Allmänt > Fria diskussioner
Amerika skjuter ihjäl en eventuellt oskyldiga Svenska medborgare var är Calle Bi
Reggis:
I går råkade jag se en SÄPO-man som intervjuades beträffande den här påstådda terroristen med Svensk medborgarskap som sköts av Amerikanerna den 5 oktober. När jag gick på kurs i att avläsa människors kroppsspråk så fick jag lära mig att se när människor ljuger. Den här personen hade inte bara ett attribut som talade för lögn utan flera.
Detta får mig att tro att Amerikanerna skjutit ihjäl en oskyldig person. Att det inte alls handlar om någon så kallad terrorist utan nu söker SÄPO att hjälpa Amerikanerna att dölja detta mord som utförts på en oskyldig Svensk medborgare. Nu skulle jag vilja se att Carl Bildt efterfrågade lite bevis på Amerikanernas påståenden. Bildt var är du? Är du i Georgien? Svensk medborgare skjuten eventuellt mördad av främmande makt vad gör du?
Kanon:
Bildt är på möte och propagerar för fri invandring från öster så halva Ryssland kan komma hit.
vad gör man inte för billig arbetskraft?
Vince:
Vem fan bryr sig??Brist på empati ja kanske de men seriöst,vem bryr sig???Tror inte bildt sitter på ett retroforum och läser dina inlägg så vill du ha svar får du nog kontakta honom själv Reggis istället för att sitta bakom en skärm och spekulera.
MVH Micke
kikarbara:
--- Citat från: Vince skrivet tor 16 okt 2008 23:13:11 ---Vem fan bryr sig??Brist på empati ja kanske de men seriöst,vem bryr sig???Tror inte bildt sitter på ett retroforum och läser dina inlägg så vill du ha svar får du nog kontakta honom själv Reggis istället för att sitta bakom en skärm och spekulera.
MVH Micke
--- Slut citat ---
Micke... du har rätt. Vem bryr sig? Visst är det tragiskt? Det är för jäkligt.
Nu tolkar jag Reggis, kan ha fel. Men jag tror inte att hon tror att Carl Bildt sitter och läser hennes inlägg på retroforum. Jag tror att hon försöker skaka om lite. Få folk att bry sig. Se en värld utan för den egna snäva ramen. Tänka lite. Vad är det vi håller på med? Och det är ett faktum att vi är ett offer för vår massmediala väst-propaganda och att nyheter är vinklade. Det här är något vi gärna vill anklaga exempelvis diktaturer och arabländer för, att påverka och vinkla sin nyhetssändning. Men vad är vi själva utsatta för? Hur många skygglappar sätter man på oss dagligen, hur många sanningar kommer aldrig fram och hur många gånger utmålar vi "vår sida" som "den gode" och den andra kulturen som "den onde-den fule".
Faktum är att om vi så ser varje nyhetssändning som sänds i den media vi kan nå och förstå i vårt land, så kan vi vara säkra på att vi inte har en susning om vad som sker och vad som egentligen skett bakom kulisserna.
Och vi bryr oss inte ens?
Reggis:
Jag har full respekt för att du inte bryr dig Vince och jag gör samma bedömning som du att Calle B knappast bryr sig han heller och det stör mig. Däremot måste jag erkänna att jag bryr mig förbaskat mycket om detta terroriststämplande hit och dit. Det leder till att oftast helt oskyldiga människor â€för säkerhets skull†förklaras mer eller mindre som fredlösa på mycket lösa grunder. Att förklaras fredlös får mig att tänka på medeltiden då civilisationen inte var speciellt högt utvecklad.
Därför är min uppfattning att det är viktigt att föra upp den här typen av frågor så att det inte bara sker bakom stängda dörrar. Nästa gång kan det vara du Vince som umgåtts med en enligt USA â€farlig†människa och drabbas av bannbullan. Då kommer du att få bry dig varken du vill eller inte. Men du känner antagligen att detta är så långt bort så risk saknas. Jag är inte så säker på det.
Jag vänder mig också mot Calle Bildt fega attityd mot USA och deras brott mot de så kallade mänskliga rättigheterna. När det är andra länder då står han på barrikaderna och skriker. Men när det gäller USA så kan de till och med skjuta ner Svenska medborgare utan att man hör ett ord från denna man. Det är egentligen oerhört när man tänker efter. Låt oss säga att Ryssland skjutit ner en Svensk medborgare av Georgiskt ursprung som stämplats som terrorist i Ossetien. Då tror jag inte Calle varit tyst.
Fast jag får en känsla av att detta är en komplott där man försöker mörka ett mord på en Svensk medborgare med hjälp av lösa påståenden från SÄPO. Det luktar och det luktar stor skandal som i fallet med Egyptierna.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
Gå till fullversion