Författare Ämne: Hallå gullet!  (läst 10051 gånger)

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
Hallå gullet!
« skrivet: tor 30 okt 2008 19:00:35 »
 Bor du i Göteborg, jag har några ärende som behöver uträttas.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Hallå gullet!
« Svar #1 skrivet: tor 30 okt 2008 19:05:14 »
Hmm, vem har lovat dej att spara den bilden och lägga ut? :) Inte gbg här,  8 mil dit. Är det du som ska åka dit eller vill du ha nån att uträtta dina ärenden kan du fråga JJ kanske. Han ränner ändå omkring på loppisarna :)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Hallå gullet!
« Svar #2 skrivet: tor 30 okt 2008 19:15:19 »
 När men Ada då, det är mycket diskutabelt om det är din bild eftersom jag har fotograferat den själv. Så du får ta bort den sura gubben. Kom igen med en glad gubbe.

 Nä faktum är att jag såg ett Kvins som var så likt Dig på tv i dag, hade orange hår och intervjuades ang. brand i G...
 Men det är klart att du kan ha en dubbelgångare, på den tiden det begav sig så fanns det folk som kunde svära på att jag jobbade på posten i Hälsingborg och int tusan gjorde jag det.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Hallå gullet!
« Svar #3 skrivet: tor 30 okt 2008 20:18:53 »
Det är min gamle kompis AnnBritt Sirestam har den immateriella upphovsrätten som fotograf, hur mycket du än försöker med att du fotograferat av bildskärmen när jag hade bilden utlagd.

Eller får du rätten till MonaLisa när du fotograferar henne i Louvren?

(sen var det glada gubbar hela tiden om du kollar närmare :))
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Hallå gullet!
« Svar #4 skrivet: tor 30 okt 2008 21:13:42 »
 Var det du som intervjuades?

 Det är klart att jag få rätten till MonaLisa om jag tagit bilden på mitt sätt och det har jag. Du ser vilka förskönande åtgärder jag trollat fram.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Hallå gullet!
« Svar #5 skrivet: tor 30 okt 2008 21:48:42 »
Intervjuades? av min kompis? och vilket förskönande?
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Hallå gullet!
« Svar #6 skrivet: tor 30 okt 2008 21:52:25 »
Har Kanon fotat av sin TV så kan väl knappast du göra anspråk på den bilden Ada. Tycker du att TV:n är din också bara för att du just då befinner dig i burken? Då ska jag be någon ta en bild på mig i kungliga slottet så kan jag titulera mig drottning efter det.

Jag förstår dig Kanon att du vill hitta någon annan som utför ärenden åt dig i Göteborg för dit är det inte roligt att komma. Fast ett tips, ta med dig klädnypor så du slipper stanken av fisk, förfärlig. Då slipper du också riskan att få känna doften av göteborgarnas andedräkt, den är inte heller kul. Fast egentligen är det inte så konstigt som det låter för en Göteborgare är egentligen en muterad sill som fått två ben. Tänk också på att både Evert Taube och Alvar Hård kommer därifrån. Du vet han som brukade hoppa stav på Kiviks marknad.

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Hallå gullet!
« Svar #7 skrivet: tor 30 okt 2008 21:57:51 »
 Eftersom du inte vet något om någon intervju så var det inte du och förskönandet är lika diffust fast  där är det du.
 Nu får jag dra något gammalt över mig.

engelsson

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 601
    • Visa profil
SV: Hallå gullet!
« Svar #8 skrivet: tor 30 okt 2008 22:14:54 »
Kanon kanon..lika underbart obegriplig igen  ;)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Hallå gullet!
« Svar #9 skrivet: tor 30 okt 2008 22:39:28 »
Har du tejpat fast fotot på TV:n Kanon? Så du har bara en bild på din TV. Blir inte det lite långsamt, och då menar jag slow. Så du kör med slow-TV. Är det av besparingsskäl i dessa kristider, det gäller att spara på hjärnan så att den inte får för mycket som till exempel rörliga bilder.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Hallå gullet!
« Svar #10 skrivet: fre 31 okt 2008 00:38:30 »
Eftersom du inte vet något om någon intervju så var det inte du och förskönandet är lika diffust fast  där är det du.
 Nu får jag dra något gammalt över mig.

Ah, jag glömde att du skrev om nån i orange hår som blev interjvuad på TV.... My bad

För att andra ska hänga med när Reggis retas, får jag väl lägga ut originalet igen, jag provade min nya kamera, hur den hanterade glasblänk, och resultatet blev som synes man ser mej i dubbel upplaga faktiskt (eller min ena hand som håller upp kameran och faktiskt lite ansikte också) och min gitarr i bakgrunden och bokhyllan (alltså inte den på fotot utan den i speglingen)

Så det är ingen bild från tv. (Jag har bara blivit intervjuad i tidningar och radio) Jag hänger inte med på förskönandet heller då din bild är grusig Kanon, och jag behövde inget förskönande 1995, däremot idag :) Du kanske kan hjälpa mej försköna ett aktuellt foto istället :)

« Senast ändrad: fre 31 okt 2008 00:45:43 av ada »
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Hallå gullet!
« Svar #11 skrivet: fre 31 okt 2008 07:46:54 »
 Vi vill väl inte att du skall bli utslätad, det är bra som det är. Se till att inte bli utslätad (smittad av omgivningarna).

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Hallå gullet!
« Svar #12 skrivet: fre 14 nov 2008 22:10:28 »
FYYYYYYYY Kanon, jag trodde det var mig du ropade på. Svikare där!  >:(

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Hallå gullet!
« Svar #13 skrivet: fre 14 nov 2008 23:58:06 »
Pratade förresten i radio idag, och kommer i tidningen imorgon (förhoppningsvis inte på bild...)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Hallå gullet!
« Svar #14 skrivet: lör 15 nov 2008 17:16:21 »
 Det måste varit en stor radio?
Tidningar är bra att svepa in både det ena och det andra i.
Det var inte Playboy?