Författare Ämne: Frakta en 50-tals musikmöbel från Uppsala till Jönköping?  (läst 10472 gånger)

Vince

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 241
    • Visa profil
Frakta en 50-tals musikmöbel från Uppsala till Jönköping?
« skrivet: ons 29 okt 2008 18:20:34 »
Hejsan
Har hittat en musikmöbel med skivspelare och radi i som skulle matcha mitt skåp jag har här hemma perfekt,har letat länge nu och denna möbel jag hittat är verkligen den som jag letat sålänge efter.Problemet är dock att jag finns i Jönköping och min nya kärlek i Uppsala.jag har mailat lite olika flyttfirmor och dom vill ha mellan 1900-2500:- får att få ner den hit och det är alldeles för dyrt för in plånbok.Nån som har några andra tips??Säljaren skulle kolla med bussgods men jag har inga större förhoppningar att dom är billigare.

MVH Micke

engelsson

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 601
    • Visa profil
SV: Frakta en 50-tals musikmöbel från Uppsala till Jönköping?
« Svar #1 skrivet: ons 29 okt 2008 18:22:52 »
Kolla med lokala åkerier om de har en bil som går "tom" tillbaka från Uppsala..brukar gå o ordna..

guygil

  • Gäst
SV: Frakta en 50-tals musikmöbel från Uppsala till Jönköping?
« Svar #2 skrivet: ons 29 okt 2008 18:24:14 »
O prata gärna med föraren direkt så brukar det mesta gå att fixa

Vince

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 241
    • Visa profil
SV: Frakta en 50-tals musikmöbel från Uppsala till Jönköping?
« Svar #3 skrivet: ons 29 okt 2008 18:54:41 »
Är lastbilschaufför till yrket själv så den vägen är redan täckt och inte fanns det nått i min närhet  >:(

engelsson

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 601
    • Visa profil
SV: Frakta en 50-tals musikmöbel från Uppsala till Jönköping?
« Svar #4 skrivet: ons 29 okt 2008 19:01:48 »
Ok :D då vet jag inte..men lycka till ;)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Frakta en 50-tals musikmöbel från Uppsala till Jönköping?
« Svar #5 skrivet: ons 29 okt 2008 20:49:01 »
Är det så jävla dyrt att transportera prylar? Jag är förvånad. Här klagar man på Posten och brevportot där man till en kostnad av  5:50 (6:00 från årsskiftet) kan transportera ett brev från Stockamölla till Arjeplog och dessutom över natten. Fy fasen Posten är ju fantastisk, eller hur?

guygil

  • Gäst
SV: Frakta en 50-tals musikmöbel från Uppsala till Jönköping?
« Svar #6 skrivet: ons 29 okt 2008 21:15:37 »
ta o hör med poståkeriet direkt för där kan man få hyfsade fraktpriser

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: Frakta en 50-tals musikmöbel från Uppsala till Jönköping?
« Svar #7 skrivet: tor 30 okt 2008 11:38:44 »
Eller hyr ett släp för 300:- och åk och hämta själv. Fyra timmar enkel resa och Uppsala är en trevlig stad!
Allt går.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Frakta en 50-tals musikmöbel från Uppsala till Jönköping?
« Svar #8 skrivet: tor 30 okt 2008 18:58:49 »
Alldeles riktigt, jag borde ta bort pladdret, men låter det stå kvar som exempel på hur man inte ska sticka från ämnet

Vince, jag håller med om egen bil, hurdant åbäke handlar det om? Behövs ens släpvagn? Min radiogrammofonmöbel gick faktiskt in i Kian med fällt baksäte. Nog vore det att föredra en bil med låg bensinförbrukning framför en sån som jag tror du föredrar annars. Kanske det lönar sej att hyra en liten skitbil för 295 eller så med fria mil (men bensinkostnad förstås) -om det finns såna bra erbjudanden. Jag kommer till Stockholm (450 km) på 350 kr i bensin kan jag tillägga.
« Senast ändrad: tor 30 okt 2008 19:00:42 av ada »
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Vince

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 241
    • Visa profil
SV: Frakta en 50-tals musikmöbel från Uppsala till Jönköping?
« Svar #9 skrivet: tor 30 okt 2008 22:01:27 »
Alldeles riktigt, jag borde ta bort pladdret, men låter det stå kvar som exempel på hur man inte ska sticka från ämnet

Vince, jag håller med om egen bil, hurdant åbäke handlar det om? Behövs ens släpvagn? Min radiogrammofonmöbel gick faktiskt in i Kian med fällt baksäte. Nog vore det att föredra en bil med låg bensinförbrukning framför en sån som jag tror du föredrar annars. Kanske det lönar sej att hyra en liten skitbil för 295 eller så med fria mil (men bensinkostnad förstås) -om det finns såna bra erbjudanden. Jag kommer till Stockholm (450 km) på 350 kr i bensin kan jag tillägga.


Ja meningslöst pladder har jag inte mycket för,vill man tjattra kan man göra det nånannanstans,väldigt störande när det glider ifrån ämnet för att folk inte har respekt för ämnet och trådskaparens frågor och liknande.

Jag skulle nog tro att en släpkärra behövs,dock vet jag inte måttena på den.Jag har väll tillgång till både släpkärra och bilar,det stora problemet för mig är tiden,jobbar ca 10-12 timmar varje dag och på helgerna är jag alltid uppbokad med diverse saker så tiden finns inte riktigt att hämta möbeln själv.
En bil som inte drar åtminstone 1,5L / Mil är ingen bil,det är en leksak  ;D ;)




engelsson

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 601
    • Visa profil
SV: Frakta en 50-tals musikmöbel från Uppsala till Jönköping?
« Svar #10 skrivet: tor 30 okt 2008 22:16:37 »
Men möbeln var skithäftig ;)

Vince

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 241
    • Visa profil
SV: Frakta en 50-tals musikmöbel från Uppsala till Jönköping?
« Svar #11 skrivet: tor 30 okt 2008 22:46:34 »
Men möbeln var skithäftig ;)

Jo den är ju det,and I wan´t it bad...

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Frakta en 50-tals musikmöbel från Uppsala till Jönköping?
« Svar #12 skrivet: fre 31 okt 2008 00:02:29 »
Men du Vince, du ska inte reta upp dej, det är det vår lilla Reggis går igång på, ta några djupa andetag och nonchalera.

Resedas lilla bil lär familjen kalla för "kundvagnen", min kallas för "lingonbilen",  leksaker jovisst, men man har råd att betala bensinen och åka långt  ;)

Och din möbel har ju ovanligt skarp och tydlig 50-talsstil, vilka ben! Så jag tror den är värd sitt pris och mer därtill

Min egen är bara en simpel Philips, vad är detta för märke?

(Min är presenterad här http://www.retroforum.se/index.php/topic,1430.0.html, och är dessutom filmad www.retroforum.se/xxx/Philips_AG1000R.wmv)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

JR

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 100
    • Visa profil
SV: Frakta en 50-tals musikmöbel från Uppsala till Jönköping?
« Svar #13 skrivet: fre 31 okt 2008 09:17:29 »
Jättesnygg! En sån skulle jag gärna oxå ha, har itne sett den varianten förut. Vad är det för märke/årsmodell?

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Frakta en 50-tals musikmöbel från Uppsala till Jönköping?
« Svar #14 skrivet: fre 31 okt 2008 22:02:49 »
Men du Vince, du ska inte reta upp dej, det är det vår lilla Reggis går igång på, ta några djupa andetag och nonchalera.

Resedas lilla bil lär familjen kalla för "kundvagnen", min kallas för "lingonbilen",  leksaker jovisst, men man har råd att betala bensinen och åka långt  ;)

Och din möbel har ju ovanligt skarp och tydlig 50-talsstil, vilka ben! Så jag tror den är värd sitt pris och mer därtill

Min egen är bara en simpel Philips, vad är detta för märke?

(Min är presenterad här http://www.retroforum.se/index.php/topic,1430.0.html, och är dessutom filmad www.retroforum.se/xxx/Philips_AG1000R.wmv)

Jag retar upp mig på folk som Reggis och jag drar mig inte för att säga det.

Jo just den "spot on" riktiga 50-tals designen var det jag föll för på den här möbeln,måste ha den  ;D
AB Gylling & Co är det som tillverkat den om jag förstått det hela rätt,tillverkningsår vet jag däremot inte.

MVH Micke

edit: inlägget står i mitt namn nu när jag rensat tråden från tjafs, men det är Vince/Micke som skrivit
Mitt senaste projekt www.ipnr.se