Författare Ämne: Taklampa i plast, Yki Nummi Skyflyer  (läst 14255 gånger)

engelsson

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 601
    • Visa profil
SV: Taklampa i plast, Yki Nummi Skyflyer
« Svar #15 skrivet: lör 22 nov 2008 19:14:55 »
Hihi,,,stackars dig som bor i sånt trängsel..vi bor på liten ort nära centrum men på liten lugn gata.lugnt o skönt..men visst längtar jag efter det lilla o enkla ibland..värma bastu o elda i kakelugn o vedspis..mera jobb än o trycka på en knapp..men sunt jobb

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Taklampa i plast, Yki Nummi Skyflyer
« Svar #16 skrivet: mån 24 nov 2008 15:37:52 »
Hihi,,,stackars dig som bor i sånt trängsel..vi bor på liten ort nära centrum men på liten lugn gata.lugnt o skönt..men visst längtar jag efter det lilla o enkla ibland..värma bastu o elda i kakelugn o vedspis..mera jobb än o trycka på en knapp..men sunt jobb

Bastu har vi, annars går det ju inte att hålla sig ren, eller hur? ;) men kakelugn och vedspis saknar jag absolut. Vi eldar med ved idag för att hålla värmen men det är tyvärr element som sprider värmen från källaren. Vi kom ner på ungefär en tiondel om året i uppvärmningskostnad när vi flyttade hit jämfört med att värma upp vår gamla bostadsrätt i stan med elelement.

JJ hade målbildstänkande i en tråd för en halv evighet sedan (det var väl inte nyår? Har det redan gått ett år?? Nä, jag måste minnas fel). Och jo, jag har nu för första gången på länge hittat ett mål. Jag vill ha vedspis och kakelugn att pula med inom en rimlig tid. Jag har nu bott i antingen bostadsrätt eller i hyresfastighet i snart sju år. Det är sju år för länge. Det måste jag göra något åt! Och det huset jag ser framför mig, där gör sig nog inte en Yki Nummi-lampa måste jag nog säga...

Moses

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 908
    • Visa profil
SV: Taklampa i plast, Yki Nummi Skyflyer
« Svar #17 skrivet: mån 24 nov 2008 16:53:21 »
Sälj allt det som inte passar in i drömmen och lägg pengarna i den burk som som ska hjälpa till att förverkliga drömmen