hans-Agne Jacobssons lampett vid spegeln? Jag har bara en.....

Den påminner väldigt mycket med H-A J:s är väl öppen upptill? Det är inte den här.
Allt går.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Stressfaktor hög, jag ska flytta....aargghhhh
« Svar #16 skrivet: tis 14 okt 2008 09:53:34 »
Min toalett är rosa och mitt badrum går i blått. Ã…ngrar mig som sjutton att jag inte gjorde tvärt om när jag renoverade. Jag trivs på toa men inte i badrummet. Skulle vilja säga att ni lider av fördomar mot rosa och associerar det till flickrum.  Det är samma fenomen som finns mot viss konst. Är det en stuga vid vatten får alla för sig att det är hötorgskonst på grund av att motivet är flitigt använt inom denna typ av måleri. Nej rosa är fint och det är bara att hänga upp lite konst på väggen för att lätta upp det hela. Då det är fuktigt så välj emaljplattor, super.

engelsson

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 601
    • Visa profil
SV: Stressfaktor hög, jag ska flytta....aargghhhh
« Svar #17 skrivet: tis 14 okt 2008 11:28:19 »
Jajamen ;)  Reggis..... erkänner direkt  mina rosa fördomar är djupt befästa..o härrör från min barndom..tre beskäftiga syglada storasystrar är att beskylla för deras uppkomst..jag som bara ville gå klädd i jeans o få mina blonda lockar tilltrasslade meddelst trädklättring o annat kul fångades obarmhärtigt in av dessa tre fruktade amasoner o kläddes i rysch o pysch o rosetter..uuurrrkkkkkk >:(
« Senast ändrad: tis 14 okt 2008 12:31:04 av engelsson »

Jemmifer

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 204
    • Visa profil
SV: Stressfaktor hög, jag ska flytta....aargghhhh
« Svar #18 skrivet: fre 17 okt 2008 14:00:37 »
Ja, den är min. Och till salu. Kan maila dig privat om den. Men den vill inte se några grisrosa negligéer...

Maila på, lovar att jag inte äger en endaste negligé oavsett färg ;D

Dammsög i nya vardagsrummet i tisadags kväll  och till min förvåning så lossnar flera bitar ur parketten runt elementet!! Suck säger jag bara, ringer kvartersvärden som inte kan lova att de hinner titta på det under onsdagen (vilket de inte hann heller) eftersom de har jättemycket att göra. Igår och idag är samtliga kvartersvärdar på kurs.

Jag blir galen för nu vet jag inte om jag kan flytta in mina saker i vardagsrummet eller om det är en vattenläcka och de måste byta ut hela kånkarången.

Lite positiva nyheter är dock att jag har hittat den perfekta gardinen att gömma mina bokhyllor bakom, det kommer bli så himla bra, positiv affirmation är vad jag behöver så jag koncentrerar mig på att tänka på hur fint mitt vardagsrum kommer att bli när allt är klart.


Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Stressfaktor hög, jag ska flytta....aargghhhh
« Svar #19 skrivet: fre 17 okt 2008 15:33:48 »
Är parketten våt? Annars så brukar det lossna runt elementen på grund av ålder. Jag brukar alltid få lägga pussel där. Vill du fräscha upp parkett så skall du efter rengöring sörja in den med vanlig olivolja av hög kvalite (Extra Virgin). Efter våt avtorkning så tar du olivoljan på en trasa och gnider in den tiolls den känns "mätt". Låt stå i runt 1-2 timar tills den känns gåbra. Blir jättefint. Jag har smörjt alla mina parkettgolv på det sättet. Jag har parkett i alla fem rummen och hallen. Bara köket har annat material.

Jemmifer

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 204
    • Visa profil
SV: Stressfaktor hög, jag ska flytta....aargghhhh
« Svar #20 skrivet: fre 17 okt 2008 22:00:16 »
Näe, parketten är torr men det som har släppt sitter runt röret så nånting har ju hänt iaf. Kvartersvärden fick "klippa och klistra" med träbitarna, det gör inte jag.


Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Stressfaktor hög, jag ska flytta....aargghhhh
« Svar #21 skrivet: sön 19 okt 2008 21:06:28 »
En sån där husvärd låter smaskens att ha. Är det någon sorts tomte som man kan få hem om man ställer en tallrik med gröt och en 6-pack med starköl på köksbordet? Annars låter det som du skall göra det jag skev om ovan, smörja in det med olivolja. Det går rätt fort och golvet får ett helt annat liv. Resultatet förvånar och det ger en lika stor förbättring som en slipning och lackning.

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Stressfaktor hög, jag ska flytta....aargghhhh
« Svar #22 skrivet: sön 19 okt 2008 21:47:06 »
 Och vill du impa på dom stora killarna så skall du smörja in golvet med spillolja från en  dieselmotor.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Stressfaktor hög, jag ska flytta....aargghhhh
« Svar #23 skrivet: sön 19 okt 2008 21:50:15 »
Tro nu inte på vad Kanons med spillolja välsmorda käft spyr ut. Han är en första klassens filur. Enligt uppgift så har han haft en glass på Bornholm uppkallad efter sig den hette just filur. 

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Stressfaktor hög, jag ska flytta....aargghhhh
« Svar #24 skrivet: sön 19 okt 2008 21:52:32 »
Och vill du impa på dom stora killarna så skall du smörja in golvet med spillolja från en  dieselmotor.
;D min käre far gör såna grejer men inte inomhus tack och lov
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Stressfaktor hög, jag ska flytta....aargghhhh
« Svar #25 skrivet: mån 20 okt 2008 09:44:32 »
De va fasen Ada har din pappa parkettgolv utomhus? Är det vanligt i finska kretsar? Det hade jag ingen aning om.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Stressfaktor hög, jag ska flytta....aargghhhh
« Svar #26 skrivet: mån 20 okt 2008 13:52:58 »
Javisst, ett "finskt parkettgolv" ordnar man enkelt genom att slänga ut de hopspikade tunna bräderna man haft till form när man gjöt betongplattan till huset över några timmerstockar, så har man raskt ökat antalet kvadratmeter på verandan framför strandbastun. Spänning blir det i tillvaron när det då är halt av gammal motorolja som det är impegnerat med, och cc-måttet mellan stockarna är betydligt högre än det klena virket skulle behöva, man vet inte vilket som kommer först: om man ska halka och bryta lårbenet eller gå rätt igenom golvet. Detta är min älskade far i ett nötskal :)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

engelsson

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 601
    • Visa profil
SV: Stressfaktor hög, jag ska flytta....aargghhhh
« Svar #27 skrivet: mån 20 okt 2008 15:38:18 »
Haha man :D tager vad man haver,med andra ord..o det man haver till övers måste brukas..jaja..lite finsk ta till vara-anda låter det onekligen som..  ;)

engelsson

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 601
    • Visa profil
SV: Stressfaktor hög, jag ska flytta....aargghhhh
« Svar #28 skrivet: mån 20 okt 2008 20:01:11 »
Ada..jag bara måste återkomma till din pappa o hans snickeribravuder...jag har gått o smålett hela eftermiddagen  :D för det ger mig såna minnen runt  min egen far..som inte heller var som andra fäder..han fick sina infall lika snabbt som en gris blinka o genomförde dem alltid..med varierande resultat ::)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Stressfaktor hög, jag ska flytta....aargghhhh
« Svar #29 skrivet: mån 20 okt 2008 20:56:06 »
Härliga uttryck, ”som en gris blinka”. Känns som en fläkt från myllan drar igenom ens rum när man läser det. Ja det får mig att tänka på ladugårdar, kalkongödsel och andra odörer som en stackars flicka kan råka ut för på landet.