Allmänt > Fria diskussioner

Killar för faan inte kloka.

<< < (3/6) > >>

kikarbara:

--- Citat från: Reggis skrivet fre 31 okt 2008 08:44:35 ---Visst är det så Kikarbara, det sitter i Y-kromosomen. Ett annat drag är att de skall ha någon sorts marktjänst också så fort de utför en hushållsnära tjänst. Då skall man stå där på pass när de skriker ut sina kommandon: ”Tång, nej inte en sån utan en sån, ofta på någon form av obegripligt fackspråk dessutom.”  Inte faan kan jag beteckningen på olika sorters tänger. I min värld finns det stora och små men den iakttagelseförmågan räcker inte i dessa sammanhang.

--- Slut citat ---

Ah, du menar såndär moj med en grunka därfram på? Som de vevar med eller kapar med?  ;)

Kanon:
 Det vassaste som finns eller har funnits är gamla verktygsmaskiner som går åt fel håll eftersom det kan kosta en framtand om man vevar fel.
 En gammal kipphyvel gick åt fel håll och det kostade skärstålet som bara small till och den halvan som bröts av var det tur att man inte fick i skallen. Då hade man kanske kippat efter andan för sista gången.

Tallen:
Det är helt okej att stå ute i fint väder och fixa däcken, man kan ta det lugnt titta på naturen och låta det ta sin tid...däremot att stå ute i detta (snö)väder skulle aldrig falla mig in. Om sambon vill ha bilen då får hon köra med sommardäck (eller låta bli och ta bussen istället)  ;D Jag byter när det blir mindre slask.

Jag skulle aldrig tvinga henne att se på (vara med) när jag bytte däck, då måste man ju arbeta så det ser ut som om man gör nåt...hehehe..

Sen Reggis, inte ska du vara så rädd att ta i så att naglarna ryker, man lär sig alltid nåt av det med...det är dessutom inte helt fel att se på när kvinnor arbetar fysiskt...en trevlig gest mot killen! Gissa om han skulle bli förvånad ;)

convallaria:
På däcksverkstan i hembyn står jag gärna och ser på när två snygga grabbar pysslar om Volvon under tak. Det är värt de 200:- alla gånger.

Kanon:
 Vi killar gillar när bildäcken rullar.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion