Författare Ämne: Hallååååååå någon där??  (läst 22721 gånger)

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Hallååååååå någon där??
« Svar #15 skrivet: tis 4 nov 2008 22:02:21 »
 Nu är den inte min vilket man kan beklaga eftersom dagspriset kan landa på ett par miljoner dollar om man skulle har lite röta.
 Ok att dom knackar ut liknande i nuläget men denna tillhör godbitarna här i världen.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Hallååååååå någon där??
« Svar #16 skrivet: tis 4 nov 2008 22:30:47 »
Men det är 43,83 medlemmar som loggar in varje dag i snitt (inte länge sen det var bara 40 nåt) det tycker jag är oerhört sympatiskt.

Så du hade väl bara otur Engelsson om ingen var inne just då...
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

engelsson

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 601
    • Visa profil
SV: Hallååååååå någon där??
« Svar #17 skrivet: tis 4 nov 2008 22:35:43 »
Hade säkert otur då..men tomt o ensamt var det :D

Sussieh

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 222
    • Visa profil
SV: Hallååååååå någon där??
« Svar #18 skrivet: tis 4 nov 2008 22:38:22 »
Tycker det verkar som det måste vara nån finsk designer till prylarna för att man ska få nåt svar här inne nuförtiden..... :(

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Hallååååååå någon där??
« Svar #19 skrivet: ons 5 nov 2008 00:08:52 »
Men nog diskuteras det NilsJohan och Snapphanegrillar, och massor av annat? H55-utställningen är också ursvenskt? Men tycker du något inte besvarats se till att lyfta tråden (men svaret kan vara ibland att något är av väldigt anonym tillverkning och ingen har nåt att säga)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Hallååååååå någon där??
« Svar #20 skrivet: ons 5 nov 2008 10:18:30 »
Sussieh jag svarar gärna på frågor om internationellt konsthantverk, konst samt textilier (inte sånt här om tryckta tyger och liknande utan vävda textilier) samt mattor. Tyvärr så är det sällan frågor runt dessa ämnesområden. 

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Hallååååååå någon där??
« Svar #21 skrivet: ons 5 nov 2008 10:27:24 »
Håhåjaja hur hinner ni tänka på design mm? 5 sorters småkakor + saffransbröd, lussekatter kransar och flätor står i frysen. Kokoskakor och struvor är på gång idag. Pepparkaksdegen väntar färdiggjord på verandan.

SNART är det jul. De flesta julklapparna är köpta, men inte inslagna.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Hallååååååå någon där??
« Svar #22 skrivet: ons 5 nov 2008 12:34:45 »
Vad är det du håller på med Reseda? Tänker du ge oss andra här hjärtinfarkt? Jag kommer att göra som vanligt och låta Coop stå för matlagningen. Det enda jag gör själv är den obligatoriska fiskpatén.

I år kommer det att bli ytterst spartanskt framför allt med tanke på att svälten i världen ökar på grund av etanolbilskörningen. Fast det är ju sånt som våra politiker uppmuntrar att bidra till, världssvälten och ökad barnadödlighet. Det är något som prioriteras med miljöbilspremier och annat. I Stockholm är dessa ”svältbilar” till och med befriade från trängselskatt vilket i och för sig är helt rätt då trängseln på jorden blir mindre när man gör bränsle av mat och fattiga dör av svält. Kalla saker vid dess rätta namn nämligen ”svältbilspremie”.

Kokoskakor är smaskens Reseda. Är det sådana där toppiga saker som är lite kladdigt mjuka innanför en vackert brunbränd yta? Lägg melonglass runt, lite chokladsås och häll ett par matskedar päronkonjak på samt en klick grädde.

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Hallååååååå någon där??
« Svar #23 skrivet: ons 5 nov 2008 14:21:43 »
Jäpp Reggis, det är sådana Kokoskakor. Nu är de gräddade och struvorna kokta.
Struvor måste vara de billigaste kakor som finns att göra. det blev 65 st. Lite tidsödande att koka dem i rapsoljan bara.

Hjärtinfarkten slår väl till vid Lucia hos er som inte är ute i tid ;D

engelsson

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 601
    • Visa profil
SV: Hallååååååå någon där??
« Svar #24 skrivet: ons 5 nov 2008 14:44:16 »
Ja nu blev det lite ångestladdat må jag säga..jag har inte ens koll på var jag har adventsstakarna ;D

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Hallååååååå någon där??
« Svar #25 skrivet: ons 5 nov 2008 15:58:23 »
Jag kan förvarna om att nästa vecka kommer Reseda att ha bakat lussekatterna och veckan därpå alla pepparkakor eller nåt åt det håller, det är bara att slå dövörat till :) Jag föredrar att baka lusekatter på lucia osv så jag vägrar känna nån press :)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

engelsson

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 601
    • Visa profil
SV: Hallååååååå någon där??
« Svar #26 skrivet: ons 5 nov 2008 16:17:22 »
Jahapp..de e bara o borra ner sig bekvämare ner i soffhörnet dra mysefilten tätare runt sig o smaska färdigköpta pepparkakor o lugnt förlita sig på att adventsljusstakarna snällt trippar upp i fönstrena av sig själv..japp passar mig utmärkt..detta ska hädanefter bliva min melodi... :D

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Hallååååååå någon där??
« Svar #27 skrivet: ons 5 nov 2008 18:59:20 »
Det är inte så att jag är avis på Reseda för hennes husliga kunskaper utan det är mest beundran. Skulle aldrig komma på tanken att baka pepparkakor eller lussibullar, nej sådant växer på konditoriet. Den enda gång det doftar bak är när jag sätter en bakfärdigsurdegslimpa (vilket ord föresten) från Lidl i ugnen fast det känns som fusk i de här sammanhangen.

Baka lussikatter på lucia Ada, jag brukar få sådana. Har du ingen uppvaktande kavaljer som lussar dig på sängen? Tycker det är en trevlig morgon. När jag ätit lussebullen så är det dags för en rundtur i sängen innan man kommer sent till jobbet med andan i halsen för att hinna med bullen där också.

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: Hallååååååå någon där??
« Svar #28 skrivet: tor 6 nov 2008 12:59:25 »
Ack Reseda, äntligen är du tillbaka. Men klenäterna då? När är det dags att börja med klenäterna? (Har nämligen nyligen införskaffat en klenätsporre - det ni!)

Svar till "frågvis".
Allt går.

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Hallååååååå någon där??
« Svar #29 skrivet: fre 14 nov 2008 22:00:40 »
Klenäter bakar jag inte. Däremot står det en hink med 120 struvor i på punschverandan nu.
Allt är färdigbakat förutom pepparkakrna.

Adventsljusstakarna kom ut ur garderoben igår. I helgen ska de besiktas. Ärväl som alltid: Massor av trasiga lampor, trots att de var hela då deställdes undan.

VAD händer i garderobens mörker? HUR kan lampor som inte är i bruk eller vidrörs gå sönder?

Folk på byn hade redan till All Helgona helgen satt upp och tänt utebelysningar. Jag ligger i startgroparna. Bara att sticka i kontakterna. Detta görs fredag före !:sta advent.

Ett antal år har GGTK svurit hemska haranger, då snön slagit till precis då alla ljuskedjor mm ska monteras. Numera sätts grannlåten p plats tidigt, men med kontaktförbud.