Författare Ämne: Snurrfåtölj i äkta galon  (läst 3505 gånger)

Moses

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 908
    • Visa profil
Snurrfåtölj i äkta galon
« skrivet: sön 16 nov 2008 17:46:21 »
Bildens fåtölj fanns på vinden till ett gammalt hus som en släkting till mig köpt. Ser ut som 60-70-tal, och materialet är äkta galon. Minns ni hur den kändes i kombination med terylenebyxor i sommarvärmen ;D ?
Stolen saknar alla märkningar, men känner någon igen den, eller åtminstone typen?

JR

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 100
    • Visa profil
SV: Snurrfåtölj i äkta galon
« Svar #1 skrivet: sön 16 nov 2008 18:46:10 »
Min mormor och morfar hade en identisk men i brunt... tyvärr ingen aning om ursprung eller annat. Roligt att se den, fick bli lite nostalgisk :)

engelsson

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 601
    • Visa profil
SV: Snurrfåtölj i äkta galon
« Svar #2 skrivet: sön 16 nov 2008 19:20:40 »
Bildens fåtölj fanns på vinden till ett gammalt hus som en släkting till mig köpt. Ser ut som 60-70-tal, och materialet är äkta galon. Minns ni hur den kändes i kombination med terylenebyxor i sommarvärmen ;D ?
Stolen saknar alla märkningar, men känner någon igen den, eller åtminstone typen?
Jodå de där byxorna minns man..men  det som jag mindes när  jag såg din stol var vilken jäkla snurr de gick o få på dem.. ;D

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Snurrfåtölj i äkta galon
« Svar #3 skrivet: sön 16 nov 2008 20:28:53 »
Jodå de där byxorna minns man..men  det som jag mindes när  jag såg din stol var vilken jäkla snurr de gick o få på dem.. ;D

 ;D Och nu bara för det mindes jag alla bannor man fick för att man snurrade eller vippade på dem.... jisses, jag har ju ochså minnen av en sådan här!

engelsson

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 601
    • Visa profil
SV: Snurrfåtölj i äkta galon
« Svar #4 skrivet: sön 16 nov 2008 20:54:17 »
;D Och nu bara för det mindes jag alla bannor man fick för att man snurrade eller vippade på dem.... jisses, jag har ju ochså minnen av en sådan här!
   Ã… fruktansvärt yr i bollen blev man   :D