Allmänt > Fria diskussioner

Ernst Billgrens sopor på Tradera???????????

<< < (2/4) > >>

Reggis:
Ernst B är kul men jag ser nog honom mer som en artist än en konstnär. Tror hans "konst" har ett relativt kort bäst före datum. Fast jag gillar hans avslappnade attityd inför konstbegreppet så jag tror inte att han skulle ta illa vid sig av det jag skriver här utan tvärt om. Det handlar alltså mer om idé än om det färdiga verket. Den konsten som inte lämnar fysiska spår efter sig utam hamdlar om en upplevelse i tiden brukar ha kort hållbarhet då miljön för verket förändras, tiden går. Den är inte sämre för det utan kanske tvärt om, den påverkar i nuet.

engelsson:
Hela soppåseidén kanske ses av herr Billgren som happening i sig..förmodligen är det väl nån form av välgörenhetsjippo..vem vet..

ada:
Jag såg en utställning av Ernst Billgren som gjorde mej riktigt glad. Stora tavlor med breda ramar, och som dekor i ramen kunde det sitta en ankstjärt på var sida (som om en anka dykt rätt in i ramen)

Det är konst. När det väcker känslor. Och det kan man nog säga om den signerade soppåsen också, många kan bli upprörda: "sån skit!" och då har man ju faktiskt lyckats väcka känslor hos folket, alltså är det konst.

JJ:
Vi får bevaka feedbacken så ser vi om vinnaren blev nöjd eller inte.

ada:
Den gick för: 27268 kr

Högste budgivare: HantverkshusetHöllviken

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion