Glas > Övrigt och okänt ursprung

Ännu mer okända glas...

(1/4) > >>

Tallen:
Jag har en hop av okända glas (finska?)som jag gärna skulle ha identifierat, vissa tror jag att jag vet, andra mycket osäkert eller helt enkelt "totally lost in the pancake"
 ;D

Vi börjar med dessa små glas, snaps eller för ädlare drycker...nr 3 tror jag att jag identifierat...finskt...iittala...i-line...rätt eller fel?

Tallen:
Sen saft/juiceglas ala de som engelsson visade tidigare, dock säger mig färgerna att de sannolikt är finska...eller ??? Nr 2 och 3 är samma modell, olika färger.

engelsson:
Vad kul o se dina glas Tallen..på den översta bilden glas nr 3 har jag i blått o grönt hemma..en dovt mörk blå färg o en nästan blågrön nyans på de andra..glas nr 5 har jag haft i mörkgrönt men då satt de små flätade korgar runt nederdelen...fick aldrig grepp om varifrån de var.   Glasen på undre bilden liknar mycket riktigt mina höga glas förutom färgen dock...hoppas du har större tur än jag med identifieringen,,*L*

Margot:
Glasen borde kanske ha varit under okännt glas, för troligtvis är inget av dem finskt.

Tallen:

--- Citat från: Margot skrivet mån 13 okt 2008 09:58:46 ---Glasen borde kanske ha varit under okännt glas, för troligtvis är inget av dem finskt.

--- Slut citat ---

Då kanske vi ska be Ada flytta detta till okänt glas? Jag gissade friskt angående dessa, man vet ju aldrig!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion