Författare Ämne: Vilket skick förväntar ni er på en 50-talsmöbel?  (läst 1837 gånger)

Wanja

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 029
  • Knåpar vidare med min butik i Stockholm
    • Visa profil
    • Wanjas Vardagsrum
Vilket skick förväntar ni er på en 50-talsmöbel?
« skrivet: fre 17 okt 2008 21:04:30 »
Står i min butik och fixar mitt nyinköpta "smile-bord" :) Det är en ren fröjd att handslipa de mjuka formerna! Däremot är det inte fullt lika spännande att lägga ner 15-20 timmars jobb på ett matbord, vilket det lätt kan bli när man vill få det så fint som möjligt. Därför undrar jag nu, vilket skick vill man som köpare ha på en begagnad möbel? Skall den se ut som om den nyss är utplockad från en möbelfabrik eller är det ok med bruksspår efter 50 års användning? Var går gänsen? Tacksam för åsikter innan jag slipat mig till ytterligare blåsor på fingrarna :)

Vince

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 241
    • Visa profil
SV: Vilket skick förväntar ni er på en 50-talsmöbel?
« Svar #1 skrivet: fre 17 okt 2008 21:48:09 »
Jag vill ha bra skick på mina möbler och har inget emot möbler i nyskick,djupa repor,fanér skador,ringar efter glas eller brännmärken drar ner intrycket rejält tycker jag.Mindre småsaker som går att ordna själv exemplvis slipa och sedan lack gör inte så mycket dock är det enormt viktigt att man ser till att arbetet man gör inte syns,alltså att det blir precis som innan men bättre  :) Inga nyansskillnader,skillnader på blankhet vad det gäller lackade möbler,inga beslag utbytta om dom inte är likadan osm dom gamla m.m.

MVH Micke