Författare Ämne: Amerika skjuter ihjäl en eventuellt oskyldiga Svenska medborgare var är Calle Bi  (läst 5007 gånger)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil

I går råkade jag se en SÄPO-man som intervjuades beträffande den här påstådda terroristen med Svensk medborgarskap som sköts av Amerikanerna den 5 oktober. När jag gick på kurs i att avläsa människors kroppsspråk så fick jag lära mig att se när människor ljuger. Den här personen hade inte bara ett attribut som talade för lögn utan flera.

Detta får mig att tro att Amerikanerna skjutit ihjäl en oskyldig person. Att det inte alls handlar om någon så kallad terrorist utan nu söker SÄPO att hjälpa Amerikanerna att dölja detta mord som utförts på en oskyldig Svensk medborgare. Nu skulle jag vilja se att Carl Bildt efterfrågade lite bevis på Amerikanernas påståenden. Bildt var är du? Är du i Georgien? Svensk medborgare skjuten eventuellt mördad av främmande makt vad gör du?


Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
Bildt är på möte och propagerar för fri invandring från öster så halva Ryssland kan komma hit.
vad gör man inte för billig arbetskraft?

Vince

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 241
    • Visa profil
Vem fan bryr sig??Brist på empati ja kanske de men seriöst,vem bryr sig???Tror inte bildt sitter på ett retroforum och läser dina inlägg så vill du ha svar får du nog kontakta honom själv Reggis istället för att sitta bakom en skärm och spekulera.

MVH Micke

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
Vem fan bryr sig??Brist på empati ja kanske de men seriöst,vem bryr sig???Tror inte bildt sitter på ett retroforum och läser dina inlägg så vill du ha svar får du nog kontakta honom själv Reggis istället för att sitta bakom en skärm och spekulera.

MVH Micke

Micke... du har rätt. Vem bryr sig? Visst är det tragiskt? Det är för jäkligt.

Nu tolkar jag Reggis, kan ha fel. Men jag tror inte att hon tror att Carl Bildt sitter och läser hennes inlägg på retroforum. Jag tror att hon försöker skaka om lite. Få folk att bry sig. Se en värld utan för den egna snäva ramen. Tänka lite. Vad är det vi håller på med? Och det är ett faktum att vi är ett offer för vår massmediala väst-propaganda och att nyheter är vinklade. Det här är något vi gärna vill anklaga exempelvis diktaturer och arabländer för, att påverka och vinkla sin nyhetssändning. Men vad är vi själva utsatta för? Hur många skygglappar sätter man på oss dagligen, hur många sanningar kommer aldrig fram och hur många gånger utmålar vi "vår sida" som "den gode" och den andra kulturen som "den onde-den fule".

Faktum är att om vi så ser varje nyhetssändning som sänds i den media vi kan nå och förstå i vårt land, så kan vi vara säkra på att vi inte har en susning om vad som sker och vad som egentligen skett bakom kulisserna.

Och vi bryr oss inte ens?

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Jag har full respekt för att du inte bryr dig Vince och jag gör samma bedömning som du att Calle B knappast bryr sig han heller och det stör mig. Däremot måste jag erkänna att jag bryr mig förbaskat mycket om detta terroriststämplande hit och dit. Det leder till att oftast helt oskyldiga människor ”för säkerhets skull” förklaras mer eller mindre som fredlösa på mycket lösa grunder. Att förklaras fredlös får mig att tänka på medeltiden då civilisationen inte var speciellt högt utvecklad.

Därför är min uppfattning att det är viktigt att föra upp den här typen av frågor så att det inte bara sker bakom stängda dörrar. Nästa gång kan det vara du Vince som umgåtts med en enligt USA ”farlig” människa och drabbas av bannbullan. Då kommer du att få bry dig varken du vill eller inte. Men du känner antagligen att detta är så långt bort så risk saknas. Jag är inte så säker på det.

Jag vänder mig också mot Calle Bildt fega attityd mot USA och deras brott mot de så kallade mänskliga rättigheterna. När det är andra länder då står han på barrikaderna och skriker. Men när det gäller USA så kan de till och med skjuta ner Svenska medborgare utan att man hör ett ord från denna man. Det är egentligen oerhört när man tänker efter. Låt oss säga att Ryssland skjutit ner en Svensk medborgare av Georgiskt ursprung som stämplats som terrorist i Ossetien. Då tror jag inte Calle varit tyst.

Fast jag får en känsla av att detta är en komplott där man försöker mörka ett mord på en Svensk medborgare med hjälp av lösa påståenden från SÄPO. Det luktar och det luktar stor skandal som i fallet med Egyptierna.

Vince

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 241
    • Visa profil
Micke... du har rätt. Vem bryr sig? Visst är det tragiskt? Det är för jäkligt.

Nu tolkar jag Reggis, kan ha fel. Men jag tror inte att hon tror att Carl Bildt sitter och läser hennes inlägg på retroforum. Jag tror att hon försöker skaka om lite. Få folk att bry sig. Se en värld utan för den egna snäva ramen. Tänka lite. Vad är det vi håller på med? Och det är ett faktum att vi är ett offer för vår massmediala väst-propaganda och att nyheter är vinklade. Det här är något vi gärna vill anklaga exempelvis diktaturer och arabländer för, att påverka och vinkla sin nyhetssändning. Men vad är vi själva utsatta för? Hur många skygglappar sätter man på oss dagligen, hur många sanningar kommer aldrig fram och hur många gånger utmålar vi "vår sida" som "den gode" och den andra kulturen som "den onde-den fule".

Faktum är att om vi så ser varje nyhetssändning som sänds i den media vi kan nå och förstå i vårt land, så kan vi vara säkra på att vi inte har en susning om vad som sker och vad som egentligen skett bakom kulisserna.

Och vi bryr oss inte ens?

så du menar att reggis nedvärderar mitt eget tänkade och förmåga att dra egna slutsatser så grovt att hon känner att hon måste upplysa mig som nån liten barnunge??Mina ögon är vidöppna och jag lever inte inom Sverige gränser mer änn fysiskt.Det är väll klart att massmedia vinklar saker hur dom vill/hur någon specifik person eller grupp vill samt efter vad dom får betalt.Pengar styr våran värld och det är inget som det kommer gå att ändra på ,och jag är nöjd med det för jag vet att det mesta som står i media inte stämmer till 100%.
Jag tycker det är helt fel att nedvärdera sina medmänniskors intelligens så pass att man tycker man måste berätta för dom vad man personligen tycker är snett och fel i världen,vem bryr sig om vad nån annan tycker.Männsikor är i grund och botten egoister och när det kommer till kritan ser man ALLTID ALLTID endast till sitt eget bästa.När det gäller liv eller död mellan två individer då handlar man egoistiskt,människor är skapta med en överlevnadsinstinkt.Dock finns det ju alltid en regel som bekräftar undantaget det vet jag.
isst kanske vi ser oss,västvärlden som dom goda och det är aksnke fel.men den sidan som vi tycker är dom onda,hur tror du dom ser på saken???Jo precis som vi,deras åsikter,våra åsikter,deras värld,våran värld,försök övertyga en rätttroende extremist muslim.det går inte för att han är så hjärntvättad och han anser at vi är hjärntvättade.Människor har inte kommit så långt i evolutionen att man kan se över olikheter ännu och kommer inte göra så på många hundra år.

Jag har full respekt för att du inte bryr dig Vince och jag gör samma bedömning som du att Calle B knappast bryr sig han heller och det stör mig. Däremot måste jag erkänna att jag bryr mig förbaskat mycket om detta terroriststämplande hit och dit. Det leder till att oftast helt oskyldiga människor ”för säkerhets skull” förklaras mer eller mindre som fredlösa på mycket lösa grunder. Att förklaras fredlös får mig att tänka på medeltiden då civilisationen inte var speciellt högt utvecklad.

Därför är min uppfattning att det är viktigt att föra upp den här typen av frågor så att det inte bara sker bakom stängda dörrar. Nästa gång kan det vara du Vince som umgåtts med en enligt USA ”farlig” människa och drabbas av bannbullan. Då kommer du att få bry dig varken du vill eller inte. Men du känner antagligen att detta är så långt bort så risk saknas. Jag är inte så säker på det.

Jag vänder mig också mot Calle Bildt fega attityd mot USA och deras brott mot de så kallade mänskliga rättigheterna. När det är andra länder då står han på barrikaderna och skriker. Men när det gäller USA så kan de till och med skjuta ner Svenska medborgare utan att man hör ett ord från denna man. Det är egentligen oerhört när man tänker efter. Låt oss säga att Ryssland skjutit ner en Svensk medborgare av Georgiskt ursprung som stämplats som terrorist i Ossetien. Då tror jag inte Calle varit tyst.

Fast jag får en känsla av att detta är en komplott där man försöker mörka ett mord på en Svensk medborgare med hjälp av lösa påståenden från SÄPO. Det luktar och det luktar stor skandal som i fallet med Egyptierna.


Vaddå,tycker du på fullt allvar att dagens värld är en utvecklad civilisation när man har heliga krig gällande ämnen som inte finns.När man invaderar land för att man TROR dom har kärnvapen och mördar halva befolkningen och sen döljer det med att man skulle befria dom från talibanerna,amerikanska inbrödeskriget två ungefär samma historia,olika människor.Eller när pirater härjar utanför afrikas kuster,eller varför inte klimatfråga??På fullt allvar Reggis,utvecklad civilisation?Männsikan har inte kommit ens en tiondel på vägen mot en utvecklad civilisation.
Skulle jag umgås med fel folk och bli terroriststämplad och därmed nån typ av fredlös så skulle jag inte ha några problem med det.Det är ju dom och inte jag som satt en stämpel på mig,jag vet vad jag är och inte är.Det är absolut inga problem att leva utanför lagarna och reglerna här i världen,man behöver inte ens inneha nått medborgarskap,världsvagabond om man så vill.Det handhas mer svarta pengar änn vita i världen varje dag,många människor i U-land lever idag i princip som fredlösa.Har man inga större moraliska principer och en överlevnads instinkt så löser man det.Ser mig själv som individualist och anser att den ensamma individen är starkast.

Angående carl bildts attityd mot usa har jag inget att säga om då jag inte lyssnar på politiker överhuvudtaget,idelogibundet folk är svagsinta som behöver höra till en grupp för att kunna tycka nått.
Sen om det är en mörkläggning eller inte,killen är död,han lär inte hoppa ur graven om det visar sig vara en komplott.Visst politikerna får sig en fet skandal och vi byter ut dom.....mot vaddå??Likadana männsikor bara att dom påstår sig tillhöra den röda sidan,kallar sig gärna kommunist och sen plocklar ut en lön på 94.ooo i månaden rakt av från folkets skattepengar.Nä Sverige är ett sjunkande skepp sålänge idelogibundna personer har makten.

MVH Micke

Edit:ursäkta alla stavfel och liknande.
« Senast ändrad: fre 17 okt 2008 20:34:07 av Vince »

airam

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 8
    • Visa profil
Carl Bildt håller alltid med USA.
Jänkarna (och speciellt deras politik) är hans största idoler.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
så du menar att reggis nedvärderar mitt eget tänkade och förmåga att dra egna slutsatser så grovt att hon känner att hon måste upplysa mig som nån liten barnunge??

Jag tycker det är helt fel att nedvärdera sina medmänniskors intelligens så pass att man tycker man måste berätta för dom vad man personligen tycker är snett och fel i världen,vem bryr sig om vad nån annan tycker.

det går inte för att han är så hjärntvättad och han anser at vi är hjärntvättade.

Om du vill läsa Reggis inlägg som nedvärderande eller utpekande gentemot dig, så varsågod. Jag är också läsare och jag måste säga att jag personligen inte kan relatera till att känna mig nedvärderad i varje fall.

Jag tycker att det är intressant med människor som har åsikter, gör ställningstagande, som bryr sig och som reflekterar över omvärlden och det som händer omkring oss, eller det som rapporteras i media. Jag tror att det är många som bryr sig om vad andra tycker, även om jag tyvärr tror att de flesta tänker som du själv skriver "vem bryr sig om vad någon annan tycker". Jag tycker dock att det är skrämmande att så få verkar bry sig. Vad skall vi med ett så snabbt informationsflöde som vi har idag, med en hel värld nästan omöjlig att begränsa som internet, när den helst eller mest används till att förmedla bloggar om mode och nya trender?

Jag anser och hävdar och tror att vi är hjärntvättade och indoktrinerade med amerikansk imperialistisk propaganda. Jag tror inte att vi i västvärlden varken är så goda, så utan ont uppsåt, så överlägsna i våra kulturer eller att världen speglas från vårt tankemönster eller de paradigm vi själva gärna vill tro är världsomspännande etc, utan det här är något vi har förletts att tro just för att vår massmedia är så ensidig i sin propaganda. Världen är mycket störra utanför vårt fönster än vi själva vill ta till oss tror jag.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Jag nedvärderar ingen Vince. Varför skulle jag göra det? Jag vet att det finns fler än du som ser hela mänskligheten som en enda stor Brechtopera där människovärdet består i hur stor nytta jag kan ha av personen. Att allt kan värderas i pengar. Även jag blir förvånad när efterlevande begär skadestånd efter personer som förolyckats. Oj vi fick 200.000 kr i ersättning för morsan när hon skars i småbitar på grund av slarv från hennes arbetsgivare, äntligen har rättvisa skipats.

Men nu är det så att jag är Anarkist och därför tror jag på människor. Jag tror precis som Brecht att när det går upp för människor att det finns andra värden än att se människor som ekonomiska språngbrädor så blir människan mindre egoistisk. Jag tror precis som Krapotkin att det finns en kraft hos alla att agera oegennyttigt och ge hjälp. Den kraften utvecklas olika  beroende på i vilken social miljö man vistas. Jag tror precis som William Godwin att det enda sättet att riktigt påverka sin omgivning är att göra det personligen och inte via propaganda. Därför kommer de flesta till insikt om att ömsesidighet är något som inte bara leder till bättre relationer med andra utan faktiskt också är till fördel för individen själv på sikt.

Det förekommer rätt mycket ömsesidighet  i naturen i övrigt så att egoism och överlevnadsinstinkt skulle vara den enda drivkraften är fel. Ömsesidighet finns också bland djuren.

Sen vänder jag mig mot ditt påstående att ideologi skulle vara av ondo. Däremot är det av ondo att inte leva som man lär. Tycker också att vi skall utnyttja den transparens vi har fått genom nätet. Att människor som beter sig fel inte längre kan göra det i ”hemlighet”. Med fel avser jag inte lever som de lär. Utan avslöjas de hela tiden och att det finns en risk för upptäckt så gör vi egoismen ”olönsam” och stärker individen.