Allmänt > Fria diskussioner
Hallååååååå någon där??
Reggis:
Sussieh jag svarar gärna på frågor om internationellt konsthantverk, konst samt textilier (inte sånt här om tryckta tyger och liknande utan vävda textilier) samt mattor. Tyvärr så är det sällan frågor runt dessa ämnesområden.
Reseda:
Håhåjaja hur hinner ni tänka på design mm? 5 sorters småkakor + saffransbröd, lussekatter kransar och flätor står i frysen. Kokoskakor och struvor är på gång idag. Pepparkaksdegen väntar färdiggjord på verandan.
SNART är det jul. De flesta julklapparna är köpta, men inte inslagna.
Reggis:
Vad är det du håller på med Reseda? Tänker du ge oss andra här hjärtinfarkt? Jag kommer att göra som vanligt och låta Coop stå för matlagningen. Det enda jag gör själv är den obligatoriska fiskpatén.
I år kommer det att bli ytterst spartanskt framför allt med tanke på att svälten i världen ökar på grund av etanolbilskörningen. Fast det är ju sånt som våra politiker uppmuntrar att bidra till, världssvälten och ökad barnadödlighet. Det är något som prioriteras med miljöbilspremier och annat. I Stockholm är dessa â€svältbilar†till och med befriade från trängselskatt vilket i och för sig är helt rätt då trängseln på jorden blir mindre när man gör bränsle av mat och fattiga dör av svält. Kalla saker vid dess rätta namn nämligen â€svältbilspremieâ€.
Kokoskakor är smaskens Reseda. Är det sådana där toppiga saker som är lite kladdigt mjuka innanför en vackert brunbränd yta? Lägg melonglass runt, lite chokladsås och häll ett par matskedar päronkonjak på samt en klick grädde.
Reseda:
Jäpp Reggis, det är sådana Kokoskakor. Nu är de gräddade och struvorna kokta.
Struvor måste vara de billigaste kakor som finns att göra. det blev 65 st. Lite tidsödande att koka dem i rapsoljan bara.
Hjärtinfarkten slår väl till vid Lucia hos er som inte är ute i tid ;D
engelsson:
Ja nu blev det lite ångestladdat må jag säga..jag har inte ens koll på var jag har adventsstakarna ;D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion