Allmänt > Fria diskussioner

Hallååååååå någon där??

<< < (6/10) > >>

ada:
Jag kan förvarna om att nästa vecka kommer Reseda att ha bakat lussekatterna och veckan därpå alla pepparkakor eller nåt åt det håller, det är bara att slå dövörat till :) Jag föredrar att baka lusekatter på lucia osv så jag vägrar känna nån press :)

engelsson:
Jahapp..de e bara o borra ner sig bekvämare ner i soffhörnet dra mysefilten tätare runt sig o smaska färdigköpta pepparkakor o lugnt förlita sig på att adventsljusstakarna snällt trippar upp i fönstrena av sig själv..japp passar mig utmärkt..detta ska hädanefter bliva min melodi... :D

Reggis:
Det är inte så att jag är avis på Reseda för hennes husliga kunskaper utan det är mest beundran. Skulle aldrig komma på tanken att baka pepparkakor eller lussibullar, nej sådant växer på konditoriet. Den enda gång det doftar bak är när jag sätter en bakfärdigsurdegslimpa (vilket ord föresten) från Lidl i ugnen fast det känns som fusk i de här sammanhangen.

Baka lussikatter på lucia Ada, jag brukar få sådana. Har du ingen uppvaktande kavaljer som lussar dig på sängen? Tycker det är en trevlig morgon. När jag ätit lussebullen så är det dags för en rundtur i sängen innan man kommer sent till jobbet med andan i halsen för att hinna med bullen där också.

convallaria:
Ack Reseda, äntligen är du tillbaka. Men klenäterna då? När är det dags att börja med klenäterna? (Har nämligen nyligen införskaffat en klenätsporre - det ni!)

Svar till "frågvis".

Reseda:
Klenäter bakar jag inte. Däremot står det en hink med 120 struvor i på punschverandan nu.
Allt är färdigbakat förutom pepparkakrna.

Adventsljusstakarna kom ut ur garderoben igår. I helgen ska de besiktas. Ärväl som alltid: Massor av trasiga lampor, trots att de var hela då deställdes undan.

VAD händer i garderobens mörker? HUR kan lampor som inte är i bruk eller vidrörs gå sönder?

Folk på byn hade redan till All Helgona helgen satt upp och tänt utebelysningar. Jag ligger i startgroparna. Bara att sticka i kontakterna. Detta görs fredag före !:sta advent.

Ett antal år har GGTK svurit hemska haranger, då snön slagit till precis då alla ljuskedjor mm ska monteras. Numera sätts grannlåten p plats tidigt, men med kontaktförbud.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion