Allmänt > Fria diskussioner
Antik & Auktion eller Antikvärlden (f.d. Antikbörsen)?
convallaria:
Poängen med en prenumeration tycker jag är jättetrevlig: då får man en gåva varje månad.
Jag återvänder ofta till gamla artiklar i båda tidningarna trots att jag har hyllmeter böcker om allt vad gäller antikviteter och retro. Konsulterar gamla tidningar minst lika ofta som litteraturen.
Håller med Reggis till viss del: Antikvärlden tenderar att vara lite gubbig, medan A&A i så fall är lite gummig.
Tidningarnas ton skiljer sig ganska mycket. Antikvärlden försöker behålla sitt folkliga ursprung samtidigt som man gärna vill frottera sig med det fåtal höjdare som finns i landet. A&A kombinerar damtidningsstuk med lite fisförnämdhet.
Bilderna är oftast bättre i Antikvärlden, medan A&A:s skribenter besitter större skrivkunnighet. Och som sagt, A&As omslag framkallar kräkreflexer.
Båda skulle jag säga ändå är sympatiskt folkbildande.
Reggis:
Tyvärr så är ingen av tidningarna â€oberoende†utan man styrs av sina annonsörer. Har aldrig sett ett kritiskt ord någon gång om någon mässarrangör som annonserat i någon av dessa tidningar. Ingen av tidningarna skulle ta en debatt om eller kritisera någon â€antikkändis†utan här handlar det om en enda stor â€familjâ€. Den typen av tidningar vars enda målsättning är att slicka företrädare för den rådande paradigmen i röven blir snabbt ointressanta. Just det här lite fisförnäma som Convallaria nämner är typiskt. Eller som Antikrundans â€Ã…hh har kungen tagit på föremålet då har värdet 1.000-dubblatsâ€.
Reseda:
Chikis, du kan få båda tidningarna årets upplaga mot frakten. Då kan du ge mamma en Hvar fjortondedag! Sparsamhet är en dygd.!!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida
Gå till fullversion