Författare Ämne: Hatar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  (läst 7145 gånger)

JR

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 100
    • Visa profil
Hatar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
« skrivet: sön 9 nov 2008 19:18:53 »
En pryl jag sökt länge efter hittade jag nyligen på auktion på internet. Bjöd glatt tillsammans med andra, NÄR AUKTIONEN GÃ…R UT SLIPPER JAG INTE IN PÃ… SIDAN!!!!!!!!!!!! Såldes till ett skamligt lågt pris, skulle betalt minst 3-dubbelt!!! HATAR!!!

gitzie

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 888
    • Visa profil
SV: Hatar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
« Svar #1 skrivet: sön 9 nov 2008 19:22:57 »
Bryt ihop och gå vidare, min vän   ;)
There is just a slight difference between "hobby" and "mental illness" ;o))

engelsson

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 601
    • Visa profil
SV: Hatar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
« Svar #2 skrivet: sön 9 nov 2008 19:31:20 »
Irriterande..händer sånt ofta?

JR

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 100
    • Visa profil
SV: Hatar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
« Svar #3 skrivet: sön 9 nov 2008 19:34:17 »
Första gången det hänt för mig men var tyvärr med helt fel objekt... fick iofs skylla mig lite själv när jag inte gett något maxbud. Det var en relativt ovanlig kanna, 50-tal, Gunnel Nyman, som gick för några 10:or. Synd och skam!

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Hatar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
« Svar #4 skrivet: sön 9 nov 2008 20:25:45 »
Första gången det hänt för mig men var tyvärr med helt fel objekt... fick iofs skylla mig lite själv när jag inte gett något maxbud. Det var en relativt ovanlig kanna, 50-tal, Gunnel Nyman, som gick för några 10:or. Synd och skam!

Jag gjorde en sådan smärtsam upplevelse för något år sedan och jag grämer mig fortfarande. Sista minuten och datorn låser sig, det går inte att lägga bud och varan gleeed ut på inga pengar alls. Vad lärde jag mig? Jo, att inte vänta till sista minuten utan hellre lägga bud i tid med maxbud så att jag kan hänga med lite upp. Trist, men man gör inte samma sak två gånger förhoppningsvis.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Hatar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
« Svar #5 skrivet: sön 9 nov 2008 21:32:23 »
Det är ju som att inte hugga direkt på loppis, det gör man alltid. Att ta en repa och fundera är som att avstå för då hugger någon annan. Man skall alltid vara som en kobra. Se man någon som är ute efter samma pryl, ner med klacken på vederbörandes fot så är de sysselsatta tills man hunnit hugga prylen. Ibland går det riktigt illa, en gång var de tvungna att tillkalla ambulans efter en stamp av mig. Men ”jag bad så hemskt mycket om ursäkt” när jag gick därifrån med prylen samtidigt som jag avslutade det hela med en lip. Det var för övrigt en girig handlare så det är ingenting att tycka synd om.


JR

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 100
    • Visa profil
SV: Hatar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
« Svar #6 skrivet: sön 9 nov 2008 22:20:23 »
Jo, brukar nog vara mera på hugget och inte göra bort mig sådär även om jag inte tar till fysiskt våld...

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Hatar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
« Svar #7 skrivet: sön 9 nov 2008 22:38:28 »
Jag säger alltid: "Lyckas du inte så har du använt för lite våld." Det är bara att öka våldet så löser det problemet. Har någonsin en död människa ställt till problem för dig? Nej där ser du.

Sussieh

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 222
    • Visa profil
SV: Hatar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
« Svar #8 skrivet: sön 9 nov 2008 22:46:18 »
Jag säger alltid: "Lyckas du inte så har du använt för lite våld." Det är bara att öka våldet så löser det problemet. Har någonsin en död människa ställt till problem för dig? Nej där ser du.

haha...ja den kommentaren var bra :D

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Hatar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
« Svar #9 skrivet: mån 10 nov 2008 07:58:04 »
..och när det gäller andra saker, ex vis datorer eller kopiatorer som inte vill, kan du kallt säga "work or die", det brukar funka, åtminstone för mig.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Hatar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
« Svar #10 skrivet: mån 10 nov 2008 09:21:54 »
..och när det gäller andra saker, ex vis datorer eller kopiatorer som inte vill, kan du kallt säga "work or die", det brukar funka, åtminstone för mig.

Det där funkade INTE med Malte, min första bil. En liten audi 80 som gick som en klocka.

Jag satte mig bakom ratten och klappade honom på instrumentbrädan och berättade vart vi skulle idag. Malte startar och går troget hela vägen fram. Och det här ägnade vi oss varje morgon som en sorts morgonmantra.
Sen sätter sig dåvarande pojkvännen bakom ratten en dag och börjar med att krångla när han skall få in nyckeln. Inte ett klapp på instrumentpanelen, inte ett vänligt ord.
-Skitbil, ryter han.
Malte reagerade förstås genast. Och vägrade starta.
-Vad gör du, sa jag förfärat. Nu har du förolämpat honom, klart han inte startar, sa jag.
Pojkvännen vänder sig mot mig och väser mellan tänderna.
-Det är en bil för f*n. En skrothög.
På den kommentaren fick jag nog. Jag bad honom att genast gå ur min bil och dessutom, trots att han var pojkvän och skulle likna en man, sätta sig på höne-sidan av bilen, för nu är det jag som kör.
Jag sätter mig bakom ratten och ber Malte om förlåtelse. Jag lovar på heder och samvete att detta aldrig skulle få hända igen, utan att att jag ångrade mig och ville att allt skulle bli som förr, att han skulle förlåta mig och ta mig dit vi behövde åka.
Jag sätter in nyckeln utan problem och Malte startar som det tröskvärk han nu en gång var och bar oss hela vägen fram.

Jag säger ingenting om mäns oförstånd när det gäller bilar. Och deras oförståelse över deras sarta själar och innersta väl.

Tja, Malte fortsatte att fungera, så länge jag satt bakom ratten. En vacker dag gick det dock illa... vi skulle på galej, och ut på landet för att hämta upp en kamrat. Nu var det ju inte tänkt att varken den här damen eller hennes pojkvän skulle köra den här kvällen utan fram och tillbaka till landet fick en av pojkvännens kamrater äran att sitta bakom ratten.

Han sätter sig bakom ratten och allt går väl. Jag märker dock att Malte blir lite förnärmad över den saknade handen på panelen, men han startar ändå.
-Sicken j*kla konservburk, säger pojkvännens kamrat. Hur f*n kan du köra med den här rishögen?
Jag förklarar att vi gillar varandra Malte och jag. Att han minsann är min stolthet och att vi har en mycket god relation. Dessutom har han små krav i tillvaron och det passade mig, arma fattiga kulturutövare och student. Nu förstod jag förstås att han inte skulle förstå det här då det låg på högre höjder än han med sin arma raggarhjärna skulle kunna ta in.
Hm. Malte hostade till. Det var nog inte bra. Jag klappade honom på instrumentpanelen och lovade Malte dyrt och heligt att inte heller han skulle få kontra hans välformade ratt igen. Han slutar tillfälligt att hosta och går som han skall.

När vi äntligen kommer ut på landet så bodde kamraten som skulle hämtas ner i en dalgång. Det var lite snö och halt, men jag var inte bekymrad, för Malte är sånt här inget problem. Men Malte var sur. Och hela färden slutade med att han vägrade stanna på kommando och inte lät sig styras utan landade rätt i kamratens hönshus som han flyttade nästan en meter från grunden. Ja, vi fick det nästan i knät där vi satt... Malte var nu tillfälligt skrot. Som straff fick vännerna återställa Malte till det han var, med varenda buckla uträtad och ny framvagn och vad det nu var man behövde byta.

Sensmoralen i den här totalt meningslösa men ack så sanna och självupplevda berättelsen torde vara; snacka inte dynga om dina trotjänare om du inte vill ha ett hönshus i knät!

Så det så!

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Hatar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
« Svar #11 skrivet: mån 10 nov 2008 09:28:29 »
Malte återställdes som sagt och var med om fler äventyr. OM någon mot förmodan vill höra berättelsen om Malte som lånades ut till en väninna med slutorden "OM du skall krocka så för det för h*lvete med en merca". Så säg till... den är precis lika lång och meningslös, men ni kan väl ana er till vad Malte denna gång gjorde?

engelsson

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 601
    • Visa profil
SV: Hatar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
« Svar #12 skrivet: mån 10 nov 2008 11:23:12 »
Jaaaag VILL jag vill jag vill höra mer om Malte..det e ju det jag alltid sagt..bilar som överlever till mogen ålder utvecklar en själ...att  killar som nu ska föreställa sig o förstå sig på bilar har missat detta faktum är ett mysterium..det fattade jag redan som mycket liten när farsan började prata om att skrota våran Opel Kapitän >:(...jag fick ett fullskaligt utbrott o bilen renoverades o rullade massor av mil till..  ;D

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Hatar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
« Svar #13 skrivet: mån 10 nov 2008 12:15:27 »
Mycket trevlig historia Kikarn från livet på landet med hönshus, raggare och hönshjärnor, jag menar män. Män har ingen som helst förståelse för det där med aura och fattar inte att när du förolämpar bilen så sänder deras aura ut negativa vibbar som naturligtvis verkar menligt på bilens funktioner.  Sånt är självklart för oss kvinnor men män de måste se allting för att fatta.

Tallen

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 356
    • Visa profil
    • Porslinsbloggen
SV: Hatar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
« Svar #14 skrivet: mån 10 nov 2008 15:08:06 »
Jag har alltid undrat varför mina bilar på senare år utan synbar anledning börjar förfalla och slutar att gå som de ska, rosten kryper omkring på skärmar etc. Jag är ofta irriterad över bilen (eller omgivningen) och det blir naturligtvis en nedåtgående ond spiral  ;D

Annat var det på den tiden då man hade sin gamla V4, en "Stena"-brun (mjölkchoklad) skönhet med namnet Bettan, den var man varsam med, inga irritationer = inga problem med bilen. Den fick ständig service, och blev tom omlackad enbart för att jag tyckte det var dags att snygga till henne  ;) Startade utan problem och utan motorvärmare när hon stått en vecka i -25-30 grader!